Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین-سمانه معظمی: آزادراه تهران-شمال که ۱۲۱ کیلومتر طول دارد، ۲۴ سال پیش کلنگ‌زنی شد. از آن زمان تاکنون فقط قطعه اول (امروز) و قطعه چهارم این طرح (سال ۱۳۹۱) تکمیل شده و  ساخت قطعه دوم و سوم همچنان ادامه دارد.

در ادامه با ۹ جاده بلند جهان که طول آن‌ها قابل مقایسه با آزادراه تهران-شمال نیست و مدت زمان تکمیل آن‌ها، آشنا شوید:

جاده ۶ در امریکا (۴ سال)

این جاده هفتمین جاده بلند دنیا و دومین جاده طولانی در امریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافت جاده ۶ به ۵۱۵۸ کیلومتر می‌رسد.

ساخت آن از سال ۱۹۲۲ آغاز شد و در سال ۱۹۲۶ پایان یافت. این جاده از ایالت کالیفورنیا تا ایالت ماساچوست امتداد دارد.

جاده چهارضلعی طلایی هند (۱۱ سال)

این بزرگراه چهار شهر اصلی دهلی، بمبئی، چنای و کلکته را در هندوستان به هم وصل می‌کند.

ساخت این جاده به طول ۶ هزار کیلومتر از سال ۲۰۰۱ آغاز شد و ابتدای سال ۲۰۱۲ پایان یافت. بزرگراه چهارضلعی طلایی در چهار بخش ساخته شد و از چهار تا شش باند تشکیل شده‌است.

هزینه ساخت پنجمین جاده طولانی جهان، بیش از ۹ بیلیون دلار اعلام شده است. این بزرگراه مناظر زیبایی از کوهستان، بیابان و دریاچه دارد.

جاده ترانس کانادا (۱۲ سال)

این بزرگراه شرقی‌ترین نقطه کشور کانادا را به غربی‌ترین نقطه آن وصل و از ۱۰ ایالت عبور می‌کند.

ساخت چهارمین جاده طولانی جهان سال ۱۹۵۰ آغاز و در سال ۱۹۶۲ افتتاح رسمی شد؛ هرچند آسفالت و دیگر اقدامات تکمیلی آن تا سال ۱۹۷۱ ادامه پیدا کرد. تکمیل این جاده، یک بیلیون دلار برای دولت کانادا هزینه داشت.

بزرگراه ترانس کانادا ۷۸۰۰ کیلومتر طول دارد و از شهرهای اصلی می‌گذرد. این جاده نیز مناظر زیبایی شامل کوهستان، رودخانه و دریاچه دارد و گذر از آن ۲ تا چهار هفته زمان می‌برد.

جاده ۲۰ در امریکا (۱۴ سال)

این جاده به طول ۵۴۱۵ کیلومتر از شرق به غرب امریکا را طی می‌کند. جاده ۲۰ از شهر بوستن ایالت ماساچوست آغاز می‌شود و در شهر نیوپورت ایالت اورگان به پایان می‌رسد.

ساخت این بزرگراه در سال ۱۹۲۶ آغاز و در سال ۱۹۴۰ تکمیل شد. طولانی‌ترین جاده امریکا و ششمین جاده طولانی دنیا از ۱۲ ایالت عبور می‌کند و طی آن حدود یک ماه زمان می‌برد.

بزرگراه بین‌ایالتی ۹۰ در امریکا (۳۰ سال)

مسافت این جاده به ۴۸۰۰ کیلومتر می‌رسد و جزو طولانی‌ترین جاده‌های بین ایالتی آمریکا محسوب می‌شود. این بزرگراه از دو پل معلق بلند و از روی دریاچه واشینگتن می‌گذرد و منظره بسیار زیبایی دارد.

ساختن این جاده در دهه ۵۰ میلادی آغاز و در سال ۱۹۸۵ تکمیل شد. قسمت‌های زیادی از این مسیر با وصل کردن جاده‌های قدیمی به یکدیگر ساخته شده است.

هشتمین جاده طولانی جهان در بیشتر قسمت‌ها به موازات بزرگراه۲۰ است و از ۱۳ ایالت می‌گذرد.

بزرگراه بین‌ایالتی ۸۰ در امریکا (۳۰ سال)

این جاده که در قسمت‌هایی با بزرگراه معروف «کریستوف کولومب» یکی می‌شود، ۴۶۶۶ کیلومتر طول دارد.

مسیر نهمین جاده طولانی جهان از ۱۱ ایالت عبور می‌کند. زمان اجرای عملیات ساخت بزرگراه بین‌ایالتی ۸۰ بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۶ بود.

جاده پن‌امریکن در قاره امریکا (۳۵ سال)

این جاده به عنوان طولانی‌ترین جاده جهان ۴۸ هزار کیومتر امتداد دارد. جاده پن‌امریکن از ۱۴ کشور در امریکای شمالی و جنوبی عبور می‌کند. ساخت آن از سال ۱۹۲۸ آغاز شد و در سال ۱۹۵۰ قطعه اول و ۱۹۶۳ کل پروژه تکمیل شد.

 این جاده از مناطق آب‌وهوایی و بومی گوناگون از جنگل تا کوهستان‌های سردسیر عبور می‌کند. پن امریکن از آلاسکا در شمالی‌ترین نقطه امریکا تا جنوبی‌ترین منطقه آرژانتین را به هم متصل می‌کند. طی‌کردن کل این مسافت بین شش ماه تا ۱/۵ سال طول می‌کشد و برابر با طی کردن خط استواست!

 کشور امریکا بیشترین مشارکت مالی را در ساخت این پروژه داشت.

جاده شماره یک در استرالیا (۴۳ سال)

این بزرگراه به طول ۱۴۵۰۰ کیلومتر دومین جاده طولانی جهان و طولانی‌ترین جاده جهان است که در یک کشور امتداد دارد. بزرگراه شماره یک‌ْْ‌ تقریبا همه مراکز استان‌های استرالیا را به هم متصل می‌کند و بسیاری از جاده‌های دیگر این کشور از آن منشعب می‌شوند. طی کردن کل این بزرگراه سه ماه زمان می‌برد.

ساخت این بزرگراه از سال ۱۹۵۵ آغاز شد و به مرور به‌بهره‌برداری رسید. آخرین بخش آن سال ۱۹۹۸ تکمیل شد.

بزرگراه شماره یک به دلیل کمبود استراحتگاه و فاصله زیاد بین مقصدها که به خستگی رانندگان منجر می‌شود به «تله مرگ» معروف است.

جاده ترانس سایبرین در روسیه (۶۰ سال)

این جاده به طول ۱۱ هزار کیلومتر از سن‌پترزبورگ روسیه آغاز می‌شود و تا شهر بندری ولادیوستاک در شمال کره‌شمالی امتداد می‌یابد. طی کردن آن بین یک تا دو ماه زمان می‌برد.

ساخت نخستین بخش از این جاده به عنوان سومین جاده طولانی دنیا در سال ۱۹۵۰ آغاز و کل آن در سال ۲۰۱۰ تکمیل شد.

این جاده به دلیل آب‌وهوای سرد و شرایط رانندگی خاصی که دارد، ‌محبوببیت چندانی ندارد.

کد خبر 486678 برچسب‌ها استان مازندران آزاد راه تهران - شمال بزرگراه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران آزاد راه تهران شمال بزرگراه طولانی ترین جاده جاده طولانی جهان زمان می برد بین ایالتی آغاز شد تکمیل شد طی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسعود زوارزاده، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد با اعلام آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی ابتدای آزادراه قم- جعفرآباد گفت: این طرح به صورت امانی و به طول ۷۰۰ مترمربع، به عرض ۱۵ متر از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز و تاپایان همین ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: قطعه درحال بهسازی درابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد، روبروی بوستان نبوی (صدری سابق) واقع شده است.

زوارزاده با بیان اینکه بزرگراه قم- جعفرآباداز سویی یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع آن که ازقطب‌های کشاورزی و دامداری استان است می‌باشد گفت: تردد انواع ماشین آلات نیمه سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... درطول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان نموده و درهمین راستا شاهد اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای بزرگی درطول راه‌های این شهرستان بوده ایم.

وی افزود: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده گا‌ها درفصول بارشی سال شاهد آبگرفتگی آن ازسویی و تخریب سطوح آسفالتی آن به دلیل ترمز‌های منقطع خودرو‌ها به دلیل ورود به حوزه شهری از سویی دیگر باشیم.

 

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است