Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:26:33 GMT

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۶۰۸

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا وزش بادهای شدید جنوبی در نواحی مرکزی و روز پنج شنبه وزش باد شدید شمال در نواحی شمالی استان آغاز می شود.

علی ملاشاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از روز چهارشنبه وزش باد شدید و گردوخاک با سرعت 50 تا 70 و گاهی 85 کیلومتر بر ساعت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و با شدت کمتر در جنوب شرق استان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز اطلاعیه جوی شماره 54 اداره کل هواشناسی استان نیز در این رابطه صادر شده است، افزود: پیامد این شرایط خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت و افزایش موقتی دمای هواست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به سرعت باد و محدوده وزش باد در نواحی مرکزی استان پیش بینی می شود خیزش گردوخاک در محورهای مواصلاتی این مناطق به ویژه زاهدان-نهبندان، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم قابل توجه باشد و تردد در برخی نقاط با اختلال همراه شود.

ملاشاهی در ادامه به آغاز وزش بادهای سرد شمالی از روز پنج شنبه در شمال استان اشاره کرد و گفت: بند دوم اطلاعیه جوی امروز با وزش باد شدید در پنج شهرستان شمال استان اختصاص دارد که بر اساس آن انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد در این مناطق به 75 کیلومتر بر ساعت برسد.

وی خاطرنشان کرد: اثر ماخطره آمیز وزش این باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا و کاهش موقتی و محسوس دماست که توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در رفت و آمدهای جاده ای نیز احتیاط شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این شرایط با شدت کمتر در نوار شرقی استان نیز روی می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي سيستان و بلوچستان وزش باد شدید سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان

هواشناسی سیستان و بلوچستان از ثبت رکورد جدید بارش در ۱۰ ایستگاه هواشناسی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن حیدری با اعلام این خبر گفت: از ایستگاه‌های چابهار 146.4، زرآباد 270، کهیر 121، کنارک247، شارک 247، پلان144، تیس 141، مومان143، بانست175، بریس117 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

به گفته حیدری، گزارش این میزان بارش از این 10 ایستگاه از بدو تاسیس تاکنون بی‌سابقه بوده است.

از 155 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان 29.5، راسک 47، نیکشهر 92.1، ایرانشهر 79.5، بمپور 91.5، دلگان67، خاش 30.1، سراوان 45، مهرستان 66، نصرت آباد 7.5، میرجاوه 3.5، زابل 8.7 زهک 13.3 میلی متر باران گزارش شد.

از  پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است