Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رابرت وای شاپیرو، استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا و رییس اسبق دانشکده علوم سیاسی این دانشگاه است از کتاب‌های او در حوزه علوم سیاسی می‌توان به «قدرت ریاست جمهوری؛ ایجاد ریاست جمهوری برای قرن بیست و یکم»، «دخالت‌های سیاسی؛ سیاستمداران سرگردان نشوید» و «عدم حضور نمایندگان دموکرات» اشاره کرد.

وی هم چنین تاکنون موفق شده است جایزه کتاب «گلد اسمیت» را نیز از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا پرداخت.

در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات افغانستان شاید آمریکا از منطقه خارج شود

رابرت وای شاپیرو در ابتدا در مورد این که ترامپ علیرغم وعده‌های خود نیرو‌های آمریکایی را از خاورمیانه خارج نکرده است، گفت: ترامپ بعد از تنش‌های اخیر در خاورمیانه و بعد از حملات علیه عربستان سعودی این تصمیم را اجرایی نکرده است. هر چند که نیرو‌های خود را از سوریه خارج کرده است. شاید در صورت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات افغانستان بخشی از نیرو‌های خود را از خاورمیانه خارج کند.

وی در ادامه در مورد سیاست خارجی ترامپ گفت: او رهبری ایالات متحده را در نهاد‌های بین‌المللی و دیپلماسی چند جانبه تقویت کرده بود. بیشتر بخوانید: صلح طالبان و آمریکا؛ آیا طولانی‌ترین جنگ آمریکا به پایان می‌رسد؟ دخالت آمریکا در عراق و لیبی باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است

این استاد دانشگاه در مورد تاثیر آمریکا بر بی‌ثباتی در منطقه گفت: تهاجم به عراق باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است. هم چنین تلاش‌هایی که در لیبی صورت گرفته است باعث بی‌ثباتی در این منطقه شده است.

واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی هوشمندانه بود

وی در ادامه در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: او می‌خواست نشان دهد که می‌تواند قاطعانه علیه ایران عمل کند. اما در ادامه واکنش ایران، توانایی نظامی ایران را نشان داد و واکنش ایران بسیار هوشمندانه بود که می‌تواند اعتباری برای ایران باشد

اروپا به دلیل فشار‌های آمریکا، نمی‌تواند به ایران کمک کند

رابرت وای شاپیرو هم چنین در مورد برجام گفت: این یک توافق مرده است مگر اینکه ایرانیان داوطلبانه به آن پایبند باشند، زیرا دولت ترامپ می‌خواست به آن پایان دهد و شرایط سخت‌تر را به ایران تحمیل کند. اروپا به دلیل فشار‌های آمریکا تمایلی به کمک به ایران نداشته است. ممکن است رئیس‌جمهور بعدی متمایل به بازگشت به مذاکره با ایران باشد، بنابراین همه طرف‌های برجام باید محتاطانه عمل کنند تا رییس‌جمهور جدید آمریکا انتخاب شود. همه چیز بستگی به انتخابات آمریکا دارد باید صبر کنیم و ببینیم نتیجه انتخابات چه می‌شود. منبع: ایلنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rS8 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 برجام ترامپ بی ثباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در دومین حمله کلامی ظرف دو ماه اخیر به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، او را به دلیل به‌راه انداختن جنگ اوکراین «قصاب» خطاب کرد!

بایدن در جریان سخنرانی در گردهمایی انتخاباتی‌اش در کارولینای شمالی، با دفاع از افزایش متوسط مالیات فدرال برای ثروتمندان آمریکایی از ۸.۲ به ۲۵ درصد، گفت: تصور کنید که با این پول چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: قادریم با این درآمد، کسری بودجه فدرال را به طور ریشه‌ای کاهش دهیم. علاوه بر این، کارهای زیاد دیگری هم قابل انجام است از جمله اینکه می‌توانیم از حفاظت از اوکراین مقابل پوتینِ «قصاب» اطمینان حاصل کنیم.

رییس جمهور آمریکا اواخر فوریه نیز پوتین را «حرامزاده دیوانه» خطاب کرده و به غرب درباره احتمال جنگ هسته‌ای هشدار داده بود!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آن برهه گفته بود که آمریکایی‌ها باید از داشتن چنین رییس جمهوری که چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد، شرمنده باشند. وی گفته بود: اینکه رییس جمهور آن کشور، از این ادبیات استفاده می‌کند، شرم‌آور است. بایدن تلاش می‌کند تا از «کابوهای هالیوودی» تقلید و از این طریق مخاطب جذب کند.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن گفته بود که مسکو ترجیح می‌دهد که او دیگر در کاخ سفید نباشد. بایدن پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا شرکت خواهد کرد. در سوی دیگر، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور نیز نماینده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال جاری خواهد بود و در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

کد خبر 6063584

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد