Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بیرانوند روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گشت ویژه بازررسی با هماهنگی دادستانی فعالیت خود را از روز شنبه به صورت مشترک شامل بازرسان ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و داروی اهواز آغاز کرد.

وی افزود: وظیفه اصلی این بازرسان نظارت بر نحوه توزیع و قیمت ماسک، ژل ضدعفونی و سایر اقلام مرتبط با محافظت از افراد در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرانوند ادامه داد: در صورت کشف هرگونه احتکار و یا گران فروشی طبق مقررات مربوط به اخلال گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه پلمپ و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون دادستان اهواز گفت: در اولین روز از آغاز به کار این بازرسان، یک عرضه کننده مواد بهداشتی در اهواز به دلیل گران‌فروشی  را شناسایی و واحد آن را پلمپ کرده و او را تحت پیگرد قضایی قرار داد.

وی توضیح داد: یکی از دلایل اصلی کمبود ماسک و مواد ضد عفونی در بازار ترس مردم از ویروس کرونا و تقاضای بیش از نیاز مردم بوده است  که اگر شهروندان به این مسائل توجه کنند و تقاضاهای خود را کاهش دهند شاهد سوء استفاده عده ای فرصت طلب نخواهیم بود.

معاون دادستان اهواز تاکید کرد : تا کنون مورد مثبتی  از کرونا ویروس در اهواز شناسایی نشده و با هماهنگی‌های لازم تمامی تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با این ویروس در اهواز پیش بینی شده است.

بیرانوند از مردم خواست هر گونه احتکار و گرانفروشی  در زمینه ماسک، ژل ضد عفونی کننده، الکل، دستکش و سایر موارد  را به این دادستانی اطلاع داده تا افراد فرصت طلب تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیازی به استفاده کردن همه افراد از ماسک نیست و تنها  افرادی که علائم تنفسی، سرفه ، تب و یا سردرد دارند و یا افرادی که در ارتباط با بیماران مشکوک قرار دارند بهتر است  از ماسک استفاده کنند تا از انتشار قطرات تنفسی جلوگیری کند ولی افراد سالم نیاز به ماسک ندارند.

فرهاد ابول نژادیان گفت: کادر درمانی نیز در معرض تماس با افراد مختلف برای محافظت بهتر است از ماسک استفاده کنند  و بهترین ماسک هم نوع N۹۵  است که برای جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی مناسب به نظر می رسد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی‌های اشتباه و نگرانی باعث شده  مردم به سمت داروخانه ها و یا مراکز تجهیزات پزشکی هجوم ببرند و موجودی کاهش یابد.

 حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار داشت: به زودی توزیع رایگان ماسک و ضد عفونی کننده در استان خوزستان شروع می شود که دیروز صبح از قم آغاز شده و در استان نیز انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ نفر را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۱ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا دادستانی کل کشور اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دادستانی کل کشور اهواز ویروس کرونا دادستانی کل کشور اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم

 غلامیان،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه باید با گران‌فروشی در داروخانه‌ها برخورد شود، گفت: مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها عموماً به دلیل حال روحی و جسمی، تخلفات در داروخانه‌ها را پیگیری نمی‌کنند و این موضوع وظیفه دانشگاه علوم پزشکی را دو چندان می‌کند.

وی گفت: برخی از بازرسان و مسئولان رسیدگی به تخلفات این حوزه خودشان ذی‌نفع هستند که این موضوع برخورد با متخلفان را تا حد زیادی پیچیده می‌کند.

غلامیان بر نظارت بیشتر بر فعالیت داروخانه‌ها و مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: در حوزه دارو و درمان باید به صورت مستمر نظارت صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین بر افزایش نظارت‌ها بر میدان میوه و تره بار شهید رجایی تاکید کرد و گفت: کنترل قیمت‌ها در میدان تره بار تاثیر بسیار زیادی در کنترل قیمت در سطح شهر خواهد داشت و تعزیرات، صمت و جهاد کشاورزی باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت: اصلاح فرایند نرخ گذاری و نصب برچسب قیمت، اولین اقدامی است که باید هرچه سریع‌تر در میدان میوه و تره بار شهید رجایی عملیاتی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان شهریار به اخلال‌گران اجاره املاک
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد