Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:14:36 GMT

«کرونا» در کشور رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۰۸۹۲

«کرونا» در کشور رو به کاهش است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: طبق مشاهداتی که داشتیم این بیماری در برخی شهرهای که اوج گرفته بود اکنون طبق نمودارها افت کرده است.

به گزارش مشرق، اکبر ترکی امروز در خصوص بیماری کرونا عنوان کرد: این بیماری شبیه به بیماری آنفولانزا است که در برخی از استان‌های کشور این بیماری بین افراد مثبت اعلام شده و البته احتمال می‌رود که استان‌های دیگر هم درگیر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بیماری به مانند بیماری‌های ویروسی دیگر درمان خاصی ندارد و بهترین درمان آن پیشگیری است.

بیشتر بخوانید:

همه آنچه که باید در مورد کرونا و حیوانات خانگی بدانیم تولید ۱۵ میلیون ماسک نانویی در کشور +فیلم

وی افزود: تلفات این بیماری حتی نسبت به برخی بیماری‌های ویروسی در جهان بسیار کمتر است اما به هر حال جان حتی یک فرد مهم است و باید بکوشیم تا این بیماری را کنترل کنیم.

ترکی اظهار داشت: انتشار برخی اخبار غیر واقع باعث ایجاد اضطراب در بین افراد جامعه می‌شود و همین امر باعث پایین آمدن سیستم دفاعی بدن می شود که این اضطراب‌ها از خود بیماری کرونا نیز خطرناک‌تر است.

نماینده شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیشگیری این بیماری یک بخش آن به خود افراد بر می‌گردد که با رعایت نکات و آموزش‌های بهداشتی باید آن را انجام دهند، اما بخش دوم آن مختص قوای سه‌گانه است باید به کمک وزرات بهداشت بیایند و این بیماری را کنترل کنند.

وی افزود: برای کنترل این بیماری در برخی استان‌ها بیمارستان‌های با تجهیزات لازم  پیش‌بینی شده است که بیماران مبتلا به کرونا به این بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

ترکی با بیان اینکه قرنطینه شهری به معنی حصر نخواهیم داشت، گفت: در شهرهایی که آمار ابتلا به بیماری بالا است، حتما برنامه‌هایی برای کاهش تردد در مکان های شلوغ را خواهیم داشت و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را دنبال خواهیم کرد که تمام این تصمیمات مناسب با شرایط در ستاد پیشگیری کرونا در کشور گرفته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر بهداشت با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان توضیحات لازم را دادند و در راستای این جلسه از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست  شد که مبلغی قابل توجهی برای مبارزه و پیشگیری به صورت فوری در نظر گرفته شود.

وی در خصوص کمبود ماسک و برخی اقلام بهداشتی در بازار اظهار کرد: طبق تصمیماتی که بین وزارت بهداشت و وزارت صمت گرفته شد، صادرات ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و همچنین تولید اقلام بهداشتی در گروه‌های صنعتی افزایش یافته است و این وعده را دادند که در این بخش مشکلی نداشته باشیم.

ترکی اوج فعالیت این ویروس را بین دو تا سه هفته دانست و بیان کرد: طبق مشاهداتی که داشتیم این بیماری در برخی شهرهای که اوج گرفته بود اکنون طبق نمودارها افت کرده است، اگر پیشگیری و اقدامات بهداشتی انجام شود طی هفته‌های آینده این بیماری کنترل می‌شود و تمام قوا سعی خود را بر آن داشتند که این بیماری را کنترل کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا بهداشت وزارت صمت سازمان برنامه و بودجه ویروس کرونا فریدون شهر سازمان برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت سلامت کمیسیون بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره

به گزارش خبرگزاری علم ‌و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان هوش مصنوعی موفق شدند با استفاده از تصاویر سونوگرافی ریه، هوش مصنوعی را برای تشخیص کووید-۱۹ آموزش دهند.

این فناوری جدید، همانند روش نرم‌افزار تشخیص چهره، می‌تواند نشانه‌های کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های ریه را شناسایی کند و محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به آن دست یافته‌اند. این نرم‌افزار نقطه عطف تازه‌ای از پیشرفت هوش مصنوعی در خدمات درمانی است.

این ابزار هوش مصنوعی دارای یک شبکه عصبی عمیق و شبیه نورون‌های مغزی است و از ترکیب داده‌های رایانه‌ای و دقیق برای شناسایی ناهنجاری‌هایی استفاده می‌کند که نشان‌دهندۀ وجود ویروس هستند.

مویناتو بِل (Muyinatu Bell)، استادیار دانشگاه جان هاپکینز که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت گفت این ابزار برای کمک به بخش‌های شلوغ اورژانس در مراحل اولیه همه‌گیری و دورانی که تشخیص‌های سریع و دقیق حیاتی هستند، پتانسیل بسیار مهمی دارد.

بِل توضیح داد: «این ابزار برای این طراحی شده است تا در شرایط اورژانسی که پزشکان با حجم زیادی از پرونده بیماران سروکار دارند با تشخیص خودکار به آنها کمک کند.»

به گفته یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه علمی، ابزار جدید آنها این پتانسیل را دارد که تا حد ابزار‌های پوشیدنی توسعه یابد و بیماری‌هایی مانند نارسایی احتقانی قلب را ردیابی کند. این بیماری می‌تواند منجر به انباشت حجم مایع در ریه‌های بیماران شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره