Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:57:02 GMT

سامانه بارشی در لرستان ۲ هسته بارش دارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۸۵۸

سامانه بارشی در لرستان ۲ هسته بارش دارد

بهروز مرداپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هسته اول از صبح امروزسه شنبه تا اواسط روز با متوسط بارش ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و هسته دوم  از غروب امروز تا صبح فردا چهارشنبه با متوسط بارش ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر تخمین زده می شود.

وی بیان کرد: از امروز صبح تا ظهرفردا چهارشنبه بطور متناوب جو منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی فعال قرار دارد که برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعدوبرق و نیز در برخی ساعات، وزش باد شدید را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به بالا بودن شاخص های ناپایداری، احتمال رخداد صاعقه و ریزش تگرگ دور از انتظار نیست اظهار داشت: از امشب تا فردا صبح با توجه به ریزش هوای سرد به درون سامانه علاوه بر بارندگی برای نواحی شمالی و به ویژه نیمه شرقی، ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود که موجب اختلال در تردد جاده ای و نیز لغزندگی سطح جاده ها می شود.

وی  با بیان اینکه در سایر ساعات نیز شاهد ریزش باران به صورت ملایم و یا متوسط خواهیم بود عنوان کرد:  با توجه به مقدار و شدت بارش ها آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب سطحی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها،طغیان رودخانه ها، وقوع سیلابهای محلی و نقطه ای، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی (به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی)، آسیب رساندن به گلخانه‌ها، سازه‌های موقت و احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی می شود.

مرداپور گفت: با توجه به شرایط فوق به هم استانی ها توصیه می شود با اجتناب از سفرهای غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی لازم و تجهیز خودروها به وسایل گرمایشی، عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از توقف در حاشیه رود خانه ها و مسیل ها، پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و مکان های مستعد برخورد صاعقه، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با توجه به کاهش  میدان دید به سبب مه گرفتگی در گردنه ها و  اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی فعال در جو استان تا کنون بارش‌های خوبی در همه نقاط داشته، بیشترین بارش‌ها در ایستگاه "پاعلم" با بارش ۵۹ میلی متر باران ثبت شده است.

مرادپور افزود: انتظار داریم این سامانه بارشی تا ظهر فردا به فعالیت خود به شکل باران و برای نقاط سردسیر و کوهستانی به شکل برف ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی و جنوب شرقی نمود بیشتری دارد افزود: تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز سه شنبه در خرم آباد ۳۲.۵ میلی متر، در بروجرد ۱۹.۹ میلی متر، در الیگودرز ۱۱.۲ میلی متر، در کوهدشت ۳۰.۷ میلی متر، در پلدختر ۲۴.۵ میلی متر، در دورود ۳۲.۶ میلی متر، در الشتر ۳۸.۲ میلی متر، در نورآباد ۳۴.۳ میلی متر، در ازنا ۱۱.۹ میلی متر، در رومشکان ۳۰.۲ میلی متر و در سراب دوره ۳۲.۴ میلی متر بارش باران داشته ایم.

مرادپور یادآور شد: میانگین بارش‌ها در لرستان ۲۷.۱ میلی متر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد از قرار گرفتن در مسیل‌ها و حواشی رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بارش باران جنوب شرقی شاخص شهری و روستایی وزش باد انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سامانه بارشی میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: هم اکنون آسمان استان در اغلب مناطق ابری و در برخی نقاط با بارش‌های پراکنده و محلی باران همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر امروز بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق برای استان پیش‌بینی شده که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی نیز صادر شده است.

قدیمی ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد که به همین سبب توصیه می‌شود هم استانی‌ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به دلیل رخداد رعد و برق اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی استان گفت: این سامانه از اواخر وقت امروز از منطقه خارج می‌شود و از فردا تا پایان این هفته بارشی برای استان پیش بینی نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی روز‌های آینده سرعت وزش باد در مناطق مختلف استان افزیش می‌یابد و شدت آن روز چهارشنبه در برخی مناطق به حدنسبتاً شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دما‌ی هوا به طور موقت کاهش یافته و هوا خنک‌تر می‌شود، گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

دیگر خبرها

  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان