Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:24:29 GMT

تصاویر/روستای ناشنوایان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۰۴۳۶

تصاویر/روستای ناشنوایان

«علی‌آباد کرفتو» یکی از روستاهای شهرستان دیواندره با بیشترین معلول ناشنوا است. بیش از 30 نفر از جمعیت 200 نفری این روستا ناشنوا هستند.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«علی‌آباد کرفتو» یکی از روستاهای شهرستان دیواندره با بیشترین معلول ناشنوا است. بیش از 30 نفر از جمعیت 200 نفری این روستا ناشنوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌هایی مانند خانواده کامنصور 3 ناشنوا دارد، کاعزیز، دو دختر و یکی از پسراش هم ناشنوا هستند و خیلی از خانواده‌های این روستا سرنوشتی بسان کامنصور و کاعزیز دارند. نبض روستای علی‌آباد را انگار از آغاز با سکوت بسته‌اند، میراث تلخی که تاکنون به چندین نسل این خانوارها منتقل شده است، سکوت این روستا به خاطر دوربودن آن از دنیای ماشینی امروز نیست، سکوت در علی‌آباد قصه عجیبی دارد داستانی از جنس مردمانی که گوش برای شنیدن و زبان برای سخن گفتن ندارند.

منبع: دانا

کلیدواژه: علی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۷۰ روستای استان همدان در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر گفت: آبرسانی به ۲۸ روستا بهره‌برداری شده و مابقی طرح‌ها نیز به زودی بهره‌برداری می‌شوند.

او تصریح کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها باعث می‌شود که تعداد ۲۲۳۹۶ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم در روستا‌های استان همدان، بهره‌مند می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی طرح‌های جهاد آبرسانی در استان، گفت: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به ۱۶۰ روستا در نظر گرفته شده که مدت این قرارداد ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این طرح‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است. 

فرهاد بختیاری‌فر افزود: این طرح، بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، پوشش می‌دهد.

او با بیان اینکه ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده است، تصریح کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۲۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۷ حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی استان است.

دیگر خبرها

  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • آبرسانی به ۷۰ روستای استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • تصاویر| مراسم هزار دف در روستای پالنگان