Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی کیا با تاکید بر نقش مساجد در بحث دفاع از انقلاب و نظام گفت: نقش مساجد در این دوره از انتخابات در آگاهی بخشی به مردم جهت حضور در انتخابات قابل تقدیر است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امام فرمودند مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجد برای دفاع از انقلاب و اسلام است و لذا مساجد نقش کلیدی در اینکه مردم را در حمایت از اسلام و سیاست های انقلاب و نظام بسیج کنند، دارند.

 

نماینده مردم سنقر اظهار داشت: بخش زیادی از ائمه جماعات خود مساجد یک مرکز و سنگری برای حفظ انقلاب هستند، نقش کلیدی در این دوره از انتخابات برای تشویق مردم جهت حضور در انتخابات داشته اند. بنده به شخصه شاهد بودم که ائمه جماعات مسایلی را در رابطه با لزوم و ضرورت حضور مردم در انتخابات در سخنرانی هایشان بیان می کردند.

 

وی ادامه داد: ائمه جماعات و علما در مساجد شرایط را به خوبی برای مردم تبیین کردند و بر این مسئله تاکید داشتند که حضور در انتخابات تعیین سرنوشت است و ضرورت دارد مردم در انتخابات شرکت کنند. خوشبختانه مردم نیز با توجه به تمامی مسایل حضوری پررنگ در انتخابات داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانی مساجد را پویا و فعال تر کنیم، گفت: ما باید با فعال سازی و پویایی مساجد نقش کلیدی آنها در نظام را تقویت کنیم.

 

این عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسجد محلی برای ترویج ارزش ها و فرهنگ دینی اسلامی و محلی برای وحدت و انسجام مردم است و می تواند انسجام در جامعه را تقویت کند و باعث حرکت های وحدت بخش و وحدت آفرین همانند حضور مردم در مراسم هایی چون راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات ها باشد.

 

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: مسجد خانه خداست و جز نور و اینکه چراغ راهی برای کشور و انقلاب باشد، نمی توان از آن انتظار داشت. مساجد ظرفیتی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و در راه حراست و حفاظت از نظام آنها را مورد توجه قرار داد.

 

وی در پایان با بیان اینکه نقش مساجد و ائمه جماعات برای آگاهی بخشی به مردم در این دوره از انتخابات قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: مسئولان و حاکمیت باید نسبت به مساجد توجه ویژه و جدی داشته باشند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس ائمه جماعات نقش مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود

«لطف‌الله فروزنده» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاهی ویژه در نظام و قانون اساسی دارد؛ نمایندگان مجلس مسائل کشور را مورد بررسی قرار داده و با قانون‌گذاری و نظارت خود، ریل‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی، باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که مردمی و پاک‌دست هستند؛ بنابراین در این راستا مهم‌ترین نقش را مردم بر عهده دارند و این مردم هستند که باید نمایندگانی با این ویژگی‌ها را انتخابات کنند.

فعال سیاسی تصریح کرد: در دور اول انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

فروزنده با بیان اینکه حضور در انتخابات حق قانونی مردم و تکلیفی برای آن‌هاست، ادامه داد: حضور پُر شور مردم و انتخاب نمایندگان اصلح باعث می‌شود مجلس کارآمد تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مساله کشور موضوعات اقتصادی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب شعار سال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، مجلس هم باید در این راستا گام بردارد. برخی قوانین برای جهش تولید وجود دارد و در برخی زمینه‌ها هم باید قانونگذاری صورت بگیرد.

فعال سیاسی اظهار کرد: در بُعد سیاسی و بین‌المللی هم پس از انجام عملیات دفاعی ایران علیه رژیم صهیونیستی، فضای ویژه‌ای برای ما ایجاد شده است؛ لذا مجلس شورای اسلامی باید ظرفیت‌ها و سیاست‌های لازم را فراهم کند تا دولت‌مردان بتوانند در صحنه بین‌المللی، دیپلماسی فعال داشته باشند.

فروزنده تصریح کرد: امروز در سایه عملیات «وعده صادق» فضای اقتدار و انسجام و وحدت در کشور ایجاد شده که طبیعتاً مجلس شورای اسلامی باید این مهم را تقویت کند.

وی کمک به دولت را از اولویت‌های دیگر مجلس دانست و افزود: علی‌رغم همه چالش‌هایی که از دوره قبل باقی مانده، دولت سیزدهم در حال تلاش و کوشش جهت رفع مشکلات کشور است؛ لذا مجلس آینده باید با دولت همکاری لازم را داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084223 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود