Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:12:40 GMT

حاکم شدن جوِ ناپایدار بر دشت کاشان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۴۴۲

حاکم شدن جوِ ناپایدار بر دشت کاشان

ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار در روزهای آخر هفته در دشت کاشان است.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس داده‌های هواشناسی، پدیده غالب جوی به صورت بارش رگباری باران و برف همراه با وزش باد نسبتاً شدید در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه خواهد بود که در برخی ساعت‌های روزهای جمعه و شنبه آینده بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های مؤثر، کشاورزان از انجام آبیاری‌های غیرضروری در روزهای آتی خودداری کرده و گلخانه داران نیز از استحکام سازه و پوشش گلخانه اطمینان حاصل کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید توصیه می‌شود که نهال کاران نسبت به نصب قَیِم برای نهال‌های تازه کشت شده اقدام و تا ایجاد شرایط مساعد آب و هوایی از هرگونه جابجایی پاجوش و نهال خودداری کنند.

ارغوانی تأکید کرد: پیش‌بینی کاهش دما و بروز یخبندان در مناطق کوهستانی، هشداری است برای بهره‌برداران تا نسبت به تخلیه آب موجود در دستگاه‌های انتقال آب اقدام کرده و جهت پیشگیری از سرمازدگی نهال‌های تازه کشت شده نسبت به پوشش نهال اقدام شود.

وی گفت: زنبورداران در خصوص عایق سازی کندوهای زنبور عسل و فشرده کردن جمعیت کلنی‏ها، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دشت كاشان بارش برف و باران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳