Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@03:47:25 GMT

مزایا و معایب رژیم خام گیاه‌ خواری چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۳۳۱

مزایا و معایب رژیم خام گیاه‌ خواری چیست؟

دکتر مریم مظاهریون، با اشاره به قدمت رژیم گیاه‌خواری در میان رژیم‌های غذایی، گفت: رژیم گیاه‌خواری قدمت زیادی دارد به شکلی که گیاه خواری زیرشاخه‌های متعددی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به گیاه خواری کامل، گیاه‌خواری حاوی لبنیات و تخم مرغ و گیاه خواری حاوی تخم مرغ اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان این که در گیاه‌خواری کامل افراد تمام مواد غذایی حیوانی را از رژیم خود حذف می‌کنند، اظهار کرد: برخی از افراد با رعایت رژیم نیمه گیاه‌خوار یا Semi-Vegetarian علاوه بر تخم‌مرغ و شیر، از گوشت ماهی هم استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه با اشاره به این که خام گیاه‌خواری هم زیرشاخه‌های مختلفی دارد، عنوان کرد: در این نوع از رژیم برخی مواقع گیاه خواران از گوشت به صورت خام استفاده می‌کنند. همچنین در برخی از مواقع محصولات مختلف را در دمای بسیار اندک طبخ می‌کنند.

مظاهریون با بیان این که گیاه‌خواری مانند سایر رژیم‌های غذایی می‌تواند معایب و مزایای متعددی داشته باشد، توضیح داد: کسانی که خام گیاه‌خواری را ابداع کردند معتقد هستند که خیلی از مواد مغذی و ویتامین‌ها در هنگام پختن غذا از بین می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به این که خام گیاه‌خواری باعث کاهش وزن می‌شود، عنوان کرد: افراد خام گیاه خوار همیشه پوست شاداب تری دارد این در حالی است که دیگر فایده این نوع رژیم بهبود سیستم گوارش است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات به صورت خام می‌تواند سبب افزایش طول عمر شود و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند و زمینه مناسبی را برای بهبود و تنظیم تری گلیسیرید، قند و فشار خون فراهم کند.

مظاهریون که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به معایب رژیم خام گیاه‌خواری، توضیح داد: بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در فرآیند کشت در معرض کودها و سموم قرار می گیرند، بر این اساس پخته شدن آنها می‌تواند به دفع سموم از محصولات کمک کند. همچنین بسیاری از میکروارگانیسم‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات در هنگام پخته شدن از بین می‌روند.

این متخصص تغذیه در خاتمه با بیان این که رژیم خام گیاه خواری از ویتامین B۱۲ فقیر است، افزود: پیروی از رژیم خام گیاه‌خواری در طولانی مدت می‌تواند توده‌های استخوانی را آسیب پذیر کرده و باعث از دست رفتن دندان‌ها شود.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1356869

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی خام گیاه خواری رژیم خام گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصرایران، مثانه‌ای بیش‌فعال می‌تواند موجبات خجالت و شرمساری فرد را فراهم کند، به‌ویژه با در نظر گرفتن این نکته که نشت ادرار می‌تواند با یک سرفه، عطسه، خنده، یا حرکتی ناگهانی رخ دهد.

اگر در نگه‌داشتن ادرار خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است به بی‌اختیاری ادرار مبتلا باشید. خبر خوب این است که برخی کمک‌های طبیعی برای مقابله با مثانه بیش فعال وجود دارند.

دنبال کردن میزان مایعات مصرفی

همانند زمانی‌که برای کاهش وزن خود رژیم می‌گیرید و از یک دفتر برای ثبت غذاهای مصرفی خود در طول روز استفاده می‌کنید، اگر مثانه‌ای بیش فعال دارید می‌توانید از روشی مشابه برای ثبت نوع، زمان، میزان مایعات مصرفی و شناسایی نوشیدنی‌های مشکل‌ساز استفاده کنید.

تمرین‌دادن مثانه

تمرین‌دادن مثانه یکی از رایج‌ترین درمان‌های غیردارویی تجویزی برای بهبود شرایط مثانه بیش‌فعال است. این شامل تنظیم یک برنامه دقیق برای دفع ادرار می‌شود.

گیاه بوچو

گیاه بوچو از خواص ضدالتهاب، ضدباکتری و ادرارآور برخوردار است که دستگاه ادراری را پاکسازی و شرایط آن را بهبود می‌بخشد. این یکی از درمان‌های گیاهی پر استفاده برای عفونت‌های مثانه و کلیه در آفریقای جنوبی است.

پدهای جاذب

تا زمانی‌ که چگونگی کنترل دفع ادرار خود را فرا بگیرید، پدهای جاذب که زیر لباس استفاده می‌شوند می‌توانند نشت‌های تصادفی را از دید دیگران پنهان کنند.

نخل اره‌ای

مطالعات نشان داده‌اند که خواص ضدالتهاب نخل‌اره‌ای (Saw Palmetto) با کاهش فوریت دفع ادرار، به‌ویژه در مردان دارای غده پروستات بزرگ شده پیوند خورده است.

تمرینات عضلات کف لگن

تمرینات عضلات کف لگن که به‌نام کگل نیز شناخته می‌شوند به تقویت عضلات کنترل‌کننده دفع ادرار و جریان آن کمک می‌کنند.

ویتامین C

مصرف مکمل‌های ویتامین C به‌واسطه توانایی آنها در مبارزه با استرس اکسیداتیو توصیه می شوند. استرس اکسیداتیو می‌تواند اعصاب اطراف مثانه را تحریک کرده و به از دست دادن کنترل ادرار منجر شود.

کاهش وزن

حمل وزن اضافه برای مفاصل انسان مضر است، و همچنین می‌تواند موجب کاهش انعطاف‌پذیری در عضلات پشتیبان مثانه شود که بی‌اختیاری ادراری یکی از عوارض آن است.

کوئرستین

کوئرستین، نوعی فلاونوئید و یک درمان ضدالتهاب طبیعی است که به کاهش فوریت دفع ادرار مرتبط با مثانه بیش‌فعال کمک می‌کند.

گوشا جینکی‌گان

برخی مطالعات در ژاپن نشان داده‌اند که گوشا جینکی‌گان (Gosha-jinki-gan)، دارویی که از ترکیب چند گیاه دارویی تهیه می‌شود، با کاهش تکرر ادرار، انقباض‌های مثانه، و دفع ادرار شبانه برای مردان و زنان پیوند خورده است.

کد خبر 845326 برچسب‌ها خبر مهم کلیه

دیگر خبرها

  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم)
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • کشت سماق در اهر
  • کشت سماق برای اولین بار در شهرستان اهر
  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر
  • قاطعانه با زمین‌خواری و ویژه‌خواری در استان بوشهر برخورد می‌شود