Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:45:08 GMT

با این خوراکی‌ها به مقابله با کرونا بروید

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۶۱۳

با این خوراکی‌ها به مقابله با کرونا بروید

یک استاد تمام دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، ضمن اشاره به خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌های عفونی، گفت: فست‌فود یکی از عواملی است که می‌تواند سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها ضعیف کند.

به گزارش ایسنا، دکتر پروین میرمیران با تاکید بر اینکه علم تغذیه اصولاً در پیشگیری از بیماری‌ها به کار می‌رود، گفت: هدف اصلی از این رشته نیز ارتقای سلامت جمعیت هشتاد میلیون نفری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما باید از الگوی تغذیه‌ای سالم تبعیت کرده و به موقع و به اندازه غذا بخوریم، افزود: استفاده از سبزیجات، میوه‌های غنی از ویتامین C و پروتئین‌ها توصیه می‌شود تا بدن رطوبت و آب کافی داشته باشد و در برابر بیماری‌ها مقاوم شود.

این استاد تمام دانشکده علوم تغذیه، با اشاره به اینکه کسانی در معرض خطر ابتلا به این ویروس نیستند که سیستم ایمنی قوی دارند، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد نقش سبک زندگی آنها از قبل سالم بوده است و این افراد بیشتر از سایر گروه‌ها در برابر بیماری مقاومند.

میرمیران استفاده از میوه و سبزیجات پخته در کنار غذا و جایگزین کردن آن به جای نشاسته‌های ساده را ضروری خواند و گفت: مردم لبنیات کم چرب، منابع غذایی امگا ۳، آجیل‌های خام، مواد دارای ویتامین E و استفاده از روغن زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

وی که در یک برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد در خاتمه تأکید کرد: توجه به این نکته نیز ضروری است که  مردم به هیچ عنوان از فست فود استفاده نکنند چرا که سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس تغذيه رژیم درمانی فست فود برابر بیماری سیستم ایمنی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: در یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محورهای ارتباطی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید شامل ۱۰ عملیات بزرگراهی و دو عملیات راه اصلی انجام و برای آجران آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جعفر صادقی پور افزود: در این مدت در مجموع سه هزار و ۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی، یکهزار و۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و یکهزار و  ۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور اظهارکرد: همچنین در این مدت تعداد 9 هزار و ۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال  تعمیر و نصب شده است.

وی اضافه کرد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راهها در سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی