Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:02:41 GMT

گلدهی بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع بهشهر

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۳۱۹

گلدهی بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع بهشهر

خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۳ هزار هکتار از مزارع کلزا در شهرستان بهشهر در مرحله گلدهی قرار دارد، گفت: از مجموع ۳هزار هکتار کشت کلزا در شهرستان بهشهر ۸۹ هکتار در زمین‌های کشاورزی بالادست و مابقی در اراضی کشاورزی پایین دست و دشت تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۲۹ درصد کلزا مازندران در این شهرستان تولید می‌شود، افزود:کشت کلزا در شهرستان بهشهر پارسال ۴۷درصد بوده که امسال این رقم کاهش چشمگیری داشته است.
حقیقی گفت: اعمال مدیریت تغذیه در مزارع کلزا و مصرف بیش از یکهزار تن کود سرک، اوره و کلرو پتاسیم توسط کشاورزان، پایش بیماری‌های اسکلروتینیا، فوما و سوسک گرده خوار در مزارع کلزا و کنترل شیمیایی این بیماری‌ها با قارچ کش‌های توصیه شده در این شهرستان آغاز شد و کماکان ادامه خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: ضمن توصیه به کشاورزان در گسترش این دانه روغنی گفت:قیمت کلزا امسال هرکیلو ۴ هزار و ۶۰۰ تومان است که در مقایسه با پارسال افزایش چشمگیری داشته است.
شهرستان بهشهر ۶۲ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مزارع کلزا مدیریت تغذیه شهرستان بهشهر هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت