Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مکاتبات لازم با شرکت‌های هواپیمایی کشور انجام شده که بر اساس آن بدون اینکه جریمه‌ای برای برگرداندن بلیط ها در نظر گرفته شود، پول مسافران به آنها برگشت داده شود.

رضا جعفر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات درباره مسئله شیوع کرونا در کشور توسط سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: وجه بلیط از هر نوع (چارتری و غیرچارتری) و از هر طریقی (از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و یا دفاتر مراکز الکترونیک) که تهیه شده باشد باید در صورت درخواست مسافران بدون دریافت وجه جریمه به آنها برگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت پیشامد هرمشکلی در مسیر استرداد بلیط‌ها، مسافران می‌توانند به سایت شرکتی که از آن خریداری کرده اند یا سایت رسمی سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه و از آن طریق پیگیر مشکل خود شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند که همه اطلاعات در مورد تأخیر یا کنسلی پرواز یا هر گونه تغییرات دیگر را به مسافران خود اطلاع دهند.

جعفرزاده در مورد صحت اخباری که پیرامون سفر مردم به مناطق گرم کشور همچون کیش و جنوب کشور منتشر شده است، گفت: اینکه مردم تصمیم بگیرند به کیش یا هر نقطه دیگری از کشور سفر کنند را نمی‌توان، تشریح کرد زیرا تصمیم مردم است.

وی در مورد اقدامات این سازمان برای ضدعفونی، انجام اقدامات بهداشتی و تشخیص مسافران مشکوک به بیماری کرونا، اعلام کرد: در این شرایط محور اصلی برای اقداماتی که باید انجام شود، وزارت بهداشت است. توصیه‌ها، دستورالعمل‌ها و … باید ازاین وزاتخانه صادر شود و بقیه بخش‌ها باید همکاری لازم داشته باشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه قم فرودگاه ندارد، گفت: در فرودگاه‌های بین المللی کشور بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اقدامات پیشگیرانه همچنان در حال پیگیری و انجام است، هرچه که وزارت بهداشت توصیه کند، انجام می‌شود.

جعفرزاده درباره هرگونه تغییرات احتمالی در قیمت بلیط هواپیما، اظهار کرد: هیچ تغییر و افزایش قیمتی در مورد بلیط هواپیماها مطرح نیست.

کد خبر 412189

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هواپیما بلیط هواپیما ویروس کرونا کرونا ویروس پیشگیری از کرونا ضدعفونی مواد ضد عفونی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر "خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران" اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، در این اطلاعیه آمده است: به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌، در سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌ هواپیمای شخصی به تصویب رسید. براساس این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران‌، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط‌، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند. همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

در این راستا خبرنگاری در سال گذشته در مصاحبه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش درباره مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می پردازد، اما پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح می‌شود که خرید جت‌های شخصی به‌تازگی برای عموم آزاد شده است. این در حالی است که این موضوع نه تنها اتفاق جدیدی نبوده، بلکه آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری ‌هواپیمای شخصی در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسیده است. بر این اساس رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقرارت موضوعه کشور بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • خرید جت برای عموم مردم آزاد است!
  • رییس سازمان هواپیمایی : خرید جت‌ های خصوصی برای عموم آزاد است
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد