Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- توافق طالبان و آمریکا که از مدت‌ها پیش موضوع آن مطرح شد، به نظر می‌رسد که به مراحل پایانی خود نزدیک شده و طی روز‌های آینده امضا می‌شود، اما چشم انداز روشنی برای آن دیده نمی‌شود و بعید به نظر می‌رسد که این توافق بتواند برای افغانستان صلح و ثبات را در پی داشته باشد. تاریخ انتشار: 06:00 - 06 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۹۰۷

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ رسانه‌های آمریکا از حدود ۲ هفته گذشته گزارش‌هایی درباره توافق طالبان و واشنگتن منتشر کردند و به نظر می‌رسد که این توافق در روز‌های آینده امضا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد که ترامپ به طور مشروط موفقت خود را برای صلح با طالبان اعلام کرده است.

پس از این گزارش نیز، خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از یک مقام آمریکایی این گزارش را تایید کرد و سپس مقامات آمریکا و افغانستان گزارش دادند که مذاکرات برای این توافق میان ۲ طرف در جریان است.

بر اساس این توافق در صرتی که طی یک دوره ۷ روزه طالبان اراده و تمایل خود را برای توقف خشونت‌ها نشان دهد توافق امضا خواهد شد و بر اساس آن آمریکا نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند.

این دوره ۷ روزه از بامداد یکشنبه اجرایی شده و بر اساس گزارش‌ها ترامپ نیز گفته که این توافق را امضا خواهد کرد.

با این وجود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران چشم انداز روشنی برای این توافق نمی‌بینند و درباره آن ابراز تردید کردند.

پایگاه «چاینا اُرگ» در گزارشی به این موضوع پرداخته و این سوال را مطرح می‌کند که آیا این توافق، صلح و ثبات را برای افغانستان در پی خواهد داشت.

این گزارش می‎گوید: توافق صلح میان آمریکا و افغانستان که از مدت‌ها پیش انتظار آن کشیده می‌شود ظاهرا نهایی شده و قرار است در روز ۲۹ فوریه (دهم اسفند) امضا شود.

این پایگاه در ادامه می‌افزاید: سوال کلیدی برای میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان که در طول چند دهه به جز جنگ و تخریب چیز دیگری را شاهد نبوده اند، این است که آیا این توافق صلح و ثبات را با خود به همراه داشت یا خیر.

چاینا ارگ می‌نویسد: نشانه‌های اولیه عالی به نظر می‌رسند؛ طالبان پیش از امضای توافق، موافقت خود را با پیشنهاد کاهش خشونت‌ها اعلام کرده و این توافق رسما به حضور آمریکا در افغانستان پایان می‌دهد، اما با این وجود در مرحله کنونی مشخص نیست که چه تعداد از نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی می‌مانند.

 

بیشتر بخوانید:

تصمیم ترامپ برای مذاکره با طالبان قمار انتخاباتی ترامپ و تردید کارشناسان درباره موفقیت آن

 

این پایگاه در ادامه تاکید می‌کند: صلح پایدار را باید در ایجاد مذاکرات درون افغانستانی جست وجو کرد.

اگرچه مقام های آمریکا درباره این صلح لفاظی‌های بسیاری کرده اند، اما بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که هرگونه مذاکرات صلح افغانستان باید با حضور تمامی طرف‌های درگیر در این کشور انجام پذیرد.

تحلیلگران درباره توافق میان آمریکا و طالبان تردید بسیاری از کارشناسان را در پی داشته و این موضصوع از آنجایی نشات می‌گیرد که طی سال ۲۰۱۹ چندین دور از مذاکرات صلح میان ۲ طرف در شهر «دوحه»، پایتخت قطر، برگزار شد، اما در نهایت این مذاکرات بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با هیئت سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با «طارق علی بخیت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان اظهار داشت کشورهای اسلامی باید به حمایت از فلسطین ادامه داده و اجازه ندهند این سناریو در سایر نقاط جهان اسلام تکرار شود.

وی با درخواست از این سازمان برای ایفای نقشی مثبت در راستای توسعه مناسبات افغانستان با سایر کشورها گفت: «امارت اسلامی در کمتر از سه سال، داعش را در افغانستان از بین برده و به کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند».

طالبان: نشست دوحه به جای افغانستان باید بر وضعیت غزه و فلسطین تمرکز می‌کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استافغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان داد

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر افزود: یک نظام کاملاً اسلامی و مستقل در افغانستان حاکم است که خواستار مناسبات نیک با تمام کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی است و همچنان خواستار توسعه همکاری، تعامل و ثبات در منطقه می‌باشد.

وی با اشاره به مسئله حقوق زنان نیز اظهار داشت بر اساس فرمان رئیس حکومت طالبان، ازدواج زیر سن، محروم ساختن از ارث و ازدواج اجباری دختران ممنوع شده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم