Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@15:57:31 GMT

۲۱ بیمار مبتلا به کرونا درمان شدند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۹۰۴۸

ساعت 24 -نماینده وزیر بهداشت در قم از تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در قم خبر داد و گفت: ۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافته بودند از بیمارستان مرخص شدند.

محمد توکلی در حاشیه حضور در قم با اشاره به تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در قم اظهار کرد: با تجهیز این آزمایشگاه دیگر نیازی نیست که تست‌های تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال شده و کارهای تشخیص در قم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای پرسنل بیمارستان‌هایی که با بیماران مبتلا به کرونا سروکار دارند دو خوابگاه اختصاصی مشخص شده است و بسته‌های حفاظت فردی نیز برای کارکنان و بیماران تامین شده است. این بسته‌ها هر شب وارد قم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های کامکار و فرقانی قم بستری هستند یادآور شد: برخی از این بیماران به بیماری آنفلوانزا مبتلا بوده و برخی مشکوک به کرونا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافته بودند از بیمارستان مرخص شدند یادآور شد: ۱۳ نفر از این بیماران در بیمارستان کامکار و ۸ نفر در بیمارستان فرقانی بستری بودند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد

ایتنا - یک شرکت نوآفرین بریتانیایی ابزاری مجهز به هوش مصنوعی ساخته که قادر است نشانه‌‌های نارسایی قلبی را از پای فرد تشخیص دهد.
هارتفلت تکنالوجیز (Heartfelt Technologies) که در کمبریج مستقر است، می‌گوید فناوری‌اش قادر است بیماران قلبی مرخص‌شده از بیمارستان را از طریق اسکن پای برهنه‌شان تحت نظر داشته باشد تا هرگونه تورمی شناسایی شود، که می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شاید در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

ورم پا، یا اِدم جلدی (peripheral oedema)، نشانه‌ای از نارسایی قلبی است که از حدود دو هفته قبل از اینکه واقعا اتفاق بیفتد، بروز می‌کند، اما اغلب ممکن است بیمار متوجه آن نشود.

ابزار مجهز به هوش مصنوعی هارتفلت تکنالوجیز را می‌توان در خانه فرد نصب کرد تا به‌صورت خودکار هر بار که از کنارش رد می‌شود، وضعیت پاهایش را رصد کند.

ایده اصلی این است که ابزار در خانه بیمارانی نصب شود که مشکلات قلبی داشته‌اند اما از بیمارستان ترخیص شده‌اند، و این شرکت نوآفرین مدعی است که این کار می‌تواند از مجموع موارد بستری مجدد در بیمارستان تا ۷۵ درصد پیشگیری کند.

دکتر اوریان شاسیو، مسئول بخش علمی در هارتفلت تکنالوجیز، گفت: «[این سیستم] در خانه قرار دارد، به‌صورت خودکار حجم پاهای بیمار را هنگامی که از مقابل دوربین رد می‌شود رصد می‌کند.»

«این دستگاه طوری طراحی شده است تا لازم نباشد بیماران کاری کنند، چیزی بپوشند یا چیزی را به خاطر بسپرند. ما معتقدیم که این تنها روش عملی برای رصد بیماران گاه‌و‌بی‌گاه حرف‌شنو است.»

افراد دچار نارسایی قلبی را می‌توان با داروهای تخصصی درمان کرد، با وجود این، آن‌ها وقتی از بیمارستان مرخص می‌شوند لازم است مدام تحت نظر باشند تا اطمینان حاصل شود داروهای مناسب تجویز می‌شود.

این ابزار که در ابعاد جعبه کفش است از یک حسگر نوری و دوربین سه‌بعدی استفاده می‌کند تا به‌صورت خودکار بیماران را هنگام عبور از مقابلش رصد کند. هارتفلت تکنالوجیز برای نسل اول این ابزار به یک رایانه‌ تک‌بردی رزبری پای (Raspberry Pi) متکی بود، و سپس، سخت‌افزار آن را به همان نوعی که مایکروسافت کینکت (Microsoft Kinect) برای دوربین‌های ایکس‌باکس وان (Xbox One) به کار برد، ارتقا داده است.  

بنا بر اعلام این شرکت، این ابزار، که تحت مقررات تجهیزات پزشکی (MDR) در اروپا مجوز قانونی دارد، در حال حاضر در «نقاط متعددی» در سراسر جهان استفاده می‌شود.

این شرکت گفت: «در عین اینکه ابزار ما به هیچ‌گونه ورود داده از جانب بیمار نیاز ندارد، داده‌ها را می‌توان به‌صورت مداوم و صحیح‌تر از روال فعلی که بیماران خود را ارزیابی می‌کنند جمع‌آوری کرد.»

«برای پزشکان، این جریان مداوم داده‌های با کیفیت خوب به این معنی است که بیماران قادرند عمر طولانی‌تر، و زندگی‌ سالم‌تر داشته باشند و از بستری مجدد در بیمارستان اجتناب کنند.»

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون