Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@09:52:38 GMT

ترکش کرونا بر بازار صیفی‌جات؛ زنجبیل کیلویی چند؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۹۴۴

ترکش کرونا بر بازار صیفی‌جات؛ زنجبیل کیلویی چند؟

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران برخی از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت به شهروندان توصیه کردند که برای افزایش ایمنی و مقاومت بدنشان در برابر این ویروس، حتما از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین ث. و مواد غذایی دارای طبع گرم استفاده کنند. حتی در برخی از شبکه‌های مجازی توصیه‌هایی مبنی بر افزایش مصرف لیموترش، سیر و زنجبیل به شهروندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه‌هایی که به سرعت دست به دست چرخید و ظرف مدت چند روز مردم نگران از ابتلا به ویروس کرونا را وادار به خرید سیر، زنجبیل، لیموترش و لیموشیرین با قیمت‌های گزاف کرد.

به گزارش ایسنا، با داغ شدن بازار این اقلام قیمت‌ها نیز سیر صعودی به خود گرفت؛ به طوری که زنجیبل، سیر، لیموترش در حال حاضر جزو کالا‌های لوکس به شمار می‌رود. بر اساس مشاهدات میدانی، زنجبیل تازه در خرده فروشی‌ها کیلویی ۱۲۰ هزارتومان و لیموترش و سیر نیز کیلویی ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این افزایش قیمت ناگهانی علاوه براینکه مصرف‌کنندگان را نگران کرده، باعث نارضایتی فروشندگان میوه و سبزی نیز شده است. آن‌ها معتقدند برای خرید این محصولات به صورت عمده از میادین میوه و تره بار بهای زیادی می‌پردازند؛ در حالی که مشتریان تصور می‌کنند که خود مغازه‌داران برای سود بیشتر قیمت‌ها را بالا برده‌اند.

در این باره رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره گرانی سیر و زنجبیل و لیموترش به ایسنا گفت: وقتی در مقطع کوتاهی تقاضا برای محصولی بیشتر می‌شود، عده‌ای برای سودجویی از این فرصت استفاده می‌کنند و به تبع آن قیمت‌ها بالا می‌رود.

اسدالله کارگر با بیان اینکه اتحادیه خرده فروشی میوه و سبزی پل ارتباطی بین بار فروش و مصرف کننده است و در تعیین قیمت نقشی ندارد، اظهار کرد: نقش اتحادیه این است که با اعمال سود مصوب، محصولات را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد؛ بنابراین اینکه قیمت این محصولات در مبداء گران می‌شود، برعهده بخش‌های دیگر است.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: در اینگونه مواقع متاسفانه فروشنده متهم اصلی شناخته می‌شود، زیرا مردم برای خرید کالا با فروشندگان مواجه‌اند، اما حقیقت این است که خود فروشنده هم محصولاتش را از مبداء گران می‌خرد. حتی در بعضی مواقع قیمت کالا به حدی بالا می‌رود که فروشندگان سود مصوبشان را در کمترین حد ممکن اعمال می‌کنند.
وی افزود: براساس کشف قیمت میدان مرکزی میوه و تره‌بار، زنجبیل تازه تا ۱۱۰ هزارتومان هم به فروش رسیده است و اگر قرار باشد با اعمال سود ۳۵ درصدی در خرده فروشی‌ها عرضه شود قیمت آن به ۱۴۰ هزار تومان می‌رسد.
او با بیان اینکه ما نیز از این افزایش قیمت انتقاد داریم، گفت: براساس کشف قیمت در میادین مرکزی میوه و تربار، قیمت لیمو ترش ۵۰ هزارتومان، سیر ۳۵ هزار تومان و لیمو شیرین ۹۰۰۰ تومان است.

به گزارش ایسنا، اگر کالا یا محصولات غذایی حکم دارویی پیدا کند و مصرف آن برای سلامتی مردم حائر اهمیت باشد، بدیهی است که بایستی آن محصول به گونه‌ای نرخ گذاری شود که همه مردم قدرت خرید آن را داشته باشند. در حقیقت باید نهاد‌های متولی در این برهه از زمان که مردم نگران سلامت خود هستند و تصور می‌کنند با مصرف این محصولات می‌توانند ایمنی و مقاومت بدنشان را بالا ببرند، کنترل و نظارت جدی و دقیقی را بر بازار‌های موادغذایی داشته باشند تا سودجویان و دلالان اجازه کنترل بازار به منظور افزایش سود بیشتر را نداشته باشند؛ بنابراین باید دید در روز‌های آتی آیا مسئولان و متولیان امر این بازار را کنترل می‌کنند یا سرنوشت بازار صیفی‌جات هم مانند بازار تجهیزات بهداشتی و پزشکی متزلزل و تحت کنترل دلالان و سودجویان قرار خواهد گرفت!

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا در ایران پیشگیری از کرونا زنجبیل میوه و سبزی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است.

هر کیلو نارنگی ۲۰ تا ۶۴.۸۰۰، سیب زرد ۴۰ تا ۶۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۵۹.۸۰۰، کیوی ۸۹ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۷۹ تا ۱۹۸، به ۵۹.۸۰۰ و پرتقال ۲۵ تا ۳۵ است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۳۵۰ هزار تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۱۰ تا ۲۰، طالبی ۳۹، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۵ تا ۳۴.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۷۸.۸۰۰ تا ۸۴.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵، آناناس ۲۵۰، هر بسته ۲۰۰ گرمی بلوبری ۲۴۰، هر عدد آوا کادو ۱۴۰، کیوانا ۵۵، دراگون ۲۴۰، هر بسته فیسالیس ۵۰ و هر عدد انبه استوایی ۳۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰، هویج ۱۳.۸۰۰، کاهو ۲۹.۸۰۰، کدو ۲۲.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۸۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالا کاشان ۳۸، لیمو ترش ۴۹ تا ۱۱۵ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۲.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ و پیاز زرد ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازار‌های میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

منبع: مهر

tags # میوه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول