Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@09:54:13 GMT

آزادراه تهران- شمال به‌طور رسمی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۵۶۶

آزادراه تهران- شمال به‌طور رسمی افتتاح شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۱۷ سال فعالیت پیمانکاران چینی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، طی ۲.۵ سال، ‌ پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسید و امروز شاهد اتمام عملیات عمرانی در این اَبر پروژه‌ راه‌سازی کشور هستیم.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۲۲ تونل به طول ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌صورت رفت‌وبرگشت دارد، ۲۶ دستگاه پل به طول چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع ۷۰ متری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

 نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال برای روزهای عادی سال مبلغ ۲۰۰ هزار ریال و برای روزهای اوج سفر ۳۰۰ هزار ریال تعیین شد.

پیش‌بینی می‌شود که در هر شبانه‌روز حدود ۱۲ هزار تردد در این آزادراه انجام‌شده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵ درصد مردم از آن استفاده مستمر داشته باشند و ۲۰ درصد نیز به شکل عبوری از آن استفاده کنند؛ به همین دلیل تصمیم بر شناور بودن نرخ عوارضی این آزادراه است.

ساخت طولانی‌ترین جاده‌های جهان چقدر زمان برد؟ سه‌شنبه ششم اسفند؛ افتتاح رسمی قطعه اول آزادراه تهران_شمال

چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت و بنیاد مستضعفان برای ساخت این آزادراه هزینه شده است و نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز این ابر پروژه عمرانی است.

مسافرت مسافران شمال از امروز از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و در مسیر ۳۲ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. مسافران شمال سپس وارد جاده قدیم کندوان می‌شوند و در منطقه مرزن‌آباد به منطقه چهار آزادراه تهران – شمال می‌رسند که سال‌ها پیش افتتاح شده است.

منطقه دو آزادراه تهران - شمال به طول ۲۲ کیلومتر هم‌اکنون توسط پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است و طولانی‌ترین تونل کشور به طول ۶.۵ کیلومتر در این منطقه هم‌زمان با اجرای منطقه یک با روند خوبی در دست تکمیل است.

 طبق پیش‌بینی مسئولان یک باند این منطقه تا دو سال آینده و قبل از پایان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد، منطقه ۴ این آزادراه که منتهی به چالوس است در سال ۹۲ زیر بار ترافیک رفت.

کد خبر 486737 برچسب‌ها آزاد راه تهران - شمال تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزاد راه تهران شمال تهران استان تهران آزادراه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط کشی آزادراه تهران - کرج - قزوین

دریافت 35 MB کد خبر 6085478

دیگر خبرها

  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین
  • پروژه خط کشی آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۳ اردیبهشت
  • افزایش ۱۵ درصدی تعداد مسافر در راه آهن شمال غرب
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • افتتاح دهها طرح عمرانی در منطقه ۲ تهران
  • خبر خوش سخنگوی شهرداری تهران | خانه خبرنگاران خرداد امسال افتتاح می شود