Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد مالمیر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تیم دانش آموزی کهکشان از دبیرستان دوره اول فرزانگان چهار این ناحیه در مسابقات کمیکار دانشگاه امیر کبیر به عنوان تیم برتر ایمنی در ساخت ماشین با نیروی محرکه شیمیایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است ، خاطرنشان کرد: در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید خودروهایی بسازند که نیروی پیش‌ رانش آن باید یک ماده شیمیایی باشد، محیط زیست را آلوده نکرده ، هیچ گاز یا مایعی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آنها به کار نرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این دوره از مسابقات مداس سمپاد  اعضای  تیم دانش آموزی کهکشان به نام های ژینو اقدسی،آلا شریف عسکری،مریم طالبی ،درسا نعمتیان از دبیرستان فرزانگان موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

 این دانش آموزان موفق به ساخت ماشینی شدند که نیرو محرکه و سیستم ترمز آن از طریق واکنش های شیمیایی کنترل می شود.این ماشین هیچ گونه قطعه الکترونیکی ندارد و مدارآن از اتصال پیل های شیمیایی منیزیم - گرافیت در الکترولیت آب است .

مالمیریادآورشد: دست ساخته دانش آموزان این ناحیه  ایمن ترین ماشینی است که تماما اعضا و سیستم آن با محیط زیست سازگار بوده و با وجود وزن ۵۸۰گرم، وزنه ی ۹کیلویی را تا مسافت بیش از ۳۰متر طی می کند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه  چهار کرج عنوان کرد: این مسابقات به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اواخر بهمن ماه ۹۸ برگزار شد که نتایج آن پس از داوری روز گذشته به صورت مکتوب به این ناحیه اعلام شد.

یک سوم جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزی البرز در مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تحصیل می کنند.

برچسب‌ها البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز دانش آموزان البرز دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان گفت: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

رضامراد صحرایی بیان کرد: ‌۲ استخر دیگر به غیر از گرمسار، متوقف بود و تلاش دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر این طرح‌ها بیش از یک دهه توقف داشته‌اند و تکمیل این طرح‌ها سرمایه‌هایی است که به مردم برمی‌گردد و مصداق بارز افزایش بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخر دانش‌آموزی سمنان باید با بالاترین ظرفیت استفاده شود. گاهی مشاهده می‌شود که یک استخر افتتاح و فقط بعدازظهرها کار می‌کند درحالی‌که باید در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به نحو مطلوب از فضاهای در اختیار استفاده شود.

صحرایی بیان کرد: هم همکاران فرهنگی باید از این فضاها استفاده کنند وهم خانواده‌هایشان و به‌ویژه دانش‌آموزان را به سمت استفاده از این فضاها سوق دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران در علوم تحقیقات
  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان