Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@10:03:09 GMT

آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل های استرالیا

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۴۵۳

صراط:

دانشمندان حوزه آب و هوایی در پژوهشی با هدف ارزیابی خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌های استرالیا، اعلام کردند که حریق، یک پنجم جنگل‌های این کشور را از بین برده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان استرالیایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰ حدود ۵.۸ میلیون هکتار از جنگل‌های ایالت‌های «نیو ساوث ولز» و «ویکتوریا» از بین رفته که معادل ۲۰ درصد جنگل‌های استرالیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق دیگری که دوشنبه منتشر شد، به بررسی عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا پرداخته است. در این تحقیق، خشکسالی عامل اصلی این آتش‌سوزی‌ها اعلام شده است.

استرالیا از سال ۲۰۱۷ تاکنون با کاهش بارش باران و خشکسالی روبرو بوده است.

دانشمندان، آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا را «در سطح جهانی بی‌سابقه» خوانده‌اند.

آنان هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی موجب شده تا استرالیا مستعد آتش‌سوزی شود. دانشمندان از دولت این کشور خواسته‌اند تا تدابیر لازم برای آمادگی در مقابل آتش‌سوزی جنگل‌ها را اتخاذ کند.

فاجعه آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور/ مهر ۹۸) تاکنون ادامه دارد. این حادثه مهیب طبیعی تاکنون موجب کشته شدن ۳۳ نفر و تلف شدن دستکم یک میلیارد حیوان و جانور بومی این کشور شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل استرالیا صراط جنگل های استرالیا آتش سوزی جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چاقوکشی در کلیسایی در استرالیا

اسقف "مارماری امانوئل" بعد از ساعت ۷ بعدازظهر در کلیسایی در غرب سیدنی مشغول مراسم عبادی بود که توسط مردی مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

پس از این حمله افسران وابسته به فرماندهی منطقه پلیس شهر "فیرفیلد" به محل حادثه اعزام شدند.

طبق اعلام منابع خبری چندین نفر دیگر نیز در این چاقوکشی مورد حمله قرار گرفته و زخمی شدند. افراد مجروح دچار جراحات غیرجانی شده و توسط امدادگران نیوساوت ولز تحت مداوا هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

tags # اخبار جهان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان
  • (تصاویر) جنگل‌های هیرکانی النگدره
  • حمله با چاقو به اسقف حامی فلسطین در استرالیا
  • (ویدئو) چاقوکشی در کلیسایی در استرالیا
  • فیلم| حمله با چاقو به یک کشیش در استرالیا (۱۶+)
  • چاقوکشی در کلیسایی در استرالیا + فیلم
  • (تصاویر) وقتی چهارراه ولیعصر شبیه جنگل بود