سونیک؛ جوجه تیغی تماشایی برای سینمای جهان
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۴۰۹
ایران اکونومیست-سونیک، جوجه تیغی آبی رنگ، با فروش چشمگیر خود، جایگاه نخست فروش هفتگی را در سینماهای جهان در دست دارد.
سونیک، به یکی از بهترین فروشهای یک سال گذشته پارامونت پیکچرز، دست یافت، این جوجه تیغی، این هفته هم صدر جدول فروش را در اختیار دارد.
فیلم-انیمیشن سونیک جوجه تیغی (Sonic The hedgehog)، چون هفته گذشته در صدر فروش هفتگی سینماهای جهان جای دارد، این اثر در هفته دوم نمایش، فروش هفتگی ۲۶ میلیون دلار و فروش جهانی ۲۰۲ میلیون دلار را ثبت کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در جایگاه دوم، فیلم ماجرایی آوای وحش (The Call Of The Wild)، جای دارد که اقتباسی از رمان مشهور جک لندن است و داستان آن، درباره باک، سگ اهلی و محبوب یک قاضی کانادایی است که پس از چند ماجرا، از محیط خشن و بیرحم شهری به نام کلوندایک سر در میآورد، شهری که در هجوم جویندگان طلا به محل تنازع میان همه موجودات حتی سگها تبدیل شده است.
این فیلم با بازی هریسون فور، دن استیونز، عمر سی، و کارن گیلان، به کارگردانی کریس سندرز ساخته شده است.
آوای وحش، در هفته نخست نمایش، فروش هفتگی ۲۴ میلیون دلار و فروش جهانی ۴۰ میلیون دلار را در کارنامه دارد.
سومین فیلم در ردهبندی هفتگی، پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کوئین، (Birds of Prey and the Fantabulous Emancipation of One Harley)، است که در هفته سوم نمایش، با فروش هفتگی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۷۳ میلیون دلار، یکی دیگر از شکست های کمپانی دی سی کامیک در گیشه را رقم زده است.
چهارمین فیلم در رده بندی هفتگی، پسران بد برای زندگی (Bad Boys for Life) است که در هفته ششم نمایش، فروش هفتگی آن ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و فروش جهانیاش ۳۹۱ میلیون دلار بوده است.
در جایگاه پنجم، قسمت دوم فیلم ترسناک و ماجرایی براهامز، پسر ۲ (Brahms The Boy II) جای دارد.
قسمت نخست این مجموعه در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و داستان آن درباره عروسکی آدم نما به نام براهامز است که گاهی حرکت میکند، در انتهای قسمت نخست مشخص شد که این تنها یک عروسک نیست و حقیقتی پشت حرکات او وجود دارد. حالا در قسمت دوم، پس از گذشت سالها از اتفاقات قسمت اول، خانواده تازهای به این خانه میآیند و پسر کوچک آنها با این عروسک عجیب، ارتباط نزدیکی برقرار میکند، ارتباطی که اتفاقات عجیب و ترسناک زیادی را رقم میزند.
این فیلم به کارگردانی ویلیام برنت بل، با بازی کتی هولمز، اواین یومن، رالف اینسون و آنجلی جی ساخته شده است.
قسمت دوم فیلم پسر در هفته نخست نمایش، فروش هفتگی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۸ میلیون دلار را به دست آورده است.
پنج فیلم دوم فروش هفتگی از این قرار است:
جزیره فانتزی (Fantasy Island) در هفته دوم نمایش، با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۳۳ میلیون دلار
۱۹۱۷ در هفته نهم نمایش، با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۳۴۷ میلیون دلار
انگل (Parasite) در هفته بیستم نمایش، با فروش هفتگی ۳ میلیون دلار و فروش جهانی ۲۰۵ میلیون دلار
جومانجی مرحله بعد (Jumanji:The Next Level) در هفته یازدهم نمایش، با فروش هفتگی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۷۸۷ میلیون دلار
فیلم عکس (The Photograph) در هفته دوم نمایش، با فروش هفتگی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۷ میلیون دلار
منبع: ایران اکونومیست
کلیدواژه: فروش هفتگی میلیون دلار جوجه تیغی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بیش از 100 میلیارد تومان هزینه سینمای ایران برای تبلیغ در شبکه جم
سینما اعتماد نوشت: اینکه فیلمها چرا و چگونه در ماهوارهها و شبکههای فارسی زبان تبلیغ میکنند اصلا موضوع این نوشته نیست ، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخشکنندهها برای تبلیغ فیلمشان هزینههای بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.
سال گذشته فروش بالای هزار میلیارد تومانی گیشه برای سینمای دچار بحران در جذب مخاطب یک اتفاق مهم و اساسی به شمار میرفت. در میان خیل فیلمهایی که دخل و خرج خود را نمیتوانستند با هم مطابقت بدهند و اصلا بود و نبود آنها بر پرده سینما فرقی نمیکرد و حتی ساخته شدن بسیاری از آنها شکست مطلق برای سازندگان بود.
گیشه بالای هزار میلیاردی (البته فقط برای چند فیلم) خوشحال کننده بود. حتی این عدد آنچنان شوقی ایجاد کرد که به سرعت آن را به کل سینما چسباندند و مسئولان آن را جزو افتخارات دوران کاری خود میدانند و از این فروش به عنوان تحول در سینما یاد میکنند.
خیلی هم خوب؛ به هر حال اتفاق خوب، خوب است و باید از آن حرف زد، ولی نکته قابل اهمیت اینکه باید آن را آنالیز کرد و دلایل و چرایی آن را بررسی کرد. برای شما پرسش نیست که چرا فقط چهار یا پنج فیلم توانستند رقمهای گیشه را جابهجا کنند؟ چرا اکثر فیلمها نه تنها بازگشت مالی نداشتند که هزینههای اولیه ساخت را هم برنگردانند؟
تعارف که نداریم، کیفیت چند فیلم پرفروش را حداقل خودمان میدانیم، اینکه چه جنسی به مخاطب ارائه دادیم قبل از همه خودمان مطلعیم، پس نمیتوانیم مدعی شویم کیفیت باعث جذب مخاطب فروش این چند فیلم شده است. البته که فضای کمیک و شاد حاکم بر فیلم و حضور بازیگران شناختهشده در فروش فیلم تاثیرگذار هستند، اما دلیل اصلی و کافی نیست، چرا که فیلمهای کمدی دیگری هم سال گذشته اکران شدند اما به فروش این چند فیلم نرسیدند.
ماجرا چیست؟سال گذشته 22 مرداد بود که قربان نجفی کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» در گفتوگو با اعتماد درباره نحوه تبلیغات فیلمها در ماهوارهها گفته بود: رسانههای خارجی فارسیزبان هفتهای 5 هزار تا 15 هزار دلار از فیلمساز میگیرند تا فیلمهایشان را در رسانهشان تبلیغ کنند.
همان زمان قربان نجفی توضیح داده بود متاسفانه یکی از همین فیلمهای روی پرده مبلغ گزافی حدود 250 هزار دلار به این ماهوارهها داده و تمام تبلیغات را برای فیلمش گرفته و البته همین دوستان سینماگر ما قیمت را بالا بردهاند تا دست کسی به تبلیغات آنجا هم نرسد.
دقت کنید، این نکات را سینماگری که سال گذشته فیلم روی پرده اکران داشته و طبیعتا از مناسبات اکران و تبلیغات فیلمها اطلاع داشته بیان کرده است.
اینکه فیلمها چرا و چگونه در ماهوارهها و شبکههای فارسی زبان تبلیغ میکنند اصلا موضوع این نوشته نیست. حتی اینکه آیا تبلیغات ماهوارهها در جذب مخاطب تاثیر دارد هم منظور نظر ما نیست، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخشکنندهها برای تبلیغ فیلمشان هزینههای بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.
ما گفته قربان نجفی مبنی بر اینکه رقم 250 هزار دلار برای تبلیغ یک فیلم شده را حساب نمیکنیم، اما شما در نظر بگیرید تعداد فیلمهایی که سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند چقدر بوده؟ بالای 10 فیلم سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند، از فسیل و هتل و شهر هرت گرفته تا ویلای ساحلی و هاوایی و…، آن هم نه یک بار و حتی ده بار، به طرز مشمئزکنندهای بیشتر از هزار بار.
تبلیغ فیلمها آنقدر زیاد بود که لابهلای این تبلیغها سریالها و برنامههای جم هم پخش میشد، از زیرنویس گرفته تا تیزر و عکس و… فیلمهای در حال اکران سینماهای ایران از سر و روی شبکه جم می بارید. کمااینکه در حال حاضر هم وضع برای فیلمهای تمساح خونی و بیبدن و سال گربه همینگونه است.
حالا شما خودتان محاسبه کنید برای تبلیغات هزار باره فیلمها در شبکههای جم چقدر هزینه شده باشد خوب است؟
بر اساس شنیدههای موثق ما ، سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهوارهای جم تبلیغ داده شده و پخشکنندهها چنین رقم بالایی را برای تبلیغ فیلمشان هزینه کردهاند.
بله، یکونیم میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.حالا این پرسش به وجود میآید که با توجه به این پرداخت بالا به ماهوارهها، آیا سود اصلی از اکران فیلمهای کمدی را سینمای ایران برده یا ماهوارهها؟
سریالهای پلتفرمها که از همان دقایق ابتدایی انتشار ، بلافاصله در ماهوارهها با زمانبندی کامل پخش میشود، تبلیغات فیلمهای ایران که به ماهوارهها داده میشود…. آیا رواست که سرمایههای کشور اینگونه از کشور خارج شود؟
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رخشان بنیاعتماد یا پوران درخشنده/ جای هم را تنگ نمیکنند! چرا دشمنی صداوسیما با سینما تمامی ندارد؟ فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین