Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از حضور دو فروند بالگرد در استان جهت امدادرسانی احتمالی به مناطق سیل‌زده استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، صارم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارش‌های سطح استان و هشدارهایی که از طریق سازمان مدیریت بحران کشور داشته‌ایم، جلسات متعددی در استان تشکیل شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آمادگی کامل نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد و گفت: در همین خصوص هماهنگی‌هایی با اداره کل هواشناسی جهت شناسایی مناطق پرخطر به عمل آمده و تمامی تیم‌های عملیاتی و پرسنل ما در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه ۱۰۳۱ نفر از امدادگران ما در آمادگی کامل هستند، ادامه داد: همچنین شارژ انبارهای امدادی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا نیازمان را از خود استان تامین کنیم.

رضایی از حضور دو فروند بالگرد در استان جهت امدادرسانی در مواقع اضطراری و خدمات هوایی خبر داد و افزود: همچنین سه فروند دیگر در استان‌های معین به حالت استندبای درآمده‌اند تا درصورت لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

وی تهیه نقشه عملیاتی استان و به تبع آن شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و اضافه کرد: ریز مختصات جغرافیایی این مناطق به لحاظ جنسیتی و تراکم جمعیتی تهیه شده تا در صورت نیاز برای امدادرسانی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات تمامی روستاها و بخش‌های استان را احصا کرده‌ایم، ادامه داد: این آمار و داده‌ها در اختیار پایگاه‌های شهرستان‌ها قرار گرفته‌اند.

رضایی بیان کرد: همچنین بانک اطلاعاتی در هلال احمر تشکیل و نقاط پرخطر و امن شهرستان‌ها مشخص شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اسکان‌های اضطراری تعیین شده و تیم‌های واکنش‌ سریع و امدادی در مناطق حساس مستقر شده‌ است.

این مسوول با بیان اینکه تجهیزات عمل در شب نیز پیش‌بینی شده و در دستور کار قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: همچنین دوره‌های توجیحی ویژه سیل و سایر بلایای طبیعی نیز برگزار شده است.

رضایی در ادامه به مردم توصیه کرد: ضمن حفظ خونسردی خود منازل کنار رودخانه‌ها و مناطق امکان رانش را تخلیه و از قرار گرفتن در مسیل خودداری کنند.

 انتهای پیام/و

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر لرستان بالگرد جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش