Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در خبری اعلام کرد: "جمعی از مردم قم امروز با حضور پرشور خود در حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع) برخلاف مصوبه شورای تامین استان قم به برپایی اقامه نماز جماعت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اقدام کردند و خواستار برداشته شدن حائل‌های اطراف ضریح مطهر شدند".

در این گزارش آمده است: با اعلام خبر ورود ویروس کرونا به قم آستان مقدس کریمه اهل ‌بیت(ع) به‌عنوان یک پناهگاه معنوی، تمهیدات ویژه‌ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش افزود: از ساعت ۱۵ امروز نیز آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) بر اساس مصوبه شورای تامین استان قم میله‌های حائلی را اطراف ضریح مطهر قرار داد و نمازهای جماعت و مراسم‌های مذهبی خود را به‌صورت موقت متوقف کرده بود.

روابط عمومی آستان حضرت معصومه آورده است: با وجود اعلام مصوبه شورای تامین استان در صدا و سیمای مرکز قم و بلندگوهای حرم مطهر، حجم قابل توجهی از مردم استان قم به حرم مطهر حضرت معصومه(س) آمدند و خواستار برداشتن میله‌های حائل شدند که مسئولان آستان مقدس نیز با توجه به پیگیری زیاد عاشقان به خاندان عصمت و طهارت(ع) با درخواست آنها اعلام موافقت کردند.

گزارش حاکی است: همچنین زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) پس از اذان مغرب و عشا نیز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر گردهم آمدند و خواستار برپایی نماز جماعت شدند و مسئولان حرم مطهر نیز با توجه به اصرار زائران، زمینه اقامه این نماز جماعت را فراهم ساختند.

با افزایش موارد فوتی و ابتلای به بیماری کرونا در قم چند تن از مراجع تقلید با صدور پیام های ویدئوی، عمل به توصیه های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات را حجت شرعی خوانده و خواستار رعایت آن از سوی شهروندان شدند. 

به گفته وزیر بهداشت تاکنون ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده است، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا حرم حضرت معصومه حرم مطهر حضرت معصومه حضرت فاطمه شماره تلفن فوت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مصوبه شورای تامین آستان مقدس کریمه اهل حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوریت ری در تصمیم احتمالی تقسیم کشوری مورد توجه کارشناسان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین که در شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات تجزیه ری به استان شرقی و غربی تهران اظهار کرد: شهرستان ری قدمتی چندین هزار ساله دارد و نمی‌تواند از محوریت خارج شود و در این زمینه باید کارشناسی دقیقی انجام گیرد.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه هر انسان دانا و بدون غرض اگر سابقه شهرستان ری را بداند می فهمد که نباید محوریت ری و مخصوصاً آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آسیب ببیند گفت: در این زمینه اگر در حال کارشناسی هستند بیشتر توجه کنند و محوریت ری را مورد توجه قرار دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عنوان کرد: در این خصوص با من به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکنون هیچ مشورتی نشده است.

وی در خصوص اجرای پروژه دسترسی جنوبی به حضرت عبدالعظیم بیان کرد: اگر بخواهیم نمونه‌ای از مدیریت جهادی را مثال بزنیم که در مدت کوتاهی با جدیت و کیفیت مطلوب انجام شده این پروژه نمونه‌ای بارز است و در این راستا از همه دست اندرکاران تشکر می‌کنیم و امیدواریم الگو برای سایر پروژه‌ها شود و کسانی که دنبال این طرح‌ها هستند با همین ویژگی پروژه پارکینگ طبقاتی را هم به اتمام برسانند تا مردم به راحتی بتوانند در این مکان حاضر شوند.

کد خبر 6076915

دیگر خبرها

  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • فریاد حیدر حیدر مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)
  • تجمع قمی‌ها در حرم حضرت معصومه در حمایت از عملیات سپاه
  • محوریت ری در تصمیم احتمالی تقسیم کشوری مورد توجه کارشناسان باشد
  • نشان خادمی آستان قدس رضوی به میزبانان محفل اعطا شد