Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:48:46 GMT

اختصاص 15 هکتار زمین به یادمان هفت‌تپه

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۹۷۳۳

اختصاص 15 هکتار زمین به یادمان هفت‌تپه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران گفت: با پیگیری‌های استانداری و سپاه کربلا 15 هکتار زمین در هفت تپه به زودی و به طور رسمی از استانداری خوزستان تحویل سپاه خواهد شد تا یادمان هفت‌تپه در آنجا ساخته شود.

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| منطقه هفت‌تپه در سال ۶۴ در اختیار لشکر ۲۵ کربلا قرار گرفت و برای ساماندهی، سازماندهی و پشتیبانی لشکر با کمک مردم مازندران، سپاه، فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا، پیشکسوتان و رزمندگان سنگرها و پشتیبانی سنگری ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفت‌تپه در آن زمان چندین بار مورد بمباران شدید رژیم بعثی عراق قرار گرفت مازندران در این منطقه تعداد زیادی شهید داد؛ ۷۲ شهید، گلستان ۱۴ شهید، کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ شهید و سمنان ۴۰ شهید تقدیم کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه این عقبه باعث شد که به فکر احیای هفت‌تپه بیفتیم، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته پیشکسوتان و لشکر ۲۵ کربلا این منطقه شد و با کمک سپاه کربلا ۶ سالی است که هفت‌تپه رونق گرفته و بازدیدهای راهیان نور را در پیک کار داریم.

عبدالله ملکی با بیان اینکه کارهای فرهنگی در زمان پیک راهیان نور برای معرفی این منطقه کافی نیست، تصریح کرد: تلاش ما برای احیای هفت‌تپه نتیجه داد و ستاد مردمی احیای هفت‌تپه شکل گرفت.


وی با اشاره به اینکه پس از ورود اداره کل حفظ آثار مازندران و سپاه کربلا در بحث احیای این منطقه، مقدمات زیادی انجام شد، گفت: برای تأمین اعتبار، ساخت سوله و یادمان شهدا جلساتی در استانداری برگزار کردیم و مجوز رسمی اردوگاه لشکر ۲۵ کربلا در راهیان نور را از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های کشور گرفتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه با پیگیری‌های استانداری و سپاه کربلا ۱۵ هکتار زمین به زودی و به طور رسمی از استانداری خوزستان تحویل سپاه خواهد شد، گفت: هم اکنون سپاه کربلا و اداره کل حفظ آثار مازندران پای کار آمدند و دو سالی است که دو شهید گمنام در این منطقه خاکسپاری شده است.

وی با بیان اینکه پس از خاکسپاری شهدا برنامه‌ریزی برای ساخت یادمان صورت گرفت و سال گذشته با حضور مسؤولین استانی، خوزستان و عشایر کلنگ یادمان را به زمین زدیم، افزود: همچنین فرماندار این منطقه قول داد ۱۵ هکتار را به ۶۰ هکتار تبدیل کند و پیگیری برای این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از آغاز عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدای گمنام هفت‌تپه در هفته آینده خبر داد و گفت: سپاه کربلا و ستاد احیای هفت‌تپه پای کار هستند و نقشه برداری توسط سپاه انجام شده است.

ملکی از ساخت ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی، دو سوله برادران و خواهران نیز خبر داد و گفت: احیا، گسترش هفت‌تپه و اردوگاه مجموعه بسیار وسیع و خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان از اهداف ما است.

وی با بیان اینکه شهیدان «محمد بلباسی»، «رحیم کابلی»، «سیدجلال حبیب الله‌پور»، «حسن رجایی‌فر» و «علیرضا بریری» احیاگر هفت تپه بودند و توفیق شهادت در دفاع حرم را پیدا کردند، افزود: هفت‌تپه چند سالی است که رونق گرفته و مورد بازدید راهیان نور قرار گرفته است و از مسئولین انتظار داریم بودجه ساخت این اردوگاه را تأمین کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: هفت‌تپه دانشگاه همه رزمندگانی بود که واحدهای درسی ایثار، مقاومت، شهامت و شهادت را فراگرفتند و اینها باید منتقل بشود؛ هفت‌تپه یادگار دل‌های ما و مدرسه عشق است و نباید فراموش کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه احیای هفت‌تپه نیاز به عزم و همت خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان، مسؤولان کشوری و لشکری، مازندرانی، خوزستانی، گلستانی و گیلانی دارد، گفت: هفت‌تپه تاریخ این مملکت است و برای ماندگاری آن باید تلاش کنیم و نسل به نسل روایتگری شود.

ملکی با بیان اینکه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران نیز دو هکتار زمین را برای ساخت مجموعه هفت‌تپه قرار دادیم، یادآور شد: این مکان با ایجاد ۲۲ سنگر، ۱۴چادر، مجموعه نمایشگاهی و حوزه فرماندهی به عنوان مکانی برای راهیان نور داخلی استان جهت بازدید گردشگران و مهمانان آماده شده است تا فرهنگ هفت‌تپه را بیاموزند و دلاوری‌های شهیدانی چون شیرسوار به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی همچنین از احداث یادمان شهید «جعفر شیرسوار» در این مکان خبر داد و گفت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ و گرامی‌داشت یاد و خاطره هفت‌تپه در مازندران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه هفت‌تپه یادگار تعداد زیادی از شهدای ما است، بیان کرد: انتظار داریم در احیای این مکان، مردم و خیرین به کمک سپاه کربلا و اداره کل حفظ آثار مازندران بیایند تا بتوانیم نه تنها یادمان بلکه همه سوله‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز پشتیبانی را بسازیم و راهیان نور از بحث فرهنگی و معنوی این مکان لذت ببرند و این یادگاری خوب برای تاریخ ماندگار شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مازندران خوزستان کربلا احیای هفت تپه لشکر ۲۵ کربلا راهیان نور سپاه کربلا هکتار زمین هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی