Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد تاراسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به هشدارهای هواشناسی استان پیرامون وضعیت جوی در روزهای جاری، افزود: به کشاورزان توصیه می شود لایروبی کانال ها و زهکش های مزارع و باغات به منظور خروج آب های سطحی ناشی از بارندگی ها را در دستور کار قرار دهند. 

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان و باغداران، امروز و فردا که بارش باران و وزش باد را در استان خواهیم داشت، نباید اقدام به محلول پاشی و سمپاشی مزارع و باغات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاراسی به لزوم خودداری باغداران از هرس درختان در این شرایط جوی اشاره کرد و گفت: استقرار کندوهای زنبور عسل بالاتر از سطح زمین و جلوگیری از آب گرفتگی  کندوها باید مورد توجه زنبورداران باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما از روز سه شنبه تا تا صبح پنجشنبه هفته جاری، لازم است تدابیر لازم جهت مقابله و جلوگیری از سرمازدگی به مزارع و باغات مورد توجه قرار گیرد. 

وی تتنظیم دمای سردخانه هاو انبارهای نگهداری محصولات، تنظیم جیره غدایی دام ها و ممانعت از از استفااده دام ها از آب یخ زده آبشخورها از دیگر اقدامات لازم در این شرایط جوی برشمرد. 

به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود ۸۰۰ هزار زمین کشاورزی دارد که از این مقدار حدود ۱۸۵ هزار زمین آبی (زراعی و باغی) است.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی اراضی کشاورزی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی اراضی کشاورزی زنجان سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی اراضی کشاورزی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

محمود زین الدینی گفت: کلیه دامداران، مرغداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان آبزیان باید با رعایت الزامات بهداشتی ـ قرنطینه‌ای و فراهم کردن تمهیدات لازم در زمان وقوع بارندگی و احتمال وقوع سیلاب، آمادگی لازم برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه دامداران پناهگاه مسقف را به منظور دور نگه‌داشتن دام‌ها از کوران باد و بستر با ضخامت مناسب، خشک و عایق را برای بالا بردن درجه حرارت بدن دام‌ها ایجاد کنند، بیان کرد: دامداران مراقب باشند با توجه به بارندگی، سرما و مرطوب شدن بستر نگهداری دام‌ها، برخی از بیماری‌ها مانند پنومونی، گندیدگی سم، و بیماری‌های انگلی شیوع پیدا می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: با توجه به هشدار سطح قرمز از سوی هواشناسی در اواخر هفته جاری و نوع بارش‌های فصل بهار و با توجه به احتمال جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق شهرستان به کلیه واحد‌های پرورش دام و طیور و ... در این خصوص هشدار دادیم.

وی عنوان کرد: در صورت بروز هر گونه بیماری در گله‌های طیور پرورشی و دامداری ها، اعلام تلفات احتمالی و خودداری از رهاسازی تلفات دام و طیور در محیط از دیگر اقدامات مهم برای کاستن از مخاطرات احتمالی است که با اطلاع رسانی به موقع می‌توان از گسترش احتمالی بیماری‌ها جلوگیری کرد.

زین الدینی گفت: پس از فروکش کردن بارندگی یا سیل احتمالی، سم‌پاشی جایگاه نگهداری و بدن دام‌ها ضرورت دارد؛ چرا که این امر نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های انگلی و عفونت‌های باکتریایی واگیردار دامی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن