Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:02:57 GMT

گروه‌های پایش ملخ صحرایی در خرمشهر فعال شدند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۵۲۸

گروه‌های پایش ملخ صحرایی در خرمشهر فعال شدند

محمد مطرودی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی خرمشهر دیده نشده، اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای پایش ملخ دریایی در مزارع خرمشهر از سوی گروه‌ها و نیروهای جهاد کشاورزی این شهرستان پیش بینی شده است.

وی از آماده شدن باند فرودگاه اضطراری برای هواپیماهای سمپاش در غرب کارون خبر داد و گفت: این باند به منظور مبارزه با ملخ دریایی از طریق سمپاشی هواییآماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطرودی ازبهره‌برداران و کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ دریایی سریعا از طریق سامانه ۱۳۱ و یا به مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان روز دوشنبه از مشاهده ملخ صحرایی (دریایی) در منطقه قمیجه آبادان خبر داده بود.

به گزارش ایرنا بهمن ماه سال گذشته نخستین گله ملح صحرایی (دریایی) وارد شهرستان ساحلی هندیجان شد و به فاصله کوتاهی بخش هایی زیادی از استان خوزستان را درگیر خود کرد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی و شیلاتی و عمل آوری بیش از ۱۲۴ نوع محصول ، از نظر حجم تولیدات و تنوع محصولات رتبه نخست را در کشور دارد.

اهمیت بخش کشاورزی خوزستان به لحاظ تولیدات مهمی همچون گندم ، شکر و ذرت در کشور به گونه ای است که بروز هرگونه آفت بیرونی ، درونی یا حوادث غیرمترقبه ای همچون سیلاب بهار ۹۸ ، بر کل کشاورزی کشور اثرگذاراست.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان خوزستان بخش کشاورزی زمین شکر محصولات کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود