Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در حاشیه بازدید از کارخانه‌های تعطیل و نیمه فعال شیر زاهدان اظهار داشت: به منظور تسریع در رونق صنایع لنبی سیستان و بلوچستان از مدیران یکی از صنایع شیر بزرگ کشور دعوت شد تا با بررسی ظرفیت‌های موجود زمینه برای سرمایه‌گذاری آنها در این حوزه بیش از پیش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جمعیت دامی سیستان و بلوچستان را در مجموع حدود سه میلیون و ٧٤٠ هزار رأس عنوان کرد و افزود: میزان تولید شیر در استان حدود ١٠٢ هزار تن است که شامل ۷۶ هزار تن شیر گاو، ٢٤ هزار تن شیر دام سبک و هزار و ٦٥٠ تن شیر شتر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک ۸ کارخانه فرآورده‌های لبنی در استان وجود دارد که تنها ۲ واحد با ظرفیت اندک مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ۵۰ درصد جمعیت شتر کشور در سیستان و بلوچستان یعنی بیش از ۷۵ هزار نفر شتر می‌توان با جذب سرمایه‌ها در این حوزه به رونق صنایع لبنی استان کمک قابل توجه‌ای کرد.

زنگنه با اشاره به ظرفیت گاوداری‌های شیری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت هزار و ۹۸۵ رأس در استان وجود دارد که هم اینک با فعال بودن ۵ واحد ۳۴۴ تن شیر تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۱۸ واحد گاوداری شیری سنتی با چهار هزار و ۱۲۸ رأس در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که همه آنها درحال حاضر فعال است و ۹۵ تن در ماه تولید شیر دارند.

زنگنه تعداد کارخانه‌های لبنی سیستان و بلوچستان را ۸ واحد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با فعال بودن تنها ۲ کارخانه لبنی استان از ظرفیت ۳۱۳ تنی آنها در تولیدات این بخش تنها پنج تن در ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک نظیر لبنی از ظرفیت بالایی در اشتغالزایی برخوردار هستند، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اشتغال توسط صنایع ایجاد می‌شود بنابراین توجه به وضعیت واحدهای تولیدی فعال و غیرفعال مورد توجه ویژه در استان قرار دارد.

کد خبر 4862417

منبع: مهر

کلیدواژه: زاهدان استانداری سیستان و بلوچستان لبنیات انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج سیستان و بلوچستان تن شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: فلسفه اصلی دانشگاه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، باید مدیران منابع لازم را برای این مهم مهیا کنند و برنامه‌ها بر اساس تمرکز بر نقاط ضعف و قدرت و ظرفیت‌های موجود هدفمند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در سالیان اخیر دچار کمبود دانشجو و درآمد شده‌اند با توجه به منابع محدود شهریه‌ای باید تلاش شود از منابع غیرشهریه‌ای برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم و مزایای همکاران را به موقع پرداخت کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی را بر مبنای برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه با جدیت بیشتری در راستای پایدار کردن منابع درآمدی پیش می‌بریم و با احیا کردن مراکز تحقیقاتی، تالار، هتل و کلینیک حقوقی شتاب لازم را در این راستا ایجاد می‌کنیم.

افشاری بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها حداقل یک محصول را تولید کرده و با توجه به شعار سال و کمک همکاران با ورود به بخش تولید بخشی از منابع غیر شهریه‌ای را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی