Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@05:18:09 GMT

مردم این روزها کتاب بخوانند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۹۸۸

مردم این روزها کتاب بخوانند

این نویسنده که برای مجموعه داستان «زخم شیر» برگزیده بخش داستان کوتاه دومین دوره جایزه احمد محمود شد، به خبرنگار مهر، گفت: هفت هشت ماهی است که سرگرم نوشتن رمانی هستم، البته رمانی کوتاه که گمان می‌کنم کمتر از ۱۵۰ صفحه از کار دربیاید.

طاهری ادامه داد: علاوه بر گرفتاری زندگی روزمره که گریبان همگنان و همگان را نیز گرفته است، کندی ذاتی من هم مزید بر علت است؛ تا کی کار به سرانجام برسد یا نرسد را نمی دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب مجموعه داستان «شکار شبانه» در خصوص استفاده از اوقات فراغت به دست آمده در این دوره، عنوان کرد: به گمان من هم خواندن کتاب بسیار مغتنم و آرامش بخش است.

وی ادامه داد: گمان‌ها و پسندها متفاوت است؛ کسی رمانی عاشقانه را آرامش دهنده روان خود می بیند و دیگری زمزمه غزل‌های آبدار خواجه شیراز و دریای خروشان و مواج دیوان شمس را، به هر جهت خواندن کتاب و شنیدن موسیقی و دیدن فیلم امکان‌های مغتنمی برای گذار از این برهه تلخ همه گیری بیماری هستند.

نویسنده کتاب «برگ هیچ درختی» که سال جاری از سوی نشر نیماژ راهی کتابفروشی ها شد، تاکید کرد: من چون از اهالی قلمم خواندن کتاب را بر هر کار دیگری ارجح می دانم و گمانم بر این است که خواندن داستان و رمان صفا دهنده روان ما از غبار ایام تلخ است.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد طاهری متولد ۱۳۳۶ در آبادان، نویسنده معاصر ایرانی در سبک رئالیسم است؛ وی در اوایل انقلاب اسلامی ایران تحصیل در رشته هنرهای نمایشی در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران را نیمه‌کاره رها کرد. او که از شمار نسل سوم داستان‌نویسان ایران است نوشتن را از سال ۱۳۵۳ آغاز نمود اما از سال ۱۳۵۸ و به‌سبب آشنایی با ناصر زراعتی وبا انتشار اولین داستان خود به‌نام «گلبونا» در جُنگ «فرهنگ نوین» به‌طور جدی وارد عرصه داستان‌نویسی شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انقلاب اسلامی ایران اوقات فراغت زندگی روزمره شیر موسیقی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد

خانم جمالی نویسنده کتابهای دفاع مقدس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ؛درباره تبلیغ و ترویج کتاب از طریق فضای مجازی گفت: فضای مجازی مکانی است که بستری برای خدمات مختلف از جمله معرفی کتاب فراهم کرده است ، اگر قرار باشد که ما کتاب را در این فضا معرفی کنیم باید امکانات و روش استفاده از برنامه ها و مخاطب را به درستی بشناسیم تا بر اساس آن محتوا تولید کنیم.
این نویسنده کتاب درباره این موضوع که چرا بعضی از رسانه ها به تبلیغ کتاب نمی پردازند گفت: اغلب رسانه ها این شعار را می دهند و ادعا می کنند که کتاب برای ما مهم است و ما دوست داریم به مقوله کتاب بپردازیم ولی حقیقت تلخ این است که اغلب طرح ها روی میز می ماند و در حد ادعا باقی می ماند حتی رسانه های زرد که دوست دارند فروش بالایی داشته باشند شاید دلشان بخواهد که مدال نخبگانی هم برای خودشان در نظر بگیرند و بگویند که ما کتاب معرفی می کنیم و به کتاب اهمیت می دهیم ولی در نهایت می بینیم که محتوایی که در این زمینه ارائه می شود محتوای نازلی است که خیلی هم نمی شود به آن تکیه کرد .
جمالی راه حل مشکلات فضای مجازی برای تبلیغ کتاب را اهمیت شناخت جامعه هدف عنوان کرد و گفت: بعضی از مخاطبین افراد فرهیخته ای هستند که برنامه های طولانی مدت را بیشتر دوست دارند و مباحث این مخاطبین در حوزه کتاب جدی تر است و بعضی که جمعیت زیادی را در بر می گیرند بیشتر برنامه های کوتاه مدت در فاصله های کم را می پسندند و بنابراین باید جامعه هدف و قشر مخاطب را بشناسیم تا بتوانیم معرفی کتاب را به بهترین نحو استفاده کنیم.

کتاب اشک را مهلت ندادیم از نشر ۲۷ آخرین اثر منتشر شده از سمیه جمالی است و کتاب پرچم در اهتزاز پرفروش ترین اثر این نویسنده از سوره مهر بوده است.

دیگر خبرها

  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • «تاریخ» حلّال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • نویسنده «بی‌تابی آرزوها» خانواده را بستر روایت قرار داده است
  • تاریخ حلال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است