Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@09:23:23 GMT

لاریجانی: لایحه بودجه ۹۹ نیاز به عودت به دولت ندارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۳۱۵

لاریجانی: لایحه بودجه ۹۹ نیاز به عودت به دولت ندارد

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز در جلسه غیرعلنی به بررسی چگونگی رسیدگی به بودجه سال ۹۹، پس از رد کلیات آن پرداختند و از آنجا که کلیات لایحه بودجه ۹۹ در جلسه علنی روز گذشته خانه ملت رد شده بود، سازوکار چگونگی ادامه روند رسیدگی به بودجه در کمیسیون تلفیق در مجلس به بحث و بررسی نمایندگان گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از به صدا درآمدن زنگ آغاز جلسه علنی امروز، علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان تصمیم مجلس برای رسیدگی به لایحه بودجه را تشریح کرد و گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس اگر کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس رد شود، لایحه برای اصلاح به دولت برمی‌گردد، اما مجلس اگر کلیات لایحه بودجه به تأیید کمیسیون تلفیق برسد، اما در صحن علنی مجلس رد شود، آیین‌نامه سکوت کرده است.

وی ادامه داد: طی بررسی‌هایی که در جلسه روز گذشته هیأت رئیسه و سپس در جلسه غیرعلنی امروز صورت گرفت و از آنجا که قانون برنامه نیز در این زمینه تصریح دارد که بودجه می‌تواند به کمیسیون تلفیق برگردد، ما لایحه بودجه را برای اصلاح به کمیسیون تلفیق برمی‌گردانیم تا در این کمیسیون بررسی و اصلاح شود.

رئیس مجلس با اعلام ختم جلسه علنی امروز گفت: بنابراین جلسه علنی امروز را در این لحظه به پایان می‌رسانیم تا کمیسیون تلفیق بررسی مجدد لایحه بودجه سال ۹۹ را آغاز کند و هرچه سریع‌تر گزارش آن به صحن علنی برسد.

منبع: فردا

کلیدواژه: لاریجانی لایحه بودجه 99 دولت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه علنی امروز جلسه علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

 به گزارش تابناک، جماران نوشت: داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است. 

امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد. 

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه ها  را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس