Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:38:51 GMT

نام‌نویسی برای سفر نوروزی به عتبات به تاخیر افتاد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۴۵۱

نام‌نویسی برای سفر نوروزی به عتبات به تاخیر افتاد

محمد آزاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا افزود: با توجه به شرایط کنونی به منظور رعایت هرچه بیشتر مسایل بهداشتی برای دو کشور ایران و عراق زمان ثبت نام برای زائران ایرانی در سامانه سازمان حج از امروز به یازدهم اسفند ماه تغییر یافت.

پیشتر سازمان حج و زیارت با انتشار فراخوان، امروز ششم اسفندماه را برای ثبت نام زائران متقاضی سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز را اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: به رغم تغییر زمان ثبت نام زائران متقاضی سفر به عتبات، اولویت ها و ساعت های مراجعه جهت نام نویسی به قوت خود باقی است.

آزاد همچنین روز گذشته در گفت وگو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت تردد مرزها برای زائران دو کشور نیز گفت: با توجه به نشست دو روزه مشترک مسئولان ایران و عراق و موافقت طرفین، سفر زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات و زائران عراقی به شهرهای زیارتی ایران تا ۲۰ اسفند ماه متوقف شد.

وی با بیان اینکه وضعیت ادامه یا لغو سفر هوایی زائران دو کشور نیز ظرف ۲۴ ساعت آینده مشخص خواهد شد، افزود: این تصمیم با توجه به رعایت هر چه بیشتر مسایل بهداشتی برای دو کشور اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه به همین منظور سفر زمینی عتبات عالیات از روز جمعه گذشته متوقف شده بود، اظهار داشت: این مدت زمان ممکن است در صورت موافقت وزرای بهداشت ایران و عراق و فراهم آمدن شرایط لازم برای آغاز مجدد سفر به عتبات به کمتر از ۱۵ روز نیز کاهش یابد.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت بغداد سازمان حج و زیارت بغداد عتبات عالیات حج و زیارت سازمان حج دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پرواز‌های زائران خوزستانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

محمد امین یاقوت افزود: در حج تمتع امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به همراه عوامل ستادی و کادر درمانی  در قالب ۲۵ کاروان اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی زائران خوزستانی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران استان در سرزمین وحی فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عملیات بازگشت زوار خوزستانی سرزمین وحی از اوایل تیر ماه انجام خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد