Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:19:19 GMT

مردم مناطق سیل‌خیز لرستان به اماکن امن پناه ببرند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۱۰۵

مردم مناطق سیل‌خیز لرستان به اماکن امن پناه ببرند

رضا میرزایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در موج اول سامانه بارشی بارندگی های نسبتا شدید از ساعت ۹ شب دوشنبه در شهرستان خرم آباد و بخش های علیای حوضه آبریز رودخانه کشکان آغاز شده که در صورت تداوم بارش ها تا پایان روز سه شنبه رواناب های ناشی از آن به صورت سیلاب به پلدختر می رسد.

وی افزود: پیک سیلاب ناشی از موج اول بارش ها تا حدود ۲۰ ساعت آینده به شهر پلدختر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از پروژه های ساماندهی رودخانه و لایروبی های حوزه شهرستان های خرم آباد، چگنی و پلدختر بازدید بعمل آمده و دستورات لازم جهت بکارگیری تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه داده شد.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به دستور استاندار لرستان در نقاط آسیب پذیر حوزه شهرستان های خرم آباد، چگنی، پلدختر، دورود و سایر نقاط استان در آماده باش کامل به سر می برند و در بین دستگاه های اجرایی جهت مقابله با سیلاب احتمالی پیش رو تقسیم کار شده است.

میرزایی ادامه داد: مردم شهرستان پلدختر، معمولان، چگنی، روستاهای ساحل رودخانه کشکان و منازل مسکونی ساحلی خرم آباد و دورود همچنین روستاهای مسیر رودخانه تیره تا پایان سیلاب های احتمالی منازل خود را ترک و به مناطق امن پناه ببرند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا دستگاه های اجرایی سیل همه دستگاه های اجرایی مردم پناه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به حضور در کاشان با هدف برآورد خسارات سیل گفت: تصرف و عدم لایروبی رودخانه از مشکلات در کاشان است. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، هدف از حضور در منطقه را بررسی خسارات ناشی از سیل عنوان کرد و اظهار داشت: از محورهای مواصلاتی و سیلاب‌ها بازدید به عمل آمد. این جبهه از شمال استان وارد شده بود و از این رو مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

.

 

وی با بیان اینکه بارش باران تا 20 و حتی در ارتفاعات تا 40 میلیمتر گزارش شده است، افزود: بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد و روان‌آب و گل و لای را به مناطق مختلف وارد کرد و از طرفی باعث شد سیلاب در برخی از مناطق شهری کاشان ورود پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: روان‌آب و سیلاب در مناطق دو، سه و چهار کاشان وارد شد و از سوی دیگر اطراف اتوبان، فرودگاه و شهرک صنعتی جعفرآباد نیز تحت تأثیر قرار گرفت و بر این اساس نیروهای امدادی وارد عمل شدند و این سامانه علاوه بر کاشان دیگر مناطق استان اصفهان را نظیر آران و بیدگل، اردستان و دیگر شهرها تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه خسارات تاکنون به صورت دقیق برآورد نشده است، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های ایمنی و امداد اولیه تیم‌های مختلف رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت اما خساراتی به منازل مسکونی، مزارع، باغات، معابر، تأسیسات شهری و غیره وارد شد و سه روز برای ارزیابی خسارت فرصت باقی است.

کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

شیشه‌فروش با بیان اینکه بیمه راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: قرار شد بنیاد مسکن منازل آسیب‌دیده را بررسی و در سامانه ثبت کند در حالی که یکی از مشکلات اساسی عدم لایروبی و تصرف رودخانه‌ها است و از این رو تأکید است طرح‌های آبخیزداری با اولویت اجرا شود.

انتهای پیام/801

 

دیگر خبرها

  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند