Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد ضعیف نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس باعث کاهش مشارکت در انتخابات شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره میزان مشارکت در این دوره از انتخابات و ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر تأثیر رد صلاحیت‌های برخی از کاندیداهای این جناح در این موضوع اظهار داشت: دلیل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات، کارنامه اصلاح‌طلبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجلس دهم، مجلسی بود که اکثر نمایندگان آن اصلاح‌طلب بودند، آنان عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و صرفاً برنامه‌های دولت را مورد حمایت قرار می‌دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از یکسو، دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حمایت اصلاح‌طلبان به پیروزی رسیدند و شعار آنان این بود که «در ۱۰۰ روز مشکلات را حل می‌کنیم»، اما روز به روز وضعیت معیشتی مردم بدتر شد.

سلیمی تصریح کرد: از سوی دیگر، دولت وعده داده بود که سالانه یک میلیون شغل ایجاد می‌کند اما نه تنها به این وعده خود عمل نکرد بلکه به دلیل وضعیت اسفبار اقتصادی، بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولید هم تعطیل شد؛ بر این اساس مردم از عملکرد اصلاح‌طلبان ناراضی هستند.

وی گفت: این افراد در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، بحث شیوع ویروس کرونا را کاملاً عمدی مطرح کردند درحالی‌که پس از آنکه بحث شیوع ویروس کرونا در چین مطرح شد، همه می‌گفتیم که نباید اجازه داده شود از چین مسافر وارد کشور شود. سؤال ما این است که چه کسانی با مقاومت در برابر این مسئله باعث شدند که کرونا وارد کشور شود؟

وی بیان کرد: روزنامه‌ها و سایت‌های آقایان اصلاح‌طلب یک روز مانده به انتخابات مردم را ترساندند که «اگر پای صندوق‌های رأی بروید، کرونا می‌گیرید» که این فضاسازی‌های منفی آنان هم در کاهش مشارکت تأثیرگذار بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان به خوبی فهمیده بودند که در میان مردم اقبالی ندارند، به همین دلیل به دنبال آن بودند که اصل انتخابات را زیر سؤال ببرند و در نهایت هم راه به جایی نبردند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «آیت‌الله محسن قمی»، منتخب مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مهمترین وظایف پیش روی نمایندگان دوره آتی مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: مجلس خبرگان در مسائل جاری کشور نقش برجسته‌ای ندارد و نقش آن مربوط به مسائل کلان و حیاتی کشور است.

وی با بیان این که وظایف اصلی مجلس خبرگان، شناسایی رهبری، انتخاب رهبری و مراقبت نسبت به صفات رهبری است، گفت: نقش مجلس خبرگان در کشور بسیار عمیق و ماندگار است، به نحوی که تصمیمات این مجلس می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز تاثیرگذار باشد.

منتخب مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از خبرگانی که در مجلس آینده حضور پیدا کردند باید انتظار داشت که توانایی انجام سه وظیفه ذکر شده را داشته باشند، به نحوی که هم از نظر فقاهت در شانی باشند که بتوانند تشخیص دهند و هم از منظر درک اجتماعی در سطحی باشند که بتوانند شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌خوبی درک و تحلیل کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید از نظر عدالت، اجتهاد و تقوا در سطحی باشند که استقلال رای داشته باشند و رای آن‌ها نباید قابل تهدید یا تطمیع باشد. آن‌ها همچنین باید شجاعت در عمل و شجاعت در فهم داشته باشند.

آیت‌الله قمی همچنین در واکنش به صحبت‌های دشمنان ایران که می‌گفتند رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، تاکید کرد: اگر این صحبت درست بود، پس چرا چند ماه قبل از انتخابات دشمنان ملت ما در حال تبلیغ برای عدم مشارکت در انتخابات بودند؟ هزینه‌ای که دشمنان علیه رای دادن مردم انجام دادند، نشان داد که رای مردم حتما در سرنوشت کشور موثر است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟