Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا حامد سجادی افزود: این مهم به دنبال اخطاریه سازمان هواشناسی در مورد بارش‌های پیش رو و احتمال جاری شدن سیلاب در پنج استان یادشده انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا شارژ انبارهای امدادی تمام شعب استان‌های یادشده به ۲۲ قلم وسایل مورد نیاز مردم از جمله چادر، موکت، پتو، چراغ والور، مواد غذایی و نظایر آن، دستور آماده باش کامل تیم های عملیاتی و پرسنل صف و ستاد استان های یادشده، حضور پنج فروند بالگرد در استان های یادشه و پنج فروند در بالگرد آماده و در حال استند بای در استان های معین، اعزام نمایندگان تام الاختیار به استان و شهرستان های در معرض آسیب، تهیه نقشه های عملیاتی به تفکیک هر بخش، شهرستان و استان و جمع آوری آمار و اطلاعات جمعیتی به تفکیک مناطق مختلف انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از دهیاران تا مسئولان محلی و استانی، شناسایی نقاط پر خطر و امن در استان های یادشده، پیش بینی و تجهیز محل های اسکان اضطراری، پیش بینی تجهیزات عملیات در شب و تدوین برنامه عملیاتی یا اکشن پلان (Action Plan) برای پیشگیری، کاهش اثرات، آمادگی و پاسخ قبل از هر گونه سیل احتمالی از دیگر برنامه های این سازمان برای امدادرسانی است.

سجادی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز روز یکشنبه با اعلام هشدار زودهنگام خطاب به استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سراسر کشور از آن‌ها خواست با توجه به پیش‌بینی بارش شدید باران و برف در روزهای دوشنبه و سه شنبه (پنجم و ششم اسفند ۹۸) اقدامات پیشگیرانه را با قید فوریت اجرا کنند.

وی با اعلام این هشدار زودهنگام خطاب به استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: در مورد اخطاریه هواشناسی این سازمان با توجه به پیش بینی بارش شدید باران و برف در نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان جنوب و غرب لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) از عصر دوشنبه پنجم اسفند پیش بینی های لازم را اعمال کنند.

وی ادامه داده بود: بارش باران و برف در ارتفاعات از روز سه شنبه ۶ اسفند جاری در چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، نیمه شرقی لرستان، مازندران، ارتفاعات تهران (حداکثر ۸۰ تا ۱۳۰ میلی‌متر)، کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی ایلام، نیمه غربی لرستان، مرکزی، گیلان، ارتفاعات در استان‌های تهران، جنوب اردبیل، زنجان، قزوین و البرز (حداکثر ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر)، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، شمال سمنان، نیمه جنوبی ایلام، جنوب اصفهان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، گلستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) که احتمال سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، ذوب برف و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین احتمال وقوع بهمن در جاده‌های کوهستانی وجود دارد، در آماده باش کامل باشند.

کد خبر 486752 برچسب‌ها سيل استان چهار محال و بختیاری استان کهگیلویه استان لرستان استان ایلام استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان چهار محال و بختیاری استان کهگیلویه استان لرستان استان ایلام استان خوزستان میلی متر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، امروز، جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه روز شنبه و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران روز یکشنبه شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس تجربه خواهد شد.

بر اساس هشدار زردی که سازمان هواشناسی صادر کرده است، از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

همچنین رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت در بیشتر استان‌ها خبر داده است. به گفته صادق ضیاییان، این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته گذشته را ندارند، هرچند ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

کد خبر 845483 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بارش‌های خوب در انتظار بسیاری از نقاط نیمه غربی و شمالی
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها