Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:40:13 GMT

مدارس اصفهان نیمه تعطیل است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۹۲۱

مدارس اصفهان نیمه تعطیل است

نگرانی  با وجود عدم تعطیلی مدارس توسط دستگاه‌های مرتبط در اصفهان ، باعث شده خانواده‌ها وارد عمل شوند ودانش آموزان به مدرسه نروند.

در این باره آرش نجیمی سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  به ایرنا گفت: تعطیلی مدارس استان به ستاد ملی مبارزه با کرونا واگذار شده است.

وی اظهار داشت: پس از تایید قطعی ۲ مورد بیمار مبتلا به کرونا در این استان، پیشنهاد تعطیلی مدارس استان توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شد که این ستاد در این مورد تصمیم گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز خانواده‌های بسیاری از دانش‌آموزان اصفهانی به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، فرزندان خود را سر کلاس‌های درس نفرستادند.

علی اصفهانی دادستان اصفهان نیز گفت: از آنجا که موضوع ویروس کرونا و بیماری آن به حقوق عامه باز می‌گردد موضوع را بررسی کردیم لذا نیاز است که تصمیم گیری‌ها و اعلام تعطیلی نهادهای مختلف مانند مدارس با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صحبت شد تا جمع بندی‌ها و اظهارنظرها تسریع شود و مردم در اسرع وقت در جریان آخرین وضعیت قرار بگیرند.

دادستان اصفهان ادامه داد: پیشتر تصمیم تعطیلی نهادها و مدارس در استان اتخاذ می‌شد اما در زمان حاضر ستادی در تهران با محوریت وزیر بهداشت تصمیمات را اتخاذ می‌کند که ضرورت دارد مسوولان استانی پیگیر مصوبات آن ستاد باشند.

با این حال برخی از خانواده‌های اصفهانی و معلمان با تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار اطلاع رسانی دقیق و شفاف در باره این بیماری شدند و  اینکه مسوولان مرتبط از صحبت‌های متفاوت و متناقض به دلیل نگرانی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

محمد صالحی از دبیران آموزش و پرورش در این باره به ایرنا گفت: خانواده‌ها حق دارند که نگران فرزندان خود باشند و این موضوع طبیعی است ولی مسوولان مرتبط نیز باید  در این زمینه راهکارهای علمی و عملی ارائه دهند و در حد صحبت نباشد.

وی با اشاره به پایین آمدن کیفیت آموزشی  در سال جاری روی دانش آموزان و تعطیلی مدارس به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا و این روزها ویروس کرونا  اظهار داشت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود و تصمیماتی در این زمینه از سوی دست اندرکاران اتخاذ شود.

همچنین هاجر توسلی خانه دار به ایرنا اظهارداشت: من چطور فرزند خود را به مدرسه بفرستم در حالی که وقتی تلویزیون را روش می‌کنم فقط ازویروس کرونا حرف می‌زنند.

وی با اشاره به سرایت سریع این ویروس در مدارس توسط دانش آموزان گفت: به غیر از روز اول که مدارس تعطیل شد،دیگر در اصفهان در این زمینه تصمیمی صورت نگرفت و این در حالی که این ویروس با توجه به اخبار در حال گسترش است.

وی خواستار اتخاذ تصمیم جدی در این زمینه شد و گفت، وضع جوری شده است که ماسک و حتی ژل‌های ضد عفونی در داروخانه‌ها وجود ندارد که همه نشان دهنده این اوضاع است.

هم اکنون همه بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند و برای جلوگیری از مراجعه بیماران مشکوک به کرونا، تصمیم بر آن شد تا تماس‌های مردمی با بیماران به کمترین حد ممکن کاهش یابد.

همچنین ملاقات‌های مردمی در هیچکدام از بیمارستان‌های استان انجام نمی‌شود و بیماران بستری فقطمی‌توانند یک همراه داشته باشند.

هم اکنون ۱۰ درصد از ظرفیت همه بیمارستان‌های استان با امکانات و تجهیزات لازم برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی و مشکوک به بیماری کرونا در حالت آماده باش هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانش آموزان ویروس کرونا اصفهان دانش آموزان تعطیلی مدارس دانش آموزان ویروس کرونا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس زاهدان فردا تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان، فعالیت مدارس «تمامی مقاطع» تحصیلی در نوبت صبح فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه جاری، به صورت «غیر حضوری» برگزار می‌شود.

کد خبر 6080380

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه؛ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • ژاوی تمرین بارسلونا را تعطیل کرد
  • تبعات منفی پنج‌شنبه‌های تعطیل برای بخش تجارت 
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟
  • مورد عجیب تعطیلی «پنجشنبه»‌ها
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • مدارس زاهدان فردا تعطیل شد
  • اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • سایه‌روشن ویکند دوروزه بانک‌ها