Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منطقه یک آزادراه تهران - شمال  با ۱۷ سال فعالیت پیمانکاران چینی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، طی ۲.۵ سال،‌ پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسید و امروز شاهد اتمام عملیات عمرانی در این اَبَرپروژه‌ راهسازی کشور هستیم.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۲۲ تونل به‌طول ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت دارد، ۲۶ دستگاه پل به‌طول چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع  ۷۰ متری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

 نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال برای روزهای عادی سال مبلغ ۲۰۰ هزار ریال و برای روزهای اوج سفر ۳۰۰ هزار ریال تعیین شد.

پیش‌بینی می‌شود که در هر شبانه روز حدود ۱۲ هزار تردد در این آزاد راه انجام شده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵ درصد مردم از آن استفاده مستمر داشته باشند و ۲۰ درصد نیز به شکل عبوری از آن استفاده کنند؛ به همین دلیل تصمیم بر شناور بودن نرخ عوارضی این آزادراه است.

چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از  منابع اعتباری دولت و بنیاد مستضعفان  برای ساخت این آزادراه هزینه شده است و نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز این ابر پروژه عمرانی است.

مسافرت مسافران شمال از امروز از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و در مسیر ۳۲ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. مسافران شمال سپس وارد جاده قدیم کندوان می‌شوند و در منطقه مرزن‌آباد به منطقه چهار آزادراه تهران – شمال می‌رسند که سال‌ها پیش افتتاح شده است.

منطقه دو آزادراه تهران - شمال به‌طول ۲۲ کیلومتر هم‌اکنون توسط پیمانکاران ایرانی درحال ساخت است و طولانی‌ترین تونل کشور به‌طول  ۶.۵ کیلومتر در این منطقه همزمان با اجرای منطقه یک با روند خوبی در دست تکمیل است.

 طبق پیش‌بینی مسوولان یک باند این منطقه تا دو سال آینده و قبل ازپایان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد، منطقه ۴ این آزادراه که منتهی به چالوس است در سال ۹۲ زیر بار ترافیک رفت.

نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال اعلام شد کد خبر 486727 برچسب‌ها آزاد راه تهران - شمال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزاد راه تهران شمال یک آزادراه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران