Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دولت چین طی 24 ساعت گذشته فقط 71 مورد فوتی در اثر ویروس مرگبار«کرونا»ی جدید ثبت کرد و این پایین آمار فوتی در یک روز طی بیش از دو هفته به شمار می رود. با مرگ این 71 تن تعداد کسانی که در اثر ابتلا به این ویورس جان خود را از دست دادند به 2هزار و 663 تن رسید.

آمار جدید نشان می‌ دهد که تعداد قربانیان در روز دوشنبه در مقایسه با روز یکشنبه (150 نفر) به نصف کاهش یافته اما99 نفر به تعداد مبتلایان اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این آمار، شمار مبتلایان به کرونا در چین به 77 هزار و 658 مورد و تعداد قربانیان به 2663 نفر رسیده است.

در همین حال، روزنامه «مردم» چین گزارش داد که تا روز یکشنبه 323 مورد ابتلا به کرونا در بیمارستان زنان «ووهان» مرکز استان هوبی شناسایی شده‌ اند. همچنین 43 نفر نیز در زندان «شایانگ هانجین» به کرونا مبتلا شده‌ اند. گزارشی در مورد تلفات کرونا در این اماکن منتشر نشده است.

در عین حال مدارس هنگ کنگ تا بعد از عید پاک تعطیل شدند.

«ژانگ هانهوی» سفیر چین در روسیه نیز گفت: محققان در چین واکسنی برای کرونا تولید کرده اند که در آزمایش‌ های اولیه موثر عمل کرده است، اما برای قطعیت موضوع و تولید انبوه آزمایش‌ های بیشتری لازم است.

در همین حال، مقامات بهداشتی کره جنوبی از شناسایی 60 مورد جدید آلوده به ویروس کرونا خبر داده و اعلام کردند شمار افراد آلوده به این ویروس در این کشور به 893 نفر رسیده است.

 مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ ها در آمریکا به مردم این کشور توصیه کرد به علت شیوع کرونا، از هرگونه سفر غیرضروری به کره جنوبی خودداری کنند.

وزارت بهداشت کره جنوبی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 22 مورد از کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند بهبود پیدا کردند و آزمایش ها روی 13هزار و 273 تن در حال انجام است و 16 مورد ابتلای جدید در شهر«دایجو» و 33 مورد ابتلای جدیدی در استان«جیونگ سانگ پوک دو» و دیگر مناطق کشور ثبت شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد که 13 نظامی در حال خدمت نظامی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و نزدیک به 7هزار و 500 نظامی هم قرنطینه شدند.

وزارت دفاع کره جنوبی تأکید کرد که 10 مورد ابتلا به ویروس در ارتش، یک مورد در نیروی دریایی، یک مورد در نیروی هوایی و یک مورد در تفنگداران دریایی ثبت شده است.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی متمرکز در کره جنوبی اعلام کرد که یکی از اعضای خانواده یک نظامی وابسته به نیروهای آمریکایی در کره جنوبی که در شهر دایجو در جنوب شرق کره جنوبی زندگی می کند مبتلا به ویروس کرونا شده است.

این نخستین بار است که ابتلای یک فرد مرتبط با نظامیان آمریکایی متمرکز در کره جنوبی به ویروس کرونا اعلام می شود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی تأکید کرد که فرد مبتلا زنی 61 ساله است و روزهای 12 و 15 فوریه از پادگان «کمپ وکر» وابسته به نیروهای آمریکایی در شهر دایجو دیدن کرده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا کره جنوبی ویروس کرونا ویروس کرونا در چین ویروس کرونا در کره جنوبی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد

شن‌های طبس پس از ۴۳ سال هنوز با صدای بلند شکسته شدن هیمنه پوشالی استکبار به دست قدرت بی‌انتهای خداوند را فریاد می‌زنند، شن‌هایی که ماموران خدا بودند و نقشه چند ماهه ژنرال‌های آمریکایی را برای همیشه در صحرای طبس نقش بر آب کردند و مصداقی از وعده صادق شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، «منطقه فرود هواپیماها و هلیکوپترهای آمریکایی محلی است در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یزد و ۱۶۰ کیلومتری طبس، حوزه هنگ ژاندارمری بیرجند پاسگاه رباط‌خان در ۴۰ کیلومتری این نقطه واقع است، این نقطه جز نقشه‌ای بوده که در زمان رژیم طاغوت قرار بوده فرودگاه شود و چون این نقشه‌ها توسط آمریکایی‌ها طرح‌ریزی می‌شده، لذا مختصات این منطقه را داشته‌اند.

قبلاً هم از این محل برای صدور اورانیوم‌های استخراج شده از منطقه به آمریکا استفاده می‌کردند، این منطقه از کویر به صورت دشت باز و گسترده و به وسعت بیش از ۱۰ کیلومتر مربع است که میدان دید وسیع برای فرود هواپیما و هلیکوپتر دارد.

آمریکایی‌ها حساب همه چیز را کرده بودند، اما از آنجا که پشتیبان ملت خداوند متعال است، سطح شنی کویر، تمام نقشه‌های آنها را به هم ریخت، هلیکوپتر مربوط به نیروی دریایی آمریکا در منطقه بود که هنوز منفجر یا منهدم نشده و فقط بعضی از چرخ‌هایش در شن فرو رفته بود، دو هلیکوپتر یکی در سمت راست جاده و دیگری در سمت چپ قرار داشتند، هلیکوپتر دیگری در سمت چپ جاده سوخته و متلاشی شده بود، علاوه بر هلیکوپترهای سالم یک هلیکوپتر هم با هواپیمای سی ۱۳۰ آمریکایی برخورد کرده بود و هر دو آتش گرفته بودند، از هواپیماهای سی ۱۳۰ که ۴ موتور داشت، جز تل خاکستر و بقایای قطعات ذوب شده در سطح کویر پخش شده چیزی باقی نمانده بود.

پنج جسد سوخته در لابه‌لای لاشه هواپیما دیده می‌شد که عبارت از خلبان و خدمه هواپیمای سی ۱۳۰ بودند، هلیکوپتری هم که به این هواپیما برخورد کرده متلاشی شده بود، که مسلماً خلبانانش کشته شده‌اند، نکته قابل توجه این که جعبه سیاه هواپیمای سی - ۱۳۰ که حافظه مختصات پرواز و جهت و مسیر پرواز است در محل بین سوخته‌های لاشه هواپیما موجود بود، از این جعبه می‌توان کاملاً مطمئن شد که این مزدوران از کدام‌یک از پایگاه کشورهای مزدور آمریکا در منطقه پرواز کرده‌اند.

مقدار زیادی پوکه‌های شلیک شده M۱۶ را مشاهده کردیم و فانوسقه‌های زیادی روی زمین پخش بود، در هر کدام از این فانوسقه‌ها دو جافشنگی M۱۶ و در هر کدام سه خشاب ۲۰ تری M۱۶ وجود داشته است، آمریکایی‌ها حتی وقت نکردند که این فشنگ‌ها را همراه خود ببرند و در محل رها کرده و فرار کرده‌اند، کنار هر وسیله مقداری مواد منفجره گذاشته بودند. من دوربین‌های زاویه‌سنج سنگین را دیدم که کنار آنها جعبه مواد منفجره آماده انفجار قرار داشت و این بسیار خطرناک بود.»

این‌ها گوشه‌ای از نخستین گزارش خبری از واقعه صحرای طبس به روایت شهید حسن باقری است که دو روز بعد از این حادثه در هفتم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در صفحه دو روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسید.

مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس ارشد علوم سیاسی و معاون اسبق سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: عملیات پنجه عقاب در ایران معروف به «عملیات طبس»، نام عملیاتی نظامی بود که توسط ۱۳۲ نیروهای دلتا ارتش ایالات متحده آمریکا در پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده در سفارت ایالات متحده در تهران انجام شد.

وی با بیان اینکه، این عملیات نخستین تجربه عملیاتی نیروی دلتا بود و فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز «بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه، چهارم اردیبهشت ۱۳۵۸ این عملیات آغاز شد، می‌افزاید: طی این عملیات شش فروند هواپیما و هشت بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان آمریکایی در تهران، از نقاط کور راداری وارد حریم هوایی ایران می‌شوند.

معاون اسبق سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی ادامه می‌دهد: براساس اسناد موجود، همان ابتدا یکی از بالگردها در ۱۲۰ کیلومتری شهر راور کرمان دچار نقص فنی و مجبور به فرود می‌شود و سرنشینان آن به بالگرد دیگری منتقل می‌گردند و پس از طی مسافتی و با توجه به وقوع طوفان شن، دستگاه هیدرولیک این بالگرد نیز از کار می‌افتد اما به سختی می‌تواند خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز برساند و شش فروند هواپیمای سی - ۱۳۰ و شش فروند بالگرد در محلی واقع در صحرای طبس در تاریکی شب فرود می‌آیند تا از این مکان بیابانی عملیات خود را آغاز کنند اما حین سوخت‌گیری بالگردها برای اجرای مرحله بعدی عملیات، یکی دیگر از آنها دچار نقص فنی شد و با از کار افتادن آن، همه برنامه‌های آمریکایی‌ها به هم ریخت، زیرا با محاسباتی که انجام داده بودند، برای انجام مرحله بعدی عملیات حداقل به شش بالگرد نیاز داشتند.

به گفته این کارشناس ارشد علوم سیاسی در این عملیات سه بالگرد دچار نقص فنی شدند و در نهایت، عملیات پنجه عقاب با کشته شدن هشت نفر به علت وقوع طوفان شن در منطقه طبس و برخورد یک هواپیمای سی ۱۳۰ با یک بالگرد سی‌اچ ۵۳ متوقف شد، پنج بالگرد در منطقه زمین‌گیر شدند و بقیه نیروها با پنج هواپیما خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز رساندند و عملیات به‌طور کامل شکست خورد.

مزگی‌نژاد ادامه می‌دهد: امام خمینی (ره) پس از این واقعه فرمودند: «نباید بیدار شوند آنهایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست».

محمد منتظر قائم شهید واقعه طبس

معاون اسبق سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه محمد منتظر قائم اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان یزد، روز پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ وقتی از فرود چند بالگرد آمریکایی در کویر طبس مطلع می‌شود، با توجه به نزدیکی طبس تا یزد بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا می‌کند تا موضوع را از نزدیک بررسی کند، می‌گوید: انبوهی از اسناد طبقه‌بندی شده و سری در بالگردها به جای مانده بود به همین دلیل بنی‌صدر بی‌درنگ، دستور داد چند بمب‌افکن، بالگردهای به‌جا مانده را بمباران کنند، بر اثر این خیانت، فرمانده سپاه یزد شهید محمد منتظر قائم و همراهانش که برای بازرسی و بررسی محل به آنجا رفته بودند به شهادت رسیدند.

مزگی‌نژاد ادامه می‌دهد: در بازخوانی این اتفاق سه تحلیل وجود دارد، اول اینکه خداوند خواست در این عملیات به نیروهای مسلح بفهماند که اگر شما حضور ندارید من نیروهای دیگری دارم که در صحنه و پشتوانه انقلاب باشند، تحلیل دوم این است که درسی به دشمنان اسلام داده باشد که فکر نکنید بلند شدید و از آسمان عبور کردید و داخل کشور یک‌سری خودفروخته را اجیر کردید که این عملیات موفق شود می‌توانید این نهال انقلاب را که اکنون درختی تنومند شده خشک کنید.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی می‌افزاید: ما در گذشته که موشک و نیروی هوافضا نداشتیم، بالگرد و پهباد نداشتیم، نیروی آموزش دیده نداشتیم، حتی همان مقدار سلاح محدودی هم که داشتیم به درستی کار نمی‌کرد، نیروهای موجود در حد نگهبانی از پمپ بنزین و سیلوی گندم و بانک آموزش دیده بودند، اما تجهیزاتی که امروزه در اختیار نیروهای سپاه و انتظامی و نظامی ما است، قابل مقایسه با آن زمان نیست، پس نتیجه می‌گیریم چیزی فراتر از اینها بوده که با همه نداشته‌ها باعث شکست عملیات پنجه عقاب شد و آن اراده الهی و دست خدا بود که حافظ این انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به تحلیل سومی که از بازخوانی این اتفاق می‌توانیم داشته باشیم، ادامه می‌دهد: امروزه با همه داشته‌ها باز هم مغرور نیستیم، اما دشمنان ما عبرت نگرفتند و فکر کردند کشورهای خودفروخته اطراف ما را اجیر کردند و تعدادی جاسوس در داخل کشور فرستادند و به یک سری مسائل رسیدند، این انقلاب و نظام نسبت به گذشته شکننده شده و با این‌گونه اقدامات و تحریم‌ها و مباحث اقتصادی از پای در می‌آید، اما تمام جهان در راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن و در عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق دیدند که مردم همچنان پشتیبان ولایت و انقلاب و نظام بودند و با همه کاستی‌ها قدردان خون شهیدان هستند که پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

واقعه صحرای طبس، نیازمند بازخوانی و نشر آن به نسل جوان است

غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا درباره این واقعه می‌گوید: پنجم اردیبهشت یادآور یک حماسه مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، روزی که هیمنه پوشالی استکبار در صحرای طبس شکسته شد.

وی می‌گوید: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا زمان حال و با عملیات‌های مختلف ترور و حمله و توطئه دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران هر چقدر افزایش پیدا کرد باعث شد که توانمندها و ظرفیت‌های انقلاب و خودمان را بیشتر بشناسیم و با تکیه به نیروی ایمان، اراده و توان داخلی بر مشکلات غلبه کنیم و اکنون مشاهده می‌کنید در عرصه‌های نظامی و علمی موفقیت‌های بسیاری را به‌دست آوردیم.

فلاحی درباره اهمیت واقعه طبس و لزوم شناساندن ابعاد مختلف این حادثه در سطح بین‌المللی می‌افزاید: واقعه صحرای طبس یک جریان بین‌المللی و ملی است و تنها مختص خراسان‌جنوبی و شهرستان طبس نیست و این واقعه عظیم نیازمند بازخوانی و نشر به نسل جوان و دنیاست که البته تاکنون اقدامات خوبی در استان خراسان‌جنوبی در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست و باید با نگاه ملی و بین‌المللی به این موضوع توجه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی دو پروژه موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس و باغ موزه دفاع مقدس مرکز استان را دو زیرساخت مهم فرهنگی معرفی کرد و می‌گوید: موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس با نگاه ویژه دولت انقلابی سیزدهم و در شهرستان طبس در محل وقوع این حادثه با مساحت ۳۴۰۰ متر مربع در حال ساخت است که در سفر اول رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد و تا این لحظه ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس مرکز استان نیز در سفر اول آیت‌الله رئیسی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد که با زیربنای شش هزار متر مربع در بلوار شهید صیاد شیرازی بیرجند در حال ساخت است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

کد خبر 747376

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم