Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
پیشگیری از کرونا با ماسک
ویروس کرونا به همان شیوه ای عمل می کنند که سایر ویروس های سرماخوردگی عمل می کنند: از طریق سرفه و عطسه ، با دست زدن به دست یا صورت فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد.
با نگرانی زیاد درباره کرونا ویروس جدید ، بسیاری از افراد در تلاشند تا بهترین راه های محافظت از خود و عزیزان خود را در برابر ویروس کرونا بفهمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سؤال بزرگی که بسیاری از افراد دارند: آیا استفاده از ماسک صورت ، ما را ایمن نگه می دارد؟ و اگر چنین است ، چه نوع ماسکی استفاده کنیم؟
مهمترین نکته این است که محققان هنوز در تلاشند تا روشهای انتقال این کرونا ویروس جدید را کشف کنند. در ضمن ، بهترین توصیه بر اساس توصیه های CDC این است که:
• در طول روز مرتباً دستان خود را بشویید.
• از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.
• از تماس با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.
این توصیه به شما در محافظت از تمام عفونت ها ، از جمله ویروس کرونا کمک خواهد کرد.
ماسک صورت می تواند در جلوگیری از کرونا ویروس نقش داشته باشد ، اما این نقش در شرایط دنیای واقعی محدود است. شواهدی وجود دارد که استفاده از ماسک صورت می تواند شما را از انتقال ویروس از دستان به دهان محافظت کند ، احتمالاً به این دلیل که توجه بیشتری به عدم لمس صورت خود هنگام پوشیدن ماسک می کنید. اگر فرد آلوده در اطراف شما عطسه یا سرفه کند ، در برابر قطرات نیز محافظت می کند.
تاثیر ماسک در پیشگیری از کرونا
بزرگترین نگرانی که پزشکان درباره ماسک توصیه می کنند احساس غلط امنیتی است که ممکن است همراه با پوشیدن ماسک باشد. دلایل زیادی وجود دارد که ماسک های صورت ایده آل نیستند. به عنوان مثال ، پیدا کردن ماسکی که کاملاً اطراف بینی و دهان را بپوشاند یا آن را برای مدت طولانی نگه دارید ، واقعاً دشوار است.زمانی که بینی خود را می خارانید و یا دهان خود را از پشت ماسک لمس می کنید ، محافظتی را که قرار است ماسک ارائه دهد از دست داده اید.
در زمینه پزشکی ، دستورالعملهای بسیار مشخصی در مورد نحوه استفاده از ماسک ها و نوع محافظت از پوشیدن بسته به نوع عفونت بیماران وجود دارد:
اقدامات احتیاطی قطره : از ماسک صورت جراحی مستطیل برای عفونتی که وقتی فرد سرفه ، عطسه می کند یا در حال صحبت است ، توسط قطرات بزرگ گسترش یابد. عفونت هایی مانند آنفولانزا ، سیاه سرفه و انواع خاصی از مننژیت باکتریایی در این دسته قرار می گیرند. هم فرد آلوده و هم افرادی که مراقب آنها هستند باید ماسک صورت بپوشند. این بسیار مهم است که مراقبان بعد از هر تعامل ماسک را دور بیندازند و هر زمان که در نزدیکی با یک فرد آلوده باشند از ماسک جدید استفاده کنند.
تاثیر ماسک در کرونا ویروس
اقدامات احتیاطی در مورد هوا : بعضی از عفونت های ریه یا گلو با ذرات کوچک ویروسی یا باکتریایی که در هوا معلق بمانند گسترش می یابند و توسط دیگران تنفس شوند. کرونا ویروس ، سرخک ، SARS ، آبله مرغان و سل بخشی از این دسته هستند. در این موارد فرد آلوده باید ماسک صورت خود را بپوشد و تمام افرادی که از نزدیک در تماس هستند ، باید از ماسک N95 استفاده کنند ، ماسک هایی با فیلتر هوا مخصوص طراحی شده برای محافظت در برابر ذرات ریز هوا. این ماسک ها متناسب با چهره فرد بوده و معمولاً به شکل گرد هستند.
در حالی که محققان همچنان اطلاعات بیشتری در مورد شیوع کرونا ویروس جدید کسب می کنند ، توصیه های مربوط به ماسک ها بر روی افرادی که عفونت دارند یا به احتمال زیاد در معرض آن قرار دارند تمرکز می کنند. افرادی که عفونت دارند یا در معرض خطر زیادی برای قرار گرفتن در معرض آن هستند ، باید از ماسک صورت جراحی استفاده کنند. هرکسی که از شخصی که در محیط پزشکی آلوده است مراقبت می کند ، باید از ماسک استفاده کند.
برای بقیه ما ، بهترین محافظت شستشوی دست ، دوری از افراد بیمار و لمس نکردن صورت با دست های شسته نشده ، همچنین این کارها به جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. اگر تصمیم به استفاده از ماسک جراحی دارید ، حتماً بهترین حالت ممکن را در اطراف دهان و بینی خود داشته باشید. ماسک را به طور صحیح دور بیندازید و هر زمان که کسی سرفه کرده یا عطسه کند ، ماسک خود را عوض کنید. همچنین در صورتی که تب ، سرفه ، مشکل تنفس دارید ،به پزشک مراجعه کنید.
گردآوری:بخش سلامت بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استفاده از ماسک ماسک صورت ویروس کرونا کرونا ویروس فرد آلوده ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال صنایع آلاینده کوچکترین اقدام کنترل آلودگی هوای اصفهان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی پیش از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت مناسبت‌های ایام از جمله روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز زمین پاک اظهار کرد: همه مردم در پاک نگه داشتن محیط زیست وظیفه دارند و ما به عنوان مدیران و مسئولان شهری در حوزه‌های مرتبط مانند حمل و نقل پاک و ترویج انرژی‌های نو و…در تلاش هستیم که اقداماتی ویژه را انجام دهیم.

وی گفت: امیدواریم امسال قبل از رسیدن روزهای آلوده و مواجه شدن با تعطیلی‌ها، برنامه‌ریزی کرده و صنایع نیز آلایندگی خود را کاهش دهند، در این راستا کوچک‌ترین کاری که باید انجام شود برنامه‌ریزی برای انتقال صنایع آلاینده به شعاع قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدواریم اقتدار سپاه روز افزون باشد و همان طور که اکنون نیز حامی مستضعفان جهان است، این نقش را ایفا کند.

وی ادامه داد: این روزها عملیات وعده صادق توسط سپاه و دیگر نیروهای نظامی کشور انجام شد و همین اقدام کافی بود برای اینکه قدرت ایمان و ایثارگری، اخلاص و شهادت طلبی را نشان دهد.

نورصالحی گفت: دشمنان در ابتدای انقلاب تصور می‌کردند ظرف یک هفته می‌توانند این انقلاب را از میان ببرند اما امروز کشورهایی که در سازمان ملل حق وتو دارند در مقابل اقتدار این نظام سر تعظیم فرو می‌آورند و نگران عملیات متقابل جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: بابت این انقلاب و تشکیل این نظام مقدس و سپاه پاسداران و بابت این اقتدار و قدرت بازدارندگی باید خداوند را شاکر باشیم و نشان این شکرگزاری خدمت صادقانه به مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا به مناسبت‌های اخیر، امروز در قرارگاه سپاه سیدالشهدا (ع) حضور پیدا می‌کنیم تا به نمایندگی از مردم از عزیزان سپاه پاسداران تقدیر به عمل آوریم.

وی در ادامه با اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری گفت: در ابتدای سال هستیم و این انتظار و پیگیری وجود دارد که از روزهای خدمت باقی مانده بهترین استفاده صورت گیرد و مطالبه جدی و همیشگی شورای اسلامی شهر اصفهان این است که به صورت سریع وارد اجرای اقدامات و پروژه‌ها شویم. برخی موارد از یکی دو سال قبل آغاز شده و این مطالبه وجود دارد که این پروژه‌ها که در حوزه‌های مختلف عمرانی، بافت شهری، حمل و نقل، خدمات شهری و… است تا پایان سال به بهره برداری برسند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شورا در کمیته‌های نظارتی ملاقات مردمی است اما عمده کار این کمیته‌ها کنترل پیشرفت پروژه‌ها و برنامه‌های مناطق و تحقق برنامه و بودجه آن‌هاست، شورا انتظار دارد که امسال حوزه شهرسازی و دیگر بخش‌ها پرتلاش ظاهر شوند و سفره نوبت‌های طولانی بازدید جمع شود و خود اظهاری به صورت صحیح و با رعایت حفظ حقوق شهر تحقق پیدا کند.

کد خبر 6084001

دیگر خبرها

  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • انتقال ضروری صنایع آلاینده اصفهان
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • انتقال صنایع آلاینده کوچکترین اقدام کنترل آلودگی هوای اصفهان است