Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تحولات عرصه میدانی در استان های حلب و ادلب سوریه سبب شده تا تحولات سیاسی تحت الشعاع قرار گرفته و کارشکنی ها در مسیر پایان حیات تروریسم در سوریه تشدید شود. تاریخ انتشار: 10:34 - 06 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۰۸۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ همزمان با نهایی شدن پایان حیات تروریسم در سوریه، این کشور که در جبهه‌های مختلف با کشور‌هایی مانند ترکیه در استان «ادلب» و مناطق شمالی و شرقی و آمریکا در مناطق نفت خیز می‌جنگد، با حملات هوایی رژیم صهیونیستی به «دمشق»، پایتخت نیز مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سوریه بامداد دوشنبه موفق شد شماری از موشک‌های شلیک شده از سوی اراضی اشغالی به جنوب دمشق را رهگیری و منهدم کند، اما این حملات در نهایت منجر به شهادت دست‌کم ۶ غیرنظامی شد.
به رغم کارشکنی‌های متعدد در مسیر عملیات ارتش سوریه برای پاکساری سراسر این کشور از وجود بقایای تروریست ها، تحولات در دو عرصه میدانی و سیاسی سوریه همزمان رو به پیشرفت هستند. این تحولات عبارتند از:
- ادلب:
ارتش سوریه به رغم تهدید‌های ترکیه، در ادامه عملیات آزاد و پاکسازی ادلب و پس از آزادسازی روستا‌های «الرکایا»، «تل النار»، «کفر سجنه»، «معر زیتا»، «معر حرمه»، «الشیخ مصطفی» و «النقیر» در روز دوشنبه، امروز موفق شدند در ساعات آغازین صبح سه روستای این استان در جنوب غرب شهر راهبردی «معره النعمان» را آزاد کرده و تحت کنترل خود دربیاورد.
روستا‌های «جبالا»، «معرصین» و «معرتصین» در محور «جبل الزاویه» از وجود گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» آزاد و پاکسازی شدند.
جنگنده‌های ارتش سوریه نیز مواضع بقایای گروه‌های تروریستی را در جنوب و شرق ادلب هدف قرار دادند. بر اثر این عملیات هوایی مقر گروه تروریستی «جیش العزه» در جنوب منطقه «الباره» منهدم و کلیه عناصر حاضر در آن به هلاکت رسیدند.
ضمن این که عملیات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها در مناطق مختلفی اعم از «بلیون»، «احسم»، «فطیره»، «کوکبه»، «محمبل»، «کفر نبل»، «حزارین»، «بسقلاء»، «معر حرمه» و «جبل شحشبو» انجام و تلفات و خسارات سختی به آنان وارد کرد.
- حلب:
جنوب استان «حلب» نیمه شب گذشته هدف عملیات توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفت. در این عملیات شهر «تل رفعت» هدف ارتش ترکیه بود.   بیشتر بخوانید:  نیرو‌های سوری چند منطقه را در ریف ادلب آزاد کردند  همه بازیگران ادلب و اهمیت نشست تهران
- سوریه:
وزارت حمل و نقل سوریه روز گذشته رسما اعلام کرد بزرگراه «ام ۵» برای استفاده عمومی بازگشایی شده است.
- ترکیه:
گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه که تحت حمایت ترکیه به اقدامات تروریستی خود مشغول هستند، تلاش ناکام دیگری را برای بازپس گیری «النیرب» انجام دادند. این شهر راهبردی در حومه شهر ادلب، برای دومین بار در هفته اخیر از سوی گروه‌های تروریستی هیئت تحریرالشام، «فتح المبین» و «جبهه ملی»، هدف حمله قرار گرفت. این عملیات که با تسلیحات و تجهیزات و با پشتیبانی توپخانه‌ای ترکیه انجام شد در نهایت بر اثر عملیات هوایی سوریه و روسیه شکست خورد.
برخلاف حمله قبلی به النیرب، این بار نظامیان ترکیه مستقیما در عملیات حضور نداشتند.
ضمن این که عکس‌های منتشر شده از گروه تروریستی هیئت تحریرالشام نشان می‌دهد این گروه به صورت آشکار از تجهیزات نظامی ترکیه استفاده می‌کند.
برخی از گزارش‌ها نیز از کشته شدن ۱۳ سرباز ترکیه در جریان عملیات هوایی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب خبر می‌دهند.   به گزارش ریانووستی، در جریان عملیات هوایی در «کنصفره» در جنوب ادلب در روز گذشته دست‌کم ۱۳ سرباز ترکیه کشته و شماری زخمی شدند.
براساس اعلام رسمی ترکیه تاکنون ۲۱ سرباز این کشور در عملیات ادلب بزرگ کشته شدند که با احتساب شمار کشته شدگان روز گذشته این رقم از ۳۰ نفر نیز فراتر رفت.
از سوی دیگر نیز خبر می‌رسد یک کاروان نظامی ترکیه در نزدیکی شهر الباره هدف عملیات هوایی قرار گرفت.   «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنیبه اعلام کرد یک هیئت روسی فردا برای گفت‌وگو درمورد اوضاع ادلب وارد آنکارا می شود.
- روسیه:
وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد: «گشت زنی مشترک پلیس نظامی روسیه با ارتش ترکیه در شمال سوریه انجام شد.»
این گشت زنی‌ها که براساس توافق‌های انجام شده میان دو کشور انجام می‌شود، از چندی پیش از سوی آنکارا به حالت تعلیق درآمده بود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوریه سوریه ادلب عملیات هوایی ارتش سوریه روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

 

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • امیدواریم عملیات وعده صادق مقدمه پیروزی نهایی اسلام و مسلمین باشد
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه