Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@21:04:47 GMT

خطر ورشکستگی سالن‌های خصوصی تئاتر

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۴۰۴

مصطفی کوشکی مدیر سالن تئاتر مستقل تهران که از جمله سالن‌های فعال تئاتر خصوصی است، درباره شرایط پیش آمده برای فعالیت سالن‌های خصوصی تئاتر گفت: طی ۲ ماه گذشته ما در سالن خصوصی تئاتر مستقل تهران حدود ۲۰۰ میلیون تومان ضرر مالی داشتیم. در شرایط پیش آمده طی ماه‌های اخیر اکثر سالن‌های خصوصی و همچنین گروه‌های تئاتری به ضرر دهی مالی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - وی ادامه داد: البته تعطیلی پیش آمده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجتناب‌ناپذیر بود و برای حفظ سلامت مردم است. در حال حاضر همه سالن‌ها و گروه‌های تئاتر وارد چرخه ضرردهی مالی شده‌اند که البته مبالغ هر کدام متفاوت است.

کوشکی اظهار کرد: در همین راستا بعنوان صنف تماشاخانه‌های خصوصی تهران جلسه‌ای را با مدیرکل هنرهای نمایشی داریم تا در این جلسه چند مورد را مطرح کنیم.

مدیر سالن تئاتر مستقل تهران با اشاره به نحوه نادرست اطلاع‌رسانی اداره کل هنرهای نمایشی درباره تعطیلی سالن‌ها و فعالیت‌های تئاتری به دلیل جلوگیری از شیوع و یروس کرونا ، تصریح کرد: یکی از مواردی که در جلسه با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح می‌کنیم، این نحوه اطلاع‌رسانی است. نوع اعلام اداره کل هنرهای نمایشی مبتدیانه است که ما باید از طریق سایت فروش بلیت و بسته شدن فروش نمایش‌ها مطلع شویم که فعالیت‌ها تعطیل شده است. در حالی که کلاً ۲۰ سالن تئاتر داریم که می‌توان از طریق نامه‌نگاری و حتی تماس‌های تلفنی موارد و دلایل تعطیلی به سالن‌ها اعلام شود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که قرار است با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح شود، بحث حمایت از سالن‌های خصوصی تئاتر و کم کردن ضرر مالی سالن‌ها و گروه‌های است. حداقل دولت می‌تواند بخشی از این ضرر مالی سالن‌ها و گروه‌ها را کم کند.

کوشکی در پایان سخنان خود درباره روند فعالیت سالن‌های خصوصی تئاتر از جمله سالن تئاتر مستقل تهران طی چند ماه اخیر و ضررهای مالی ایجاد شده به دلیل شرایط موجود، تأکید کرد: خیلی توان داشتم، اما ۲ تا نهایتاً ۳ ماه دیگر سالن تئاتر مستقل تهران می‌تواند در چنین شرایط بحرانی و با توجه به اینکه مکان سالن استیجاری است، به کار خود ادامه دهد و قطعاً توان بیشتری برای ادامه فعالیت نخواهیم داشت. آدم سرمایه داری نیستم و خانواده سرمایه‌داری هم ندارم که از من حمایت کنند. این شرایط برای اکثر سالن‌های خصوصی تئاتر وجود دارد و اگر بهبود پیدا نکند منجر به یک ورشکستگی اقتصادی می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تئاتر مستقل تهران هنرهای نمایشی سالن های خصوصی تئاتر تئاتر سالن های تئاتر تئاتر مستقل تهران سالن تئاتر مستقل تهران سالن های خصوصی تئاتر هنرهای نمایشی سالن ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانی؛ چهارراه ولیعصر تهران یکی از پرترددترین مناطق شهری تهران است که چند سالی است در قبضه دستفروشان درآمده و رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است. به طوریکه یکی از پرشمارترین تماس‌های سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است.

اگر از درب متروی چهارراه ولیعصر به سمت تئاتر شهر بروید یا اینکه قصد پیاده روی در این محدوده را در خیابان انقلاب داشته باشید، آنقدر تعداد دستفروشانی که بساطشان را در پیاده رو پهن کرده اند زیاد است که راه رفتن در این محدوده را سخت کرده است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ دستفروش در این محدوده پرتردد به صورت روزانه مشغول به کارند.

هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد نیز برای حفظ حریم تاتر شهر، از جمله متقاضیان اصلی  ساماندهی این بخش از پایتخت هستند.

دستفروشی یک شغل غیررسمی بود اما اکنون با گرفتن مجوز این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ها هم قرار بگیرند و دولت و مجلس نیز این شرایط را فراهم کرده است. اما فعالیت آنها نیاز به ساماندهی دارد و نباید این نوع فعالیت مانعی برای فعالیت روزمره شهروندان شود.

شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، با این رویکرد که باید دستفروشان شناسایی و مجوز دریافت کنند تا در یک قالب نیمه رسمی به فعالیت بپردازند، آغاز به کار کرد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند صدور مجوز برای دستفروشان گفت: در مرحله اول در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌های ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است و از اواخر فروردین ماه ثبت نام از دستفروشان آغاز شده است.

از سوی دیگر ساماندهی دستفروشان نیاز به ایجاد بازارچه‌های محلی دارد که این طرح نیز مدتی است کلید خورده است.

مهمترین منطقه برای ساماندهی اما همین حوالی چهارراه حضرت ولیعصر(عج) است که بیشترین تردد و شکایات را دارد.

بیگی گفت: در راستای ساماندهی دست‌فروشان چهارراه و خیابان چهارراه حضرت ولیعصر(عج) دو محل جدید در مناطق ۶ و ۱۱ برای استقرار دست‌فروشان محدوده چهارراه و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) تعیین شده است.

 وی در ادامه افزود: طرح ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) در دو ناحیه شمالی و جنوبی در مرز مناطق ۶ و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در مناطق مذکورعملیاتی می‌شود. 

به گفته وی جانمایی و آماده سازی «بازارچه سرمد» در منطقه ۱۱ جهت ساماندهی دست‌فروشان خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) پایان یافته و چیزی حدود ۱۳۰ غرفه برای دستفروشی در این بازارچه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که هدف شهرداری ساماندهی دستفروشان است نه جمع آوری مقطعی آنها، گفت: پس از این هم معیشت و کسب و کار دست‌فروشان رونق می‌گیرد و هم انضباط شهری در معابر این شریان مرکزی شهر تهران رعایت خواهد شد.

پیشتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان حاشیه تئاتر شهر تهران اظهار کرد: مکان جدید استقرار این دستفروشان در حال آماده سازی است و بحث ساماندهی در حال انجام است.

زاکانی تاکید کرد: بحث ساماندهی دستفروشان در چند نقطه تهران انجام شده و در حال انجام است و تئاتر شهر نیز جزو این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • این خبرها را از دست ندهید
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر