Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این جنایت سال ۹۶ در مقابل یکی از تالار‌های عروسی در باغستان کرج در حالی رخ داد که دو پسرعمو با یکدیگر درگیر شدند و یکی از آن‌ها با شلیک ۳ گلوله مرتکب قتل شد.

عامل جنایت که مرد ۴۲ ساله‌ای به نام جمشید بود بلافاصله فرار کرد، اما مدتی بعد شناسایی و دستگیر شد. او درباره انگیزه قتلی که مرتکب شده بود به کارآگاهان جنایی گفت: من و پسرعمویم از مدت‌ها قبل با یکدیگر اختلاف داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن شب در جشن عروسی یکی از بستگان نزدیک‌مان با هم رو دررو شدیم و کار به درگیری کشید. من با اسلحه‌ای که همراهم بود سه تیر به او شلیک کردم و بعد پا به فرار گذاشتم.

به دنبال اعتراف‌های جمشید، وی در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر تحت محاکمه قرار گرفت.

اولیای دم در جریان رسیدگی به این پرونده خواستار قصاص متهم شدند، قضات نیز با توجه به محتوای پرونده و مدارکی که وجود داشت متهم را به قصاص نفس محکوم کردند. حکم قصاص از سوی قضات دیوان‌عالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرای حکم به شعبه ششم اجرای احکام فرستاده شد.

سحرگاه یکشنبه ۴ اسفند درحالی که همه شرایط برای اجرای حکم اعدام فراهم شده و قرار بود جمشید در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شود، اما سرنوشت طور دیگری رقم خورد و با تلاش مددکاران شورای حل اختلاف زندان و باتوجه به اظهار ندامت و پشیمانی متهم در طول مدتی که در زندان بوده است، اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و بدین ترتیب مراسم اعدام این متهم لغو شد. اولیای دم، اما شرط گذاشتند که این مرد در مدت ۴۰ روز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به آن‌ها بپردازد.

جمشید که باورش نمی‌شد یک بار دیگر به زندگی برگشته باشد، گفت: من اشتباه بزرگی مرتکب شدم به خاطر اختلاف‌هایی که با پسرعمویم داشتم اسیر تصمیم عجولانه شدم و در یک اقدام اشتباه او را کشتم. در این ماه‌ها عذاب وجدان و کابوس مرگ لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد. به خدا پناه بردم و توبه کردم البته خودم را مستحق مرگ می‌دانستم، اما حالا که خانواده عمویم رضایت دادند سعی دارم جبران کنم. هرچند فراهم کردن این پول برایم سخت است، اما به خاطر گذشت اولیای دم تمام تلاشم را می‌کنم تا خواسته‌شان را اجابت کنم.

نگاه کارشناس
مهارت کنترل خشم

سرهنگ اکرم حسین زاده
کارشناس انتظامی
در این پرونده متهم به خاطر کدورتی که با مقتول داشته دست به اسلحه شده و در یک لحظه او را با شلیک گلوله به قتل می‌رساند و این تصمیم زاییده تفکر خشونت بار اوست.

خشونت یک امر ذاتی است که درون هر انسانی وجود دارد آن چه بسیار مهم است، آموختن مهارت کنترل خشم است که این آموزش بخصوص در بین افرادی که مستعد تنش و درگیری هستند یک امر ضروری است و این امر مهم باید از همان کودکی آغاز شود.
روحیه صبر و بردباری را باید به کودکان‌مان آموزش دهیم اگر مهارت کنترل خشم را بلد نیستیم درصدد یادگیری آن باشیم. در این پرونده جمشید هیچ سابقه کیفری نداشته و فکر نکنیم که جانی بالفطره بوده است، بلکه به خاطر ناتوانی در فرو بردن خشم مرتکب قتل شده است.

منبع: ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث قتل اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سردار "سعيد دادگر" اظهار داشت: بدنبال شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از آنان توسط فردي در گرگان، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادير هنگفتي پول از آنان دريافت کرده اما بجاي پرداخت سود، به مکاني نا معلوم متواري شده است.
فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: با توجه به اهميت موضوع، اقدامات تخصصي پليس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي محل تردد متهم شدند.
سردار دادگر تصريح کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي، در عملياتي غافلگيرانه متهم در مخفيگاهش دستگير و به مقر پليس آگاهي منتقل شد.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات اوليه به کلاهبرداري 200 ميليارد ريالي از شهروندان اقرار و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • مرد میانسال با دیدن مرد غریبه در منزلش مرتکب قتل شد
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال