Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت تولید ۱۲ کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی طی ۱۰ ماهه امسال نشان دهنده افت تولید ۳ محصول و رشد تولید بقیه کالاها است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، از بین ۱۲ کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی تولیدی در ۱۰ ماهه امسال، تولید ۳ محصول کاهشی و تولید بقیه کالاها افزایشی بوده است. بر این اساس از ابتدای سال تا پایان دی ماه امسال تولید شمش آلومینیوم ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد، آلومینا ۱.۹ درصد و کنسانتره زغال سنگ ۶.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

در مقابل، تولید فولاد خام با رشد ۶.۸ درصدی طی ۱۰ ماهه به بیش از ۲۰ میلیون تن رسید. همچنین تولید محصولات فولادی با همین میزان رشد به ۱۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تن رسید. در عین حال تولید ظروف شیشه ای ۱۹.۶ درصد و ظروف چینی ۱۶.۲ درصد افزایش داشته است.

تولید سیمان نیز با رشد ۱۲.۲ درصدی طی ۱۰ ماهه امسال به ۵۱ میلیون و ۲۲۷ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آلومینیوم رشد توليدات فولادي ۱۰ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

به گزارش ایسنا، بزرگترین موج صادرات فولاد چین از زمان اشباع جهانی در اواسط دهه ۲۰۱۰، تنش‌های تجاری در سراسر جهان را شعله ور می‌کند زیرا این فلز به طیف وسیع‌تری از مقاصد می‌رسد.

بزرگترین تولیدکننده جهان در سه ماهه اول حدود ۲۶ میلیون تن صادرات داشته است که ۲۸ درصد بیشتر از سال قبل بود زیرا بحران املاک باعث کاهش تقاضای داخلی شده است. آسیای شرقی همچنان بازار اصلی است اما محموله‌ها به هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین در حال افزایش است.

صادرات فزاینده در حال تشدید اصطکاک تجاری در سراسر جهان است. جو بایدن خواستار اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر برخی محصولات فولادی چین شده است. در حالی که ایالات‌متحده فولاد بسیار کمی از بزرگترین اقتصاد آسیا می‌گیرد، این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر واشنگتن برای عقب‌نشینی در مقابل چیزی است که می‌گوید ظرفیت مازاد چین در صنایع از فلزات تا انرژی خورشیدی است.

بر اساس گزارش، صادرات فولاد به برزیل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات فولاد به کلمبیا و شیلی به ترتیب ۴۶ و ۳۲ درصد افزایش یافت. هر سه کشور اقدامات تجاری را برای مقابله با این افزایش آغاز کرده‌اند یا در حال آماده سازی هستند.

چین از سال ۲۰۱۹ هر سال حدود یک میلیارد تن فولاد تولید می‌کند اما رکود سریع در فعالیت‌های ساختمانی در سال گذشته کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات فولاد چین به مصر در سه ماهه اول ۹۵ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات فولاد به امارات‌متحده عربی ۸۱ درصد افزایش یافت. این کشور در حال حاضر سومین مقصد بزرگ فولاد چین پس از ویتنام و کره جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • شکست طلسم 12 ماهه با گرامی (عکس)
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند