Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:01:14 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۶

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۵۶۲

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۶

در حالی که پس از رسیدن قیمت طلا به بالاترین رقم ۷ سال اخیر در جلسه گذشته سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت طلا امروز شاهد افت یک درصدی بود. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد کاهش به 1649 دلار و 49 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل امروز قیمت فلز زرد تا 1642 دلار و 89 سنت پایین امده بود.

قیمت طلا در جلسه گذشته به بالاترین رقم بیش از 7 سال گذشته یعنی 1688 دلار و 66 سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 1.5 درصد افت به 1651 دلار رسید. استفان اینز، تحلیلگر موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «علت کاهش یک درصدی قیمت طلا برداشت سودهای انجام شده بوده است.»

ارزش سهام در بازارهای آسیایی به دلیل نگرانی از همه گیری ویروس کرونا که می تواند موجب فلج شدن زنجیره های عرضه جهانی و لطمه عمیقتری به اقتصاد جهانی شود شاهد ادامه روند کاهشی بود.

شمار تلفات ویروس کرونا روز دوشنبه در ایتالیا به 7 تن رسید و مقامات شهرهای هدف حمله ویروس را قرنطینه کردند. مدارس در ایتالیا تعطیل شده و کارناوال سالانه ونیز لغو شده است. چند کشور خاورمیانه نیز شاهد مشاهده اولین موارد ابتلا به این بیماری بوده اند.

سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی اروپا در واکنش به افزایش نگرانی ها از تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد حوزه یورو دیر یا زود نرخ بهره را کاهش دهد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته، انتظار ندارد شیوع ویروس تاثیر عمده ای بر فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین بگذارد، هرچند که با انتشار آمارهای بیشتر در هفته های آینده ممکن است این وضعیت تغییر کند.

بازارهای مالی در روز دوشنبه شاهد بالا گرفتن احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا جهت خنثی کردن اثرات مخرب ویروس کرونا بود.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش مشرق، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۶ افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۴ درصدی ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد