Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@12:14:32 GMT

ولایتی : منحنی اپیدمی کرونا بزودی نزولی می‌ شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۲۲۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در نشست خبری کرونا در سالن همایش بیمارستان مسیح دانشوری اظهار داشت: با توجه به تدابیری که برای کنترل این بیماری اتخاذ شده است، ظرف روزهای آینده خبرهای بهتری خواهیم داشت و جای نگری وجود ندارد.

 

ولایتی با تشریح اقدامات بیمارستان مسیح دانشوری برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: این بیمارستان خط مقدم جبهه مقابله با کرونا در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: احتمال این که پزشکان بتوانند در داخل مرز کشورها، این ویروس را کنترل کنند تا به سایر نقاط دنیا نرود، وجود ندارد و بسیار سریع در دنیا شیوع پیدا می‌کند. در ایران به ‌تازگی این ویروس مشاهده شد که خوشبختانه با مدیریت وزیر بهداشت به سرعت تدارکات لازم مهیا شده و در حال حاضر آمادگی لازم برای مقابله با کرونا در کشور وجود دارد.

 

ولایتی عنوان کرد: با کمک وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات خیلی خوبی انجام شده و به طور خاص وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امکانات لازم را برای مبارزه با بیماری‌های عفونی از جمله کرونا در اختیار دارند.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان مسیح دانشوری قطب درمان بیماری‌های عفونی و تنفسی  در ایران است، خاطرنشان کرد: کرونا با تنفس ارتباط دارد و این بیمارستان می‌تواند خدمات مورد نظر در مقابله با کرونا را ارائه کند. تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری ۱۰۴ نفر بوده که ۵۰ درصد آنان بهبود کامل یافته یا در حال بهبود هستند و البته بیماران سنین بالا، دیابتی و کلیوی در این نوع ویروس آسیب‌پذیری بیشتری خواهند داشت.رییس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این بیمارستان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا در کشور است و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم وجود دارد.

 

ولایتی در ادامه با تاکید بر اینکه در روزهای گذشته توسط کشورهای غربی برای ویروس کرونا تبلیغات سوء و هدفمند داشته اند و می‌خواهند ترس کاذب در مردم کشورمان ایجاد کنند اما بیمارستان‌های کشور از جمله مسیح دانشوری با همه امکانات پاسخگوی بیماران مبتلا به کرونا هستند.وی در ادامه یادآورشد: ایران به طور شفاف موارد مبارزه با ویروس کرونا را به اطلاع مردم می‌رساند و اظهار نظر یک فرد منتسب به گروه پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری در فضای مجازی کذب است.

 

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: وی با پخش کردن فایل صوتی به دنبال تخریب بیمارستان و تشویش اذهان عمومی بوده است.ولایتی تاکید کرد که مردم نگران کرونا نباشند چرا که این بیماری سخت‌تر از آنفلوانزا نیست و وزارت بهداشت و بیمارستان مسیح دانشوری به طور مستمر آمار و اطلاعات مربوط به کرونا را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

 

رییس بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پزشکان ما در حال خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند. در شهر قم، شاهد ثبات در بخش بیماران مبتلا به کرونا هستیم و هیچ جای نگرانی برای مردم نیست و امیدواریم شاهد روند کاهشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشیم.

 

ولایتی ادامه داد: همه پزشکان با جان و دل در حال خدمت به بیماران مبتلا به کرونا هستند و حتی دو نفر از آنان به ویروس کرونا مبتلا شدند. از کادر پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری تشکر ویژه می‌کنم که خطر می‌کنند و با تمام وجود به مردم خدمت می‌کنند. ما به دنبال سلامتی مردم عزیزمان هستیم‌ و به طور شفاف مسائل را اعلام می‌کنیم و  مردم به شایعات توجه نکنند و نگران نباشند، ان‌شاءالله بر این بیماری مانند سایر بیماری‌های دیگر غلبه کرده و پیروز می‌شویم.

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا ولایتی آنفولانزا اقتصاد جام نیوز بیمارستان مسیح دانشوری بیماران مبتلا به کرونا مقابله با کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ صنعت نفت کشور و گروه صنعت نفت و گاز بالاترین رشد اقتصادی که بالای ۲۰ درصد بود را تجربه کرد که خدا را شاکریم و از همه همکاران در حوزه صنعت نفت و گاز کشور تشکر می‌کنیم.وی اضافه کرد: امسال با برنامه‌هایی که از قبل در بحث اتمام پروژه های نیمه تمام دیدیم، انشاالله در بحث جمع آوری گازهای مشعل، جهش خیلی خوبی رقم خواهد خورد و انشاالله تا ظرف یکی دو ماه آینده با حضور رئیس جمهور در دهلران شاهد افتتاح پالایشگاه جمع آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور، یعنی سمت استان‌های ایلام و کرمانشاه خواهیم بود.اوجی ادامه داد: ما حدود ده میدان نفتی داریم که گازهای مشعل این میادین سالیان سال است که در حال سوختن است و خوشبختانه با تکمیل پروژه های جمع آوری گازهای مشعل در منطقه غرب کشور تمامی گازها های مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است، جمع آوری می‌شود و در این پالایشگاه تسویه و به گاز شیرین تبدیل می‌شود که نزدیک به هفت میلیون مترمکعب گاز به شبکه شبکه سراسری گاز تزریق خواهد شد.وی اضافه کرد: این موضوع کمک می کند برای خوراک پتروشیمی‌ها از همین گازها ارسال شود و اینگونه این گازها به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد

اوجی تصریح کرد: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225137 برچسب‌ها نفت بنزین

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • داستان عجیب کشف اشیای عتیقه قبل از میلاد مسیح در گیلان +تصویر
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود