Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ژل ضدعفونی کننده و افشانه الکل طبی در استان توزیع می شود.

جلال غفارزاده امروز ۶ اسفند ماه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور تامین و ساماندهی نیاز شهروندان، طی هماهنگی هایی که با سازمان غذا و دارو صورت گرفته است ژل ضدعفونی کننده و افشانه الکل طبی تا روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه از طریق شرکت‌های پخش سراسری توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراجعه شهروندان به داروخانه ها برای خرید ژل‌های ضد عفونی و افشانه الکل طبی در داروخانه ها افزایش یافته است، افزود: با توجه به بالا بودن سطح مراجعات شهروندان به داروخانه ها، در بعضی داروخانه ها با کمبود این محصولات مواجه شدند.

غفارزاده ادامه داد: ظرفیت بسیار بالایی برای تولید و عرضه ژل‌های ضد عفونی و افشانه الکل طبی وجود دارد و نگرانی زیادی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود نیاز شهروندان رفع شود، همچنین داروخانه ها بر اساس وظیفه ذاتی آمادگی تهیه و تامین محصولات ضدعفونی ترکیبی را نیز دارا هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی توصیه کرد بهترین راهکار برای پیشگیری از انتقال آنفولانزا و کووید ۱۹ (ویروس کرونا) سشتشوی مرتب دست ها با آب و صابون است.

غفارزاده در خصوص نظارت بر داروخانه های استان گفت: در راستای ارتقای هر چه بیشتر خدمات دارویی به بیماران و مراجعه کنندگان علاوه بر بازدیدهای متداول و طبق برنامه این معاونت که روزانه و مداوم انجام می‌گیرد؛ کارشناسان این معاونت در قالب اکیپ‌های ویژه عصرگاهی و شامگاهی به داروخانه‌های شبانه‌روزی و روزانه استان در ساعات فعالیت آن‌ها مراجعه، نظارت و نحوه انجام خدمات دارویی و مشکلات احتمالی را بررسی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار خبر ویروس کرونا که احتمال افزایش مراجعات شهروندان جهت تامین اقلام مورد نیاز می رفت در قالب بازدیدهای مشترک بازرسان ویژه و کارشناسان امور دارو معاونت غذا و داروارومیه شامگاه شب گذشته (۲۳ شب) تا ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز دوام داشت، از چهار باب داروخانه شبانه‌روزی و چهار باب داروخانه بیمارستانی شهر ارومیه بازدید انجام شد و نحوه خدمت‌رسانی، حضور مسئولین فنی، تکریم ارباب رجوع، رعایت منشور حقوق بیمار، وضعیت نسخه پیچی، قیمت داروها و ارائه خدمات و مشاوره دارویی به مراجعین و... مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص گزارش کارشناسی وضعیت خدمت رسانی شهر ارومیه گفت: داروخانه‌های خصوصی و بیمارستانی شهر ارومیه مورد پایش این معاونت قرار گرفت و در این پایش وضعیت دارویی و ملزومات مصرفی، حضور مسئولان فنی داروخانه ها و... مورد بررسی قرار گرفت و گزارش و اقدامات لازم معمول شد.

غفارزاده همچنین در خصوص وجود برخی نواقص فنی در تعدادی از داروخانه‌های شبانه‌روزی گفت: در طی بازدید تذکرات لازم ارائه و در خصوص حضور مسئولین فنی در تمام شیفت‌های فعالیت، حضور نسخه پیچ، استفاده از روپوش، کنترل اعتبار پروانه مسئول فنی و برخی مشکلات موجود به داروخانه‌ها تذکرات و تاکیدات لازم داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ژل ضدعفونی ویروس کرونا آذربایجان غربی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

این روز‌ها طبیعت کشورمان با شکوفه‌های بهاری تماشایی‌تر از همیشه شده است و شکوفه‌های بهاری چشم همگان را به خود خیره می‌کند.

شهر قطور از توابع شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی است، این شهر به دلیل آب و هوای مطلوب و کوهستانی که دارد دارای طبیعت زیبایی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر شکوفه‌های بهاری درختان این منطقه را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  •  پیروزی ۱۵ بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر
  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲