Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@23:41:32 GMT

حکم فوت فوتبالیست های یزدی در گرجستان تأیید شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۳۱۱

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، غلامعلی دهشیری در این رابطه اظهار داشت: در موضوع رسیدگی به پرونده فوت دانش آموزان فوتبالیست یزدی در کشور گرجستان و شکایت اولیای دم از متهمین این پرونده، پس از تحقیق و بررسی در دادسرا و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی در شعبه 107 جزایی ارجاع و منجر به صدور حکم شد.

وی با اشاره به درخواست تجدیدنظر خواهی متهمان این پرونده و رسیدگی در شعبه 12 محاکم تجدید نظر استان، گفت: با بررسی دقیق ابعاد این ماجرا و با توجه به اینکه از ناحیه تجدیدنظرخواهان و وکلای آنان ایراد و دلیل موجه و مدللی که موجب نقص اساس دادنامه را فراهم آورد، ارائه نگردید، رأی دادگاه تجدید نظر، طبق قانون با رعایت تشریفات دادرسی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رأی صادر شده، قطعی و قابل اجراست، گفت: مدیر باشگاه ورزشی به دلیل اعزام تعداد 12 نفر از نوجوانان عضو باشگاه به خارج از کشور بدون همراهی مربی و یا مسئولی که بتواند از نوجوانان مراقبت نماید به اتهام عدم رعایت مقررات و موازین قانونی منجر به قتل غیرعمدی دو نفر مرد مسلمان به میزان 50 درصد مقصر شناخته و به پرداخت دو فقره 50 درصد دیه کامل مرد مسلمان به علاوه یک سوم دیه کامل به واسطه ماه حرام در حق اولیاء دم محکوم شد.

این مقام قضایی، به تأیید 20 درصد قصور مؤسس باشگاه و قصور 30 درصدی نفر سوم از متهمان این پرونده توسط دادگاه تجدیدنظر اشاره کرد و ابراز داشت: مؤسس باشگاه به لحاظ عدم نظارت کافی بر عملکرد و نحوه فعالیت مدیریت باشگاه و فرد سوم که مسئولیت نقل و انتقال نوجوانان به کشور گرجستان را را بر عهده داشته است به ترتیب به پرداخت 20درصد دیه کامل دو مرد مسلمان و 30درصد دیه کامل مرد مسلمان به علاوه یک سوم دیه کامل ایام ماه حرام محکوم گردیدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، در مورد جنبه عمومی بزه ارتکابی متهمین، اظهار داشت: 18ماه حبس تعزیری برای مدیر باشگاه، 12 ماه حبس تعزیری برای مؤسس باشگاه و 14 ماه حبس تعزیری برای فرد همراه تیم در کشور گرجستان، محکومیت صادر شده در دادگاه بدوی، تأیید گردیده اما به لحاظ فقدان سابقه کیفری متهمان، به استناد مواد 46 الی 54 ناظر به مواد 40و 41 قانون مجازات اسلامی مصوب سال92 قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس برای مدت 5 سال نیز صادر شد.

به گزارش ایلنا، مرداد ماه سال گذشته یک باشگاه آموزش فوتبال اقدام به اعزام نوجوانان تحت تعلیم خود به کشور گرجستان کرد که در حین این سفر، دو نوجوان 13 ساله همراه کاروان در پی یک حادثه ناگوار در دریاچه‌ای در کشور گرجستان غرق شدند، انجام تشریفات بین المللی و اعزام تیم کارشناسی به کشور گرجستان و برخی از دیگر مسائل قانونی باعث شد تا روند صدور رأی با توجه به اهمیت موضوع بیش از یک سال به درازا بیانجامد.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زندان یزد دادگستری تجدیدنظر فوت فوتبالیست یزدی کشور گرجستان مرد مسلمان دیه کامل صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند، گفت: می‌توانم به ضرس قاطع بگویم در شرایط حاضر، شورای نگهبان نمی‌تواند جلسه مهمی در بررسی لوایح و طرح‌ها داشته باشد مگر اینکه حتماً کار پژوهشکده آنجا ارائه شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان، از آخرین دستاوردهای پژوهشکده شورای نگهبان بازدید کرد و ضمن تشکر از عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان و مدیران و کارکنان این پژوهشکده بابت تلاش‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف، تاکید کرد: قانونگذاری، اساس حرکت یک ملت و کشور است و قانون‌گذاری معمولا نیاز به پایش دارد. قانون اساسی هم که انصافاً راهنمای بزرگی است برای اینکه نظام یک کشور منحرف نشود، پیش‌بینی کرده است که شورای نگهبان با معیارهای شرع و قانون اساسی که معیارهایی جامع هستند قوانین را بررسی کند و شورای نگهبان نیز از روزهای ابتدای تاسیس کار خودش را بر بنیانی قوی و متین بنانهاده است و فقها و حقوقدانان ادوار مختلف این شورا بنای مستحکم و روش دقیقی را برای بررسی مصوبات پایه‌گذاری کرده‌اند.

وی همچنین ضمن ارزشمند برشمردن پژوهش‌ها و نظرات کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان، گفت: مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان نیز که در شهر قم تشکیل می‌شود از صاحب‌نظران برجسته‌ای تشکیل شده است که نظرات‌شان برای اعضای شورای نگهبان کارآمد است و البته گسترش ارتباط پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی فقهی بر غنای نظرات این دو مجموعه خواهد افزود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • نشان نقره کراس کانتری نوجوانان کشور برای رکابزن نهاوندی
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران