Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور طی تماس تلفنی از استانداران خواست تا در همکاری دقیق و مستمر با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی، اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت ناشی از سیلاب و رسیدگی به وضعیت همه شهروندان به ویژه مناطقی که در معرض سیلاب و آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها هستند، را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهوری، در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع سیل و نیز استمرار بارندگی‌ها در حوزه‌های زاگرس و البرز، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، فارس، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و تهران در جریان آخرین وضعیت این استان‌ها در پی بارندگی‌های شب گذشته، جاری شدن سیلاب و تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت سیل قرار گرفت.

 جهانگیری در این مکالمه های تلفنی که صبح امروز (سه شنبه ) انجام شد ضمن در جریان قرار گرفتن از آخرین وضعیت این استان ها از نظر میزان بارش ها و وقوع سیلاب در برخی از استان ها، بر بسیج همه امکانات برای مهار سیلاب و کاهش خسارات به مردم و زیرساخت ها تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور از این استانداران خواست تا در همکاری دقیق و مستمر با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی، اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت ناشی از سیلاب و رسیدگی به وضعیت همه شهروندان به ویژه مناطقی که در معرض سیلاب و آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها هستند را در دستور کار خود قرار دهند.

جهانگیری همچنین در مکالمه تلفنی با رییس سازمان هواشناسی کشور پس از دریافت آخرین گزارش از میزان بارش در کشور بویژه در استان های حاشیه زاگرس و البرز،‌ تاکید کرد: باید با دقت وضعیت نزولات جوی در کشور رصد و در صورت احتمال خطر، هشدارهای لازم به مردم داده شود . همچنین این سازمان باید اطلاعات دقیق به استانداران و مسئولان جهت افزایش میزان آمادگی به منظور واکنش لازم در سریعترین زمان ارائه کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین از همه ساکنان استان های در معرض وقوع سیلاب خواست تا همکاری لازم را با مسئولان انجام داده و به توصیه های دستگاه های ذی ربط به ویژه سازمان هواشناسی کشور که ضامن سلامت و امنیت آنهاست عمل کنند.

استانداران کرمانشاه،‌ لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، فارس، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و تهران نیز در این تماس های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان بارش ها،‌ کنترل ورودی و خروجی سدها،‌ ایجاد امکانات موقت برای شهروندان، تدارک امکانات و اعزام بالگرد برای عملیات امداد رسانی و انجام برخی اقدامات برای جلوگیری از آبگرفتگی در معابر شهری خبر دادند.

رییس سازمان هواشناسی کشور نیز با اشاره به آخرین پیش بینی ها از میزان بارش ها و استمرار آن در کشور، از اطلاع رسانی به مردم از طریق وسایل ارتباط جمعی به ویژه رسانه ملی در روزهای قبل خبر داد و گفت؛ تلاش خواهیم کرد تا با رصد جامع الگوهای هواشناسی، پیش بینی های صحیح و دقیق به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در اختیار مسئولان قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان سازمان هواشناسی کشور معاون اول رییس جمهور میزان بارش استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

طالبی معاون استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: همچنین در راستای اجرای ماده پنج قانون جوانی جمعیت دستگاه‌های خدمات رسان تخفیفاتی لحاظ می‌کنند که در استان هم اجرایی شده است.

وی افزود: این تخفیفات در مورد اشتراک آب و برق برای افرادی که سه فرزند زیر ۲۰ سال دارند ۵۰ درصد و افراد دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، ۷۰ درصد است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان تاکنون ۵۷۵ مورد تخفیف و کنتور رایگان به این خانواده‌ها ارایه کرده و بیش از ۹۰ انشعاب هم در حوزه آب واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سالمندی جمعیت عوارض، عواقب و تهدیداتی در سطح ملی دارد عنوان کرد: جوانی جمعیت فواید بسیار زیادی در بر دارد از همین رو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی مصوب و ابلاغ شد.

طالبی تصریح کرد: لازم است قانون در جای خود اعمال شود و اگر آیین نامه یا ابلاغی ذیل قوانین از سوی وزارتخانه واصل نشده، انتظار می‌رود مدیران پیگیری‌های لازم را انجام دهند جرا که وقتی قانون ابلاغ شود لازم الاجرا است.

وی گفت: تبلیغات محیطی در زمینه جوانی جمعیت اثرگذار بوده و دستگاه‌های فرهنگی باید به این موضوع توجه کنند.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های لازم در این زمینه، ضروری است و متولیان امر باید اطلاع رسانی کافی به جامعه هدف را داشته باشند، چون مردم هنوز به خوبی از قانون جوانی جمعیت مطلع نبوده لذا به دنبال حق و حقوق خود نیستند.

وی بیان کرد: در حوزه واگذاری زمین اقدامات خوب و ارزشمند انجام شده و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو است.

طالبی افزود: درخصوص وام‌ها امسال منابع بهتری جذب شده و امید است صف تشکیل شده برای تسهیلات فرزندآوری کاهش یابد همچنین ظرفیت خیران برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت گفت: این اقدامات باید به شکل درست اطلاع رسانی شود، زیرا می‌تواند به عنوان تشویق مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرداری‌ها در قانون جدید تخفیفات عوارض و پروانه ساختمانی برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال را قائل می‌شوند که نیاز است اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

وی افزود: قانون مشوق‌های خوبی برای فرزندآوری وضع کرده که باید دستگاه‌های اجرایی در راستای شفاف سازی قانون و تببین ابعاد مختلف آن تلاش کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان