Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به واگیری بالای بیماری کرونا اظهار کرد: از زمان شروع کرونا در چین تا اواخر سال گذشته میلادی (اویل دی ماه) سازمان جهانی بهداشت این هشدار را به تمامی کشورها در خصوص شیوع و اپیدمی‌های گسترده داد و بر این اساس بررسی‌ها در این زمینه در کشور ما هم آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از اوایل بهمن ماه که اورژانس جهانی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شد، به صورت شدید و فعال وضعیت بیماری را در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رصد کرده‌ایم. تا این لحظه پزشکان موارد مشکوک انگشت شماری را گزارش کرده‌اند که نمونه گیری از این افراد انجام شده و تا این لحظه مورد قطعی و ثابت شده در استان کرمان نداشته‌ایم.

آماده باش ۱۰۰ درصدی بیمارستان‌های کرمان

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آمادگی کرمان با مقابله با شرایط شیوع احتمالی بیماری کرونا خبر داد و افزود: کرمان چندین سال است که با ویروس آنفلوانزای فصلی درگیر می‌شود و به همین دلیل از اوایل فصل سرما بیمارستانها آمادگی مقابله با آنفلوانزا را دارند. اقدامات درمانی و حمایتی برای بیماران مبتلا به کرونا تقریباً مشابه است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر از اوایل مهرماه تا پایان اردیبهشت ماه بحث درگیری با آنفلوانزا را در استان کرمان داریم، افزود: بر این اساس آمادگی برای مقابله با کرونا از قبل در استان کرمان ایجاد شده است.

شفیعی گفت: از بهمن ماه بهمن دولت وزارت کشور را مکلف کرد که تمام زیرساخت‌های لازم برای مقابله با کرونا را لحاظ کند؛ و تمامی ادارات مرتبط در استان در این زمینه توجیه شده‌اند و تمامی مراکز درمانی در آماده باش کامل و ۱۰۰ در صد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تمامی بیمارستاهان ها آماده پذیرش بیماران هستند، گفت: همچنین دو بیمارستان افضلی پور و پیامبر اعظم (ص) در شهر کرمان به شکل ویژه برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند.

فعال شدن ۲ کارخانه تولید ژل ضدعفونی در کرمان

شفیعی در خصوص کمبود ماسک و ژل ضدعفونی در کرمان بیان کرد: عرضه و تقاضا گاهی معادلات بازار را بهم می‌زند؛ طی چند روز اخیر با گزارش کرونا از برخی مناطق از کشور اضطراب و ترسی در جامعه ایجاد شده بود و مردم به استفاده از ماسک روی آوردند که این مساله باعث بهم خوردن بازار عرضه و تقاضا شد.

وی با اشاره به اینکه اقلامی نظیر ماسک و ژل ضدعفونی بر اساس نیاز در استان‌ها توزیع می‌شود، گفت: شرایط پیش آمده باعث کمبود کاذب ماسک شد ضمن اینکه برخی افراد هم با کارهای غیراخلاقی و احتکار بر آن دامن زدند. با ورود سازمان‌ها و نهادهای نظارتی در این زمینه ضمن تشدید نظارت‌ها، قیمت گذاری انجام شد و متخلفان جریمه می‌شوند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در کشور به لحاظ تولید ماسک و ژل ضدعفونی مشکلی نداریم، عنوان کرد: کارخانه‌های تولید کننده این اقلام موظف به افزایش تولیدات بر اساس نیاز شدند و طی چند روز آینده در دسترس مردم قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که در فضای باز نیازی به استفاده از ماسک نیست به همین دلیل ماسک‌های تولیدی توسط وزارت خانه از کارخانجات خریداری می‌شود و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

شفیعی گفت: ژل ضدعفونی بر پایه الکلی هم همین شرایط را دارد؛ دو کارخانه تولید کننده این نوع ژل در کرمان پای کار آمده‌اند و تولیدات آنها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیازی به استفاده عموم مردم از ماسک وجود ندارد، افزود: از مردم در خواست می‌کنم به دنبال چیزی که به آن نیاز ندارند نروند چرا که شستن ساده دست‌ها با آب و صابون اولین و مهم‌ترین اصل است و نیازی به ژل های ضدعفونی کننده نیست.

شفیعی گفت: شستشوی دست‌ها با آب خالی درصد زیادی از بار میکروبی را کم می‌کند و هیچ چیزی حتی پوشیدن دستکش جایگزین آب و صابون نمی‌شود.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی، شستشوی مکرر دست‌ها، آداب عطسه و سرفه در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری بسیار تأثیرگذار است. سعی کنیم در زمان اپیدمی بیماری‌های واگیردار فاصله‌ها را زیاد (حداقل یک متر) کنید و در محیط‌های جمعی حضور پیدا نکنیم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهمیت فاصله گذاری اجتماعی در زمان اپیدمی گفت: به ادارات استان ابلاغ شده نشست‌ها، میتینگ‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌هایی که اجتماعات به همراه دارد را کنسل کنند. همچنین بنا به تصمیم مقامات استان چند روزی مدارس و دانشگاه‌ها در راستای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از شیوع بیماری تعطیل شد.

کد خبر 4862515

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا مهدی شفیعی انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج بیماری های واگیردار ماسک و ژل ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

محمود ایرانمنش با اشاره به برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با مدیران و نیرو‌های مربوط گفت: تمام نیرو‌های خدمات‌شهری در مناطق مختلف شهر کرمان، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات و ادوات موردنیاز برای مقابله با بروز هرگونه مشکل در هنگام بارش‌های احتمالی، پیش‌بینی و تمام محدوده‌هایی که احتمالا دچار آبگرفتگی می‌شود، پاک‌سازی و ساماندهی شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مسدودشدن مسیر روان‌آب‌ها خبر داد و گفت: همچنین در کنار این اقدامات، هماهنگی بین‌بخشی با ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با تمام واحد‌های ستادی و اجرایی مشترک در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهزشدن مناطق به تجهیزات، صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: توصیه ما به شهروندان، پرهیز از رهاسازی زباله‌ها در معابر و کانال‌ها، برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها و ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی و نیز تسهیل فرآیند‌های اجرایی مقابله با آبگرفتگی در زمان بارندگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکل در زمان بارندگی‌های آینده با مرکز ارتباط مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا