Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز دوشنبه از کشور‌ها خواست از تبدیل همه‌گیری ویروس کرونا به یک بحران با «عواقب شدید» برای بهداشت و اقتصاد جهانی جلوگیری کنند.

او که در دیداری از سازمان جهانی بهداشت با گزارشگران سخن می‌گفت خواستار تخصیص کامل بودجه درخواستی این سازمان به مبلغ ۶۷۵ میلیون دلار برای تامین پاسخ کلی این سازمان در دوره‌ای سه ماهه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان ملل بعد از دریافت گزارشی از «تدروس ادهانوم گبریسوس»، مدیر کل و دیگر مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت، گفت: «همه کشور‌ها -همان طور که بسیاری از کشور‌های جهان دچار این مشکل شده‌اند- باید برای آمادگی هر کاری را بکنند.»

گوترش گفت: «هنوز هم مهار این بیماری ممکن است، اما اگر برخی نتوانند و برخی همه کاری را که لازم است صورت ندهند از کنترل خارج خواهد شد و عواقب خطیری برای بهداشت و اقتصاد جهانی خواهد داشت.»

او  گفت تخصیص بودجه به سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از دولت‌ها و جلوگیری از تبدیل «این بیماری فاجعه بار به کابوسی جهانی» لازم است.

دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرگزاری شینهوای چین درباره کاهش موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا در چین گفت این یک روند خوب است و او امیدوار است این روند ادامه یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونیو گوترش سازمان ملل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تجهیزات به طور قابل‌ توجهی ظرفیت پیش ‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌ های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه‌ دفیبریلاتور می‌تواند نجات ‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک ‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌ کند. طراحی این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می ‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌ های پاسخ به فوریت ‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان ‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌ های مؤثر و به‌ موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌ های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌ های آسیب‌ پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌ های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه ‌دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب ‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌ های هدف کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح