Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پرویز کرمی درباره برگزاری جشنواره و مسابقه «پاناسه» گفت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار پایان‌نامه در کشور ارائه می‌شود که معادل یک درصد جمعیت کشور است. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته تعداد پایان‌نامه‌ها کمتر از نیم درصد جمعیت آنها را شامل می‌شود. یعنی تعداد تحقیقات دانشجویی انجام شده در ایران حداقل ۲ برابر کشورهای پیشرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما این سوال پیش می‌آید مردم از چه تعداد این تحقیقات خبر دارند و نتیجه آنها وارد زندگی مردم و جامعه می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در تلاش برای کاربردی‌سازی علوم و تجاری‌سازی فناوری، این جشنواره را طراحی و به موقع به اجرا گذاشت که از طریق برگزاری این جشنواره پلی میان پژوهشگران و مردم زده شود و فاصله پژوهش تا نیاز مردم کمتر شود. این رویداد باعث آگاهی جامعه از اهمیت دستاوردهای علمی فناورانه می‌شود و کمک می‌کند دانشجویان بیشتر به نقش فعالیت‌های علمی کاربردی در آینده کشور فکر کنند. در نتیجه در انتخاب موضوع و نیاز جامعه اشراف بیشتری داشته باشند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: در این رقابت محققان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دستاوردهای خود را در ۳ دقیقه با زبان قابل فهم بیان می‌کنند. این رقابت در گام نخست در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و در گام بعدی برگزیده‌ها در رقابت نهایی شرکت می‌کنند.

وی کاربردی‌سازی موضوعات پایان‌نامه و رساله‌های دکتری در کشور، آگاه‌سازی عمومی در جامعه نسبت به علوم مختلف، نیاز و جهت‌دهی موضوعات پژوهشی در پایان‌نامه‌ها، اجرایی و تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های دانشجویی و حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی با اشاره به اینکه رشته‌ها و موضوعات فنی مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی، اقتصاد، ادبیات و هنر و زبان از محورهای برگزاری این رویداد در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها است، بیان کرد: علاقه‌مندان برای حضور و ثبت نام در آن تا پایان فروردین ماه ۹۹ فرصت دارند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، «پاناسه» عنوان جشنواره و مسابقه‌ای است که توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ادبیات اقتصاد جامعه فرهنگ سازی معاون پایان نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • برگزاری مراسم پایانی سومین جشنواره شکرستان
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین