Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اکسیر» عنوان رویدادی است که توسط کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود تا مسیر با برگزاری نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران زمینه نمایش و معرفی اختراعات برگزیده فراهم شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراخوان شرکت در نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران توسط کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان برای حضور در بخش اختراعات برگزیده این رویداد تا 29 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند.

این رویداد همچون ویترینی برای نمایش و معرفی اختراعات برگزیده به سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. همچنین کانون پتنت با برگزاری آن فرصتی برای توسعه مهارت‌های خلاقانه استعدادهای جوان و نوجوان فراهم کرده است.

ارائه دیدگاه‌ها، انتقال تجربیات و به اشتراک گذاری رویکردهای فعالان زیست بوم نوآوری از اهدافی است که برگزاری این رویداد دنبال می‌کند تا همچون پنجره‌ای برای نمایشی متفاوت و هیجان انگیز از برترین اختراعات تاریخ بشر باشد.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این رویداد را با عنوان «اکسیر» برگزار می‌کند. این رویداد جامع با مشارکت تمامی بازیگران زنجیره اختراع تا تجاریسازی و با تکیه بر رویکردهای آموزشی، ترویجی و شبکه‌سازی برگزار می‌شود تا راهکاری برای فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه این حوزه باشد.

ترویج و آموزش در مسیر خلاقیت منتهی به اختراع برای جامعه جوان و پژوهشگر ایرانی، معرفی ظرفیت‌های عملیاتی پتنت برای جامعه سرمایه‌گذار کشور، خلق فرصتی برای الهام‌بخشی، گفت‌وگو و همفکری بین بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور با محوریت پتنت و معتبرسازی مجدد مفهوم پتنت برای بازیگران دولتی و غیردولتی زیست‌بوم نوآوری در کشور برخی از کارکردهای این رویداد معرفی شده است.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: اختراع اکسیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کانون پتنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد ۳ روزه ایستگاه آینده با بیش از ۳۰ پنل و ارائه تخصصی و با حضور بیش از ۱۰۰ تن از فعالان حوزه نوآوری و فناوری، برای سومین سال متوالی در نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود. موضوع کلی این رویداد تحول و تغییر در زیست اجتماعی، اقتصادی و زندگی مردم تحت تاثیر فناوری‌های جدید است.

بررسی نقش شرکت‌های بزرگ، ترندهای فناوری و تحولات آینده در اکوسیستم‌های نوآوری از دیگر موضوعاتی هستند که در نکستیشن ۲۰۲۴ به آنها پرداخته خواهد شد.

روز اول رویداد نکستیشن در ۱۸ اردیبهشت، با ۸ پنل و سخنرانی تخصصی برگزار می‌شود. پنل‌هایی چون «شرکت‌های بزرگ و آینده اکوسیستم»، «آماده‌شدن شرکت‌ها برای تحولات ۵ سال آینده»، «بازاریابی و مخاطب‌شناسی»، «ترندشناسی فناوری» و «لجستیک و آینده آن» از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با حضور مهمانان و سخنرانان شناخته‌شده و مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ اقتصاد کشور روی استیج نکستیشن برگزار خواهد شد.

پخش مستندهای مرتبط با اکوسیستم‌ها و مسائل دنیای نوآوری ازجمله صنعت‌های پیش‌رویی چون لجستیک، مالی و سلامت از دیگر بخش‌های استیج نکستیشن در روز اول است. همچنین پخش مستقیم آیین افتتاحیه رویداد اینوتکس هم یکی از بخش‌های بعدازظهر روز اول این استیج است.

رویداد نکستیشن در دومین روز میزبان ۱۲ پنل و ارائه با محوریت آینده و تحولات صنایع بزرگ مختلف خواهد بود. موضوعاتی که در روز دوم بررسی می‌شوند عبارت‌اند از: «لندتک و آینده پرداخت»، «ما و آینده»، «آینده صنایع بزرگ و فرصت‌های نوآوران»، «هوش مصنوعی»، «بازتعریف رابطه برند کارفرمایی با منابع انسانی»، «بلاکچین و اکوسیستم دارایی دیجیتال»، «خرده‌فروشی در روندهای پیش روی آن» و «زندگی آینده».

در روز دوم نکستیشن مدیران میانی و ارشد و تصمیم‌گیرندگان کسب‌وکارهای نوآور و استارتاپی درباره همکاری با صنایع بزرگ در آینده نزدیک، تحولات صنایع مادر همچون غذا، دارو، معدن و حمل‌ونقل و خرده‌فروشی و نقش اکوسیستم استارتاپی در این تحولات به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

سوم و پایانی استیج نکستیشن ۲۰۲۴ توجه ویژه‌ای به تحول دیجیتال، سرمایه‌گذاری و آموزش دارد. در سومین روز ایستگاه آینده ۱۰ پنل و ارائه با موضوعاتی مانند «تحول دیجیتال در صنایع بزرگ»، «سرمایه‌گذاری برای آینده» و «آموزش و نقش آن در اکوسیستم» برگزار می‌شود.

بررسی نقش شرکت‌های مشاوره و تحلیل‌گران کسب‌وکار در آینده اکوسیستم نوآوری، پرورش و آماده‌سازی نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور، بازخوانی نقش وی‌سی‌ها در اکوسیستم نوآوری و سناریوهای آینده صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ایران و بررسی کارنامه شرکت‌های بزرگ در اکوسیستم استارتاپی و آینده پیش‌روی آن‌ها در پیوند با مفهوم نوآوری موضوعاتی هستند که در پنل‌های روز سوم استیج نکستیشن به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران (اینوتکس) روزهای ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد. امسال بیش از ۴۵۰ کسب‌وکار در این رویداد سالانه حضور خواهند داشت. اینوتکس ۲۰۲۴ در سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و رویدادهای آنلاین برگزار می‌شود.

کد خبر 6086394 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • تمدید فراخوان عمومی رویداد «قهرمان مدرسه» تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات