Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@04:57:10 GMT

قیمت نفت ۵ درصد سقوط کرد / ورود به محدوده مقاومت فنی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۰۰۷

قیمت نفت ۵ درصد سقوط کرد / ورود به محدوده مقاومت فنی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از چین، قیمت نفت بیش از ۵ درصد سقوط کرد و وارد محدوده مقاومت فنی خود شد.

سرمایه‌گذاران نگرانند که کند شدن اقتصاد جهانی به واسطه شیوع ویروس کرونا تقاضای نفت خام را به شدت کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳.۶۵ درصد یا ۱.۹۵ دلار سقوط کرد و به ۵۱.۴۳ دلار رسید تا بدترین روز خود از ۸ ژانویه را ثبت کرده باشد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۳.۸ درصد یا ۲.۲ دلار سقوط کرد تا به ۵۶.۳۰ دلار برسد.

این در حالی است که در اوج وحشت دیروز بازارها شاخص دابلیوتی‌آی تا ۵۰.۴۵ دلار و برنت تا ۵۵.۱۳ دلار پایین آمدند که سقوطی ۵ درصدی نسبت به قیمت بسته شده روز قبل بود.

قیمت‌ها وقتی از سقوط باز ایستادند که مدیرعامل آرامکوی سعودی، امین ناصر، گفت معتقد است تأثیر ویروس کرونا کوتاه‌مدت خواهد بود.

کد خبر 4862442

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس تولید نفت قیمت نفت بورس تهران وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان بورس و اوراق بهادار قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده آمریکا قیمت یورو محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا یک کانال سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد